Skocz do zawartości

[gps] Jaki wybrać?


Kasumi

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebowałbym czegoś, co można używać nie tylko na rowerze, ale również pieszo. Oczywiście sprzęt bezwględnie musi dać się montować na kierownicy. Jakich funkcji oczekuję? Hmm zapisywania punktów, atak aby można po nich wrócić i zorientować się gdzie się względem nich jest i możliwości wpisania wcześniej trasy po której będę prowadzony. Pewnie Garmin będzie tu liderem i nawet by mi pasował, bo można go spiąć z Endomondo. Suma jaką jestem skłonny wydać to ok 1000zł, ale wolałbym mniej....

Jest ktoś w stanie coś doradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nawigację TwoNav ######va. Ma a bardzo dobry i czuły odbiornik. Jedyna wada to krótko trzymająca bateria. Cena bardzo dobra:

http://allegro.pl/nawigacja-turystyczna-twonav-######va-bike-offroad-i2518918882.html

Te 30 godzin pracy to ściema. W trybie "on-road" z nałożonymi na siebie mapą wektorową i rastrową to góra 4-6 godzin. Urządzenie zasilane jest baterią najprawdopdobniej BL-5C lub BL-6C, więc można po taniości kupić zapas.

 

Z Garmina to pewnie Edge 800 będzie, w cenie nieco wyższej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym Ci jednak polecił coś z serii eTrex. Z kilku prostych powodów:

- Szukasz odbiornika także do turystyki pieszej

- Zasilany jest bateriami lub akumulatorami AA, nie ma problemu z zabraniem zapasowych na wszelki wypadek

- Nie ma dotykowego ekranu, którego obsługa w czasie jazdy to sztuka cyrkowa

 

Seria eTrex posiada kilka starszych odbiorników (H, Legend HCx, Vista HCx) i nowsza, niedawno wprowadzona do sprzedaży seria (10, 20, 30). H i 10 nie obsługują map i mają monochromatyczny wyświetlacz. Legend i 20 mają kolorowy wyświetlacz i obsługują mapy, Vista i 30 mają do tego barometryczny wysokościomierz oraz elektroniczny kompas, który umożliwia poprawną orientację mapy na postoju. Ja mam Legenda. Nowsza seria 10, 20 i 30 oprócz systemu GPS obsługuje także rosyjski system GLONASS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 30 godzin pracy to ściema. W trybie "on-road" z nałożonymi na siebie mapą wektorową i rastrową to góra 4-6 godzin.

No to niezłe przgięcie, z tymi danymi producenta. Swoją drogą urzadzenie które pracuje relanie 4 godziny nadaje się raczej do samochodu, lub na motocykl (o ile ma zapalniczkę), a nie do turystyki. Polecany wyżej Garmin Etrex realnie pracuje sporo ponad 20 godzin, a w razie czego paluszki można kupić w każdym kiosku. Sam mam Vista HCx i z powodzeniem uzywąłem go juz na wielodniowych wyprawach z sakwami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też myślę nad GPS ale to w następnym roku dopiero. Mapy GPS w telefonie to dla mnie porażka przy moim HTC Desire, ciągnie to baterii i nie ma jak podładować, właśnie wolałbym coś na AA lub AAA tak ja te wyżej, zainteresował mnie Etrex 30, da sie nim nawigować też w aucie po normalnych drogach :icon_question: czy pokazuje szlaki rowerowe :icon_question: jak z uchwytem do roweru :icon_question:

 

Tak sobie pomyślałem żeby może zacząć troche turystyki rowerowej i tak taki plan może wzdłuż wybrzeża Olsztyn -> Szczecin pociągiem i z niego już prawie aż do Krynicy jechać a z niej do Olsztyna, albo druga moja myśl rowerem Olsztyn -> Kraków i kilka miejsc po drodze Częstochowa, Oświęcim, a może i do Zakopanego jeszcze.

Fajnie by było to zrealizować ale bez dobrego GPSu i na normalne baterie nie wyobrażam sobie jazdy. A akurat jakiś czas temu kupowałem dużo akumulatorów AAA i AA Sanyo Eneloop i tych AA 2500mAh mam chyba z 4-5 paczek wolnych jeszcze, to by się przydały do urządzenia i nowa ładowarka BC-700 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GPmapę Topo? Ja kupiłem ze trzy lata temu, ale na dzień dzisiejszy raczej nie warto. Ta mapa nie jest aktualizowana.

 

Tak, mapę, która można kupić w zestawie z Garminem...na filmie promującym (strona Garmina) widok 3d na kompie jest bardzo zachęcający...w sklepie eGarmin jest z roku 2011...czyli wynika z tego, że potem nie możesz aktualizować tylko musisz kupić kolejną?

 

 

I jeszcze jedno, czy na dowolnej mapie można "rysować" ślad, którym będę potem prowadzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można używać w aucie. Ścieżki zależą od mapy, UMP jest rewelacyjna w większych miastach, na trochę mniej zurbanizowanych terenach może być gorzej. Niedługo firma Azymut wypuszcza swoją mapę, którą będzie dołączać do sprzedawanych przez siebie odbiorników Garmina, ale niestety zwiększy to dość istotnie cenę odbiornika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mailując sobie ze sprzedawcą na Allegro zostałem przekonany do Regonu 450 w czystej postaci...wszystko wskazuje, że się na niego zdecyduję (ekran dotykowy na rowerze powinien dać radę - bo daję radę z telefonem - fakt, że z 6,5" ekranem..ale dotyk jest dotyk:))) Minusem tego dotyku w Oregonie jest wolniejsze jego działanie zimą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

pozwólcie że odświeżę temat..

Czy kolega tego oregona kupił już?

Pytam bo mam dylemat odnośnie nawigacji rowerowo-pieszej.. większość roku w domu raczej na rowerze jeżdżę (staram się bardziej teren niż szosa) , ale tak raz czy dwa na jakiś czas wyskakuję w góry (rower i pieszo), do tej pory korzystałem z trekbuddy i map UMP/OSM na smartfonie a do rejestracji trasy korzystam z GPSLoggera więc temat trochę jest mi znany.. ale wkurzające jest wyjmowanie telefonu, włączanie itp (bo cały czas się nie da bo bateria..), więc przyszedł czas na GPSa

 

w zasadzie czytając przez parę dni fora mam dwa modele nad którymi się zastaniawiam:

1. Garmin Oregon 450 (w wersji z mapą Topo albo w oparciu o UMP)

2. TwoNAV ######va (ewentualnie ######va+ bo z pulsometru korzystam więc może się przydać)

 

Który z tych dwóch będzie bardziej przydatny do ww.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
1. Garmin Oregon 450 (w wersji z mapą Topo albo w oparciu o UMP)

2. TwoNAV ######va (ewentualnie ######va+ bo z pulsometru korzystam więc może się przydać)

 

Oregon jest już nienajmłodszym dzieckiem Garmina i ma

coś, co wielu zniechęca - kontrowersyjną widzialność

ekranu. W dodatku mi wydaje się dość nieporęczny.

 

TwoNawa w ręku nie miałem, ale odrzuca mnie koszmarna

szata graficzna i mało ergonomiczny interfejs. Bardzo

nie chciałbym tego oglądać cały dzień.

 

 

Korzystamy na rowerach z dwóch Garminów: eTreksa 20

i 62s. I obydwa śmiało polecam. Obydwa będą też

bardzo uniwersalne na piesze chodzenie, czy nawet

do auta. Z jednym zastrzeżeniem: w eTreksie brakuje

kompasu, którego będzie brakowało np. w geocachingu.

 

prowadzi-nas-garmin-alpy-2012-szymon-nitka-9922.jpg

 

W innym wątku tutaj niedawno pisałem, że eTrex 20

mimo pozornie mniejszego zaawansowania niż 62s,

dużo lepiej radził sobie z routingiem po rowerowych

drogach w Alpach. Nie jest demonem szybkości, o czym

przeczytasz wszędzie, ale do jazdy rowerem wystarcza

zdecydowanie.

 

I jeszcze, o czym chyba w poprzednim poście też

pisałem, koniecznie znajdź sklep z 3-letnią gwarancją,

to rok więcej spokojnego korzystania z odbiornika.

 

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

62s to moim zdaniem najlepsza turystyczna nawigacja

w tej chwili. Może stosunkowo duża, więc początki

na kierownicy z niemałym urządzeniem mogą być trudne :>

 

Jeden z fajnych bajerów w oprogramowaniu 62s to

profile. Możesz mieć ich kilka w urządzeniu, w każdym

ustawienia dla innej dyscypliny, włączone różne mapy

dla różnych terenów, czy nawet kolory. Wygodne.

 

A mapy w Garminie to temat rzeka. Wszystko zależy:

od tego jak jeździsz i jakich konkretnie danych

potrzebujesz: o drogach, ich kategoryzacji, obiektach

(noclegowych, krajoznawczych, bankomatach, itepe),

w jakim regionie to jeżdżenie, czy chcesz za mapę

płacić, czy nie, itepe.

 

W Polsce mamy dwie sensowne mapy ogólnopolskie:

nową od sklepu Azymut i grupy maniaków z Garniaka,

oraz bezpłatną UMP. Warto obydwie sprawdzić na WWW

przez zakupem, by nie być zawiedzionym zawartością:

 

-> http://www.garminwpolsce.pl/

-> http://mapa.ump.waw.pl/

 

Wybrane regiony mają swoje świetne dedykowane mapy

- np. Wielkopolska, czy Bieszczady. Jadąc za granicę

masz bardzo fajne Velomap, prowadzące z większym

priorytetem po wielu tamtejszych drogach rowerowych.

Jadąc do Norwegii możesz kupić świetną mapę zrobioną

na danych topograficznych - cena... norweska :]

 

Musisz też być przygotowany na fakt, że Garmin dość

swobodnie podchodzi do tematu oprogramowania, więc

zdarza się, że nowy soft przynosi odjęcie funkcji,

zamiast je zwiększyć... ;) Ale to tylko wzmacnia

garminową społeczność... ;)

 

Wpadaj na Garniaka - kopalnia fajnych informacji.

 

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...