mordorr Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 Witam, dzisiaj miałem pierwszy dzień choroby odchudzania roweru na pierwszy ogien poszły koła - rozebrałem przednie koło do naga i postawiłem na wadze - 1091g z zaciskiem. obstawiam, że tylne waży podobnie (proporcjonalnie więcej dla tylnego) bo jest zrobione z tych samych elementów. Rower to Rockrider 8.1 wiec koła również decathlonowe - ni-cholery nie wiadomo kto je zrobil. jest sens szukać oszczędności na kołach ? Dzięki za porady
Schwefel Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 Nie ma się co dziwić, w końcu ten rower wazy prawie 13kg i to w najmniejszym rozmiarze.
Matiss Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 1091 gram to taki przeciętny wynik, ale mogło być gorzej Na wadze najlepiej schodzić właśnie na kołach, ale lepiej zainwestować w lżejsze opony.Napisz mi jakie masz, jeżeli byś mógł Zakładam, że masz Hutchinson bulldog - 550 g sztuka. Za 100 zl można zyskac nawet 100g na sztuce. Wiem, że nie pytałeś o opony, ale o koła, ale od tego należy zacząć. Inwestowanie w koła wiąże się z dużym nakładem pieniężnym. Nie opłaca się kupować np samych szprych dla zejścia z wagi. Jeżeli już to kupno całego koła. I tutaj jest problem budżetu - ile mógł byś przeznaczyć? Jak byś to napisał, to można było by coś poszukać
nabial Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 warto sobie okreslic rowerowy cel, bo takie zmiany po omacku nie maja sensu - jak masz do wydania w ciagu roku np 300zl, albo znowu celem jest 9kg, to nie warto w ogole ruszac tego roweru jak na przednie kolo taka waga to calkiem sporo
mordorr Napisano 27 Lipca 2012 Autor Napisano 27 Lipca 2012 No więc po kolei rower kupiłem dwa lata temu nie wiedząc czy w ogóle będę jeździł. miałem 13 lat przerwy od roweru i ten zakup to tak raczej na "wyczucie" kupiłem własnie RR, bo dawał w miarę niezłe parametry za bardzo rozsądne pieniądze. teraz okazało się, że jednak jeżdżę staram sie tak często jak to możliwe. no i pora coś z tym rowerem zrobić. Opcje mam dwie - sprzedać go za jakies pieniądze (przypuszczam, że nieduże) i kupić jako baze np scotta scale 50, - powoli, ale systematycznie robić z niego rower. rama scale nowa - to koszt ok. 2 tys. ale zysk wagowy nie będzie jakiś super, bo podobno rama RR8.1 waży około 1900g. scale to z tego co pamietam 1600g ? rame bym wimienił raczej z powodu jej rozmiaru. kupiłem rozmiar XL i przy moich 184cm jest to ciut za dużo. nie czuję się komfortowo w lesie i w górach. w tym rowerze jest jeszcze RS tora - ciężka dosyć więc tutaj też "od ręki" można zyskać ok kilograma. w tej chwili opony to zwijane Micheliny Wild Racery 2.0 - czyli nie jest to coś ciężkiego. z tyłu mam Rubena Scylla zwijaną - więc tutaj też szału się nie zrobi. (ta tylna opona akurat kończy żywot to są oponki do lasu "lokalnego" - drugi komplet w góry to druciaki Panaracera XC Pro - ale ich używam rzadko. jest jeszcze cały osprzęt typu kierownica, mostek, sztyca siodło - całość decathlonowska więc znowu zakładam, że dość przeciętna. budzet.... powiedzmy, że jeżeli rozważam sprzedaż i kupno scotta scale to raczej budzet mniej istotny. cykloza to cykloza - nie ma zmiłuj! przy okazji- zrobił się z tego wątek o odchudzaniu roweru - może admin przeniesie go do odpowiedniego działu ?
nabial Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 wiesz...2tys to dla jednego 'budzet mniej istotny', a dla innego 'ledwie na tylna piaste starczy', wiec powiedz, ile mozesz wydac na calosc modernizacji, nawet rozlozonych w czasie, byle nie zbyt dlugim
Mlodziutki Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 Hmm moim zdaniem to nie jest strasznie słaby wynik wychodzi jakieś 2.3 kg na komplecie . A jak chcesz spoko koła to tutaj są http://rowertour.com/inne-kola-26-disc-6-srub-novatec-711sb-712sb-alexrims-xd-lite-1830g.html
nabial Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 dynamika podanych przez ciebie kol wcale nie bedzie wyraznie lepsza...taka zmiana to sztuka dla sztuki
mordorr Napisano 27 Lipca 2012 Autor Napisano 27 Lipca 2012 Co do wagi - tez mi sie tak wydawalo, ze dramatu nie ma. nie jest to lajt, ale tez zadne glazy. czyli koła raczej zostawie w spokoju
dawid Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 niekoniecznie, bo podany link to koła o wadze 1800gram, niewiele więcej dopłacając możesz mieć koła o wadze 1450gram, a to już poczujesz z pewnością.
mordorr Napisano 27 Lipca 2012 Autor Napisano 27 Lipca 2012 Pytanie czy tak wylajtowane koła będą dla mnie odpowiednio wytrzymałe 84kg wagi - często zapinam do roweru dzieciaka w foteliku ciekawe czy dla tego kilograma z kól nie lepiej zrzucic kilogram ze swojej wagi taniej będzie... przy czym ważyłem juz i 80kg i nie pamiętam, żeby mi sie jakoś dużo lepiej jezdziło
edi7777 Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 Sam zastanawiam się nad zmianą kół - kupiłem mavic crossride które zrobiły jakieś może 300km, a teraz chcę zmienić na bezdętki i lżejsze koła (crossmax albo coś z ztr). Wydałem na nie właśnie jakieś 650zł + opony Racing Ralph 2.25 no i dętki także było ponad 800zł. Także przemyśl zakup czy lepiej od razu nie kupić czegoś droższego żeby za chwilę nie myśleć o zmianie;) Ja tam pewnie swoich w tym sezonie nie zmienię bo chciałbym za komplet jakieś 700zł a tyle raczej nie dostanę.
Mlodziutki Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 Dawid mogę prosić o jakiegoś linka do tych kół o których mówisz bo sam jestem przed zakupem kół .
Airsofter Napisano 28 Lipca 2012 Napisano 28 Lipca 2012 Waga tego koła mnie zaskakuje, ja ostatnio liczyłem ile wyjdzie moje przednie do FR (raider+dee force+cnspoke) i wynik był o kilka gramów niższy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.