Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

Czy w tarczówkach Shimano BR-M595 jest jakaś możliwość regulacji odległości klocków od tarczy w miarę ich zużycia? Czy w procesie ścierania okładzin klamka będzie się "zapadać"coraz głębiej?Jakoś nie widzę na zaciskach żadnych śrub regulacyjnych jak mają np. mechaniki AVID BB 5.

Rafał.

Napisano

Można docisnąć klocki w momencie gdy masz otworzony układ od strony klamki. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Problem masz z ocieraniem tarczy o klocki ?

Napisano (edytowane)

Z tego co zrozumiałem to chodzi o to, że kolega/koleżanka wciska klamkę do oporu a siła hamowania jest mierna.

Edytowane przez piotrekCUBE
Napisano

Nie, hample są całkiem nowe.Jeszcze nie zamontowane.Pytam prewencyjnie bo w bb5 można było sobie klocek "przyblizyć " do tarczy w miarę zużycia.A tu w hydraulikach nie widzę takiej możliwości.

Napisano (edytowane)

Mam pytanie odnoście doboru tarcz do tych hamulców, a dokładnie o przedniej tarczy. W tej samej cenie mogę dostać tarczę Avid HS1 160mm, lub Shimano XT SM-RT76 160mm. Raczej przewaga jest po stronie XT'ków, bo m.in. mają alu pająk, Niestety ale są cięższe o 45g od HS1, ale proszę o opinie jak sprawują się w rzeczywistości. Dzięki z góry

Edytowane przez PiotrekMJ
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Mam pytanie,jakie klocki hamulcowe metaliczne lub półmetaliki będą pasowały do zacisku DEORE m 595 ( nie do 596 z serwo wave).Liczę od WAS na linki do sklepów lub allegro.Mam wrażenie że aktualne oryginalne okładziny są trochę za słabe(tarcza 180mm,masa 100kg)

Napisano

ronina klocki metaliczne lub półmetaliczne będą pasowały pod warunkiem,że mają odpowiedni kształt znaczy... są do M595.

Licz się jednak z tym, że wraz ze wzrostem siły hamowania wzrośnie też ich głośność, szczególnie w mokrych warunach.

U mnie kiedyś metaliki Aligatora potrafiły zapiszczeć nawet na sucho przy ostrym hamowaniu.

  • Mod Team
Napisano

Licz się jednak z tym, że wraz ze wzrostem siły hamowania wzrośnie też ich głośność, szczególnie w mokrych warunach.

U mnie kiedyś metaliki Aligatora potrafiły zapiszczeć nawet na sucho przy ostrym hamowaniu.

Mam akurat metaliczne XTRy (polecam!) i są cichutkie :D. A Alligator nie robi metalików, w ofercie ma półmetaliki i potem ceramiczne.

Napisano

Witam wszystkich

Czy w tarczówkach Shimano BR-M595 jest jakaś możliwość regulacji odległości klocków od tarczy w miarę ich zużycia? Czy w procesie ścierania okładzin klamka będzie się "zapadać"coraz głębiej?Jakoś nie widzę na zaciskach żadnych śrub regulacyjnych jak mają np. mechaniki AVID BB 5.

Rafał.

 

Jeśli chodzi o hydrauliki to klocki ,jak to pewnie przez ten miesiąc mogłeś zauważyć, albo i nie, same się przybliżają. Wynika to z budowy hamulca. Układ posiada zbiorniczek wyrównawczy który jest zamknięty szczelną membrana. Sama membrana jest zbudowana taż że w miarę ubywania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego (np. czyli zużycia klocków), rozszerza się, z czegoś na kształt )(robi się (), dzięki czemu układ utrzymuje szczelność i nie ma potrzeby dolewania do niego płynu. Ta właściwość hydraulików to zarówno duża zaleta jak i mała wada. Duża zaleta jest taka że nie musisz nic regulować podczas użytkowania hamulców,a ta mała wada to to że lepiej nie naciskać klamki kiedy tarczy nie ma w zacisku, ponieważ klocki zejdą się do siebie i już nie wrócą :D, tak samo podczas wymiany klocków musisz rozepchać tłoczki żeby nowe weszły w zacisk, ale to przy bezobsługowi jest niczym.

Napisano

djwiocha,

To najbardziej dokładna,pomocna i wyczerpująca odpowiedz,dzięki wielkie...Zrobiłem jeszcze coś takiego:

Mając raczej mylne wrażenie iż klamka mi głęboko łapie podłożyłem między klocki a tłoczki po dwie blaszki z puszki po piwie dociętych na średnice tłoczka.Skok klamki wyraznie się skrócił.Lubię jak klamka szybko "łapie".Co o tym sądzicie?

  • 5 tygodni później...
Napisano

Witam,

 

mam pytanie odnośnie tych hamulców (DEORE M596) - jak wyregulować klocki, aby nie ocierały o tarczę? Po odkręceniu koła i ponownym przykręceniu klocki zaczęły delikatnie ocierać o tarczę. Przed zdjęciem koła nie było takiego problemu.

 

Nie widzę żadnych śrubek, które służą do regulacji (co nie oznacza, że takowych nie ma) ;)

 

Z góry dzięki za pomoc...

Napisano (edytowane)

Przed zapięciem zacisków wciśnij klamkę hamulca, aby odległość tarczy od lewego i prawego klocka była taka sama. Lub poprostu krzywo w haki koło zapiąłeś.

Edytowane przez PiotrekMJ
Napisano

Przed zapięciem zacisków wciśnij klamkę hamulca, aby odległość tarczy od lewego i prawego klocka była taka sama. Lub poprostu krzywo w haki koło zapiąłeś.

pierwsze rozwiązanie nie działa, druga rzecz nie miała miejsca

 

poluzowałem hamulec na śrubach i od nowa ustawiłem - jak na razie jest ok - dziwne tylko, że podczas zdejmowania koła coś się rozregulowało...

Napisano

To raczej normalne, że podczas zdejmowania koła hamulce się "rozregulowały" - zauważ, że przecież musisz dokręcić koło do ramy. Siła z jaką skręcisz/ściśniesz motylka wpływa na ugięcie ramy, co z kolei wpływa na pozycję hamulca do niej przykręconego, a że przy tarczy wszystko na milimetry, to zdarza się rozregulować ;)

Napisano

Witam,

 

mam pytanie odnośnie tych hamulców (DEORE M596) - jak wyregulować klocki, aby nie ocierały o tarczę? Po odkręceniu koła i ponownym przykręceniu klocki zaczęły delikatnie ocierać o tarczę. Przed zdjęciem koła nie było takiego problemu.

 

Nie widzę żadnych śrubek, które służą do regulacji (co nie oznacza, że takowych nie ma) ;)

 

Różnica w położeniu tarczy względem zacisku przed i po wyjęciu koła jest powodowana (moim zdaniem) tym, że oś piasty inaczej się układa w haku ramy. Dlatego często się zdarza tak, że po włożeniu koła trzeba od nowa ustawiać zacisk. Ja nie znam na to dobrej rady - trzeba chyba polubić regulację, albo przewozić rower autem bez zdejmowania przedniego koła. Problem też dotyczy hamulców mechanicznych.

Napisano

Niestety często tak jest że trzeba regulować na nowo zacisk. Pamiętaj żeby zawsze wkladać kolo w widełki równiutko najlepiej docisnąć widelec do osi i dopiero zamknąć zacisk koła.

Potem wez sobie białą kartkę i podłuż tak żebyś widział prześwit między klockami a tarczą i do dzieła :)

Napisano

Dlatego często się zdarza tak, że po włożeniu koła trzeba od nowa ustawiać zacisk. Ja nie znam na to dobrej rady - trzeba chyba polubić regulację, albo przewozić rower autem bez zdejmowania przedniego koła. Problem też dotyczy hamulców mechanicznych.

 

Jak bym miał po każdym zdjęciu koła bawić się zaciskiem to wrócił bym to V-ków. A tak poważnie to taką regulację robi się samym zaciskiem w przednim jak i tylnym kole.

Napisano

Tak, chyba że po wyjęciu koła nie włożymy wsuwki zabezpieczającej a w transporcie naciśnie nam się klamka. Wtedy niestety robi nam się więcej zabawy, chociaż nie zawsze.Czasami wystarczy rozepchnąć tłoki i jest dobrze.

Napisano

koła staram się nie zdejmować - był to wymuszony przypadek (pęknięta dętka) - inaczej się nie dało. Zakładam, że koło było prawidłowo założone fabrycznie (rower dość nowy), więc zdziwił mnie fakt, że po zdjęciu koła i ponownym założeniu tarcza szorowała. Na pewno koło było włożone prawidłowo, bo próbowałem kilkukrotnie na różne sposoby. Dopiero po poluzowaniu śrub trzymających cały mechanizm hamulca i ustawieniu go od nowa względem tarczy klocki przestały o nią szorować.

 

Mam nadzieję, że był to jednorazowy przypadek i teraz już będzie ok w przypadku przymusu zdjęcia koła, choć aż tak bardzo dużo pracy nie wymagało - jak już wpadłem na to (odkręcenie hamulca), to cała reszta poszła szybko i sprawnie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...