piotrekkkk Napisano 26 Lipca 2012 Napisano 26 Lipca 2012 Witam planuje założyć opony typu slick do mojego roweru. A jest to merida 40v. I teraz moje pytanie czy muszę wymienić również obręcze i dętki na nowe ? I przy okazji jaki opony polecacie ? 1,0 czy jednak 1,25 ? Dodam że waże 90 kg.
cezarypioro Napisano 26 Lipca 2012 Napisano 26 Lipca 2012 Zależy jaką masz szerokość obręczy (powinny być naklejki). Dętki prawdopodobnie nowe
Xanagaz Napisano 26 Lipca 2012 Napisano 26 Lipca 2012 1,25 albo nawet 1,5 przy Twojej wadze, ja polecam Kenda Kwest, budżetowa opona, wbijam 5 atm, zalecane są 4 chyba. Serio mówię, że nie powinieneś kupować mniej niż 1,25 lub 1,5 bo opona będzie siedzieć.
piotrekkkk Napisano 26 Lipca 2012 Autor Napisano 26 Lipca 2012 Hm co szerokosci obreczy to nie wiem bo pozdzieralem te naklejki obecnie mam 2,1 ale nie slicka roznica bedzie zauwazalna na drodze ?
nemo2009 Napisano 26 Lipca 2012 Napisano 26 Lipca 2012 przy okazji jaki opony polecacie ? 1,0 czy jednak 1,25 ? Dodam że waże 90 kg. Do mtb,opony1",będą za wąskie. Od 1,5" wzwyż.Czemu chcesz takie wąskie?Przy szerszych slikach,taż można zasuwać. Ile chcesz wydać na jedną oponę? Na Schwalbe Aplach też można szybko jechać na asfalcie,a cienkie nie są.
kubzys Napisano 26 Lipca 2012 Napisano 26 Lipca 2012 Co do szerokości to ja na obręcz 19 mm wrzuciłem IRC Smoothie 1.25 i jest ok. 1.0 bym się bał ale 1.25 spokojnie podchodzi. A co do opon to właśnie polecam te IRC smoothie. Dobre opony, wcześniej jeździłem na jakiś górskich klocach 1.95. Gdy przesiadłem się na te slicki to prędkość na asfalcie wzrosła spokojnie o 10 km/h. Trochę chlapią w deszczu, ale bez błotników to i tak nieuniknione. Na mokrym trzymają nawet nawet, chociaż na zakrętach trzeba zwolnić. Przez ponad 3 tys km nie złapały żadnej gumy mimo, że codziennie jeździły kilometrowy odcinek kamienistej drogi. Co do dętek to konieczna by była zmiana. Dętka ma swój zakres. Ja mam 1.0-1.25 i jest ok.
mklos1 Napisano 26 Lipca 2012 Napisano 26 Lipca 2012 I przy okazji jaki opony polecacie ? 1,0 czy jednak 1,25 ? Dodam że waże 90 kg. 1 cal to już praktycznie szytki... Węższa opona = niższy profil. Słabo wróżę Twojemu tylnemu kołu - chyba że przewidujesz jazdę tylko po w miarę równej szosie. Generalnie poniżej 1,3 bym nie schodził a celował raczej w 1.5. Przejrzyj sobie ofertę Schwalbe w dziale Tour/City. Jest trochę ofert w rozsądnym rozmiarze.
piotrekkkk Napisano 27 Lipca 2012 Autor Napisano 27 Lipca 2012 a gdybym zdecydował się na 1,5 to dętki również do wymiany ? Chciałbym wymianę opon zrobić jak najmniejszym kosztem
cezarypioro Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 Jeszcze w 1,5 jest szansa, żeby weszła (ze specyfikacji wynika, że masz 2,1).
turysta Napisano 27 Lipca 2012 Napisano 27 Lipca 2012 Co do szerokości to ja na obręcz 19 mm wrzuciłem IRC Smoothie 1.25 i jest ok. 1.0 bym się bał ale 1.25 spokojnie podchodzi. A co do opon to właśnie polecam te IRC smoothie. Dobre opony, wcześniej jeździłem na jakiś górskich klocach 1.95. Gdy przesiadłem się na te slicki to prędkość na asfalcie wzrosła spokojnie o 10 km/h. Trochę chlapią w deszczu, ale bez błotników to i tak nieuniknione. Na mokrym trzymają nawet nawet, chociaż na zakrętach trzeba zwolnić. Przez ponad 3 tys km nie złapały żadnej gumy mimo, że codziennie jeździły kilometrowy odcinek kamienistej drogi. Co do dętek to konieczna by była zmiana. Dętka ma swój zakres. Ja mam 1.0-1.25 i jest ok. Opony naprawdę zacne, sam takie posiadam. Lecz nie do kupienia już, a szkoda.
piotrekkkk Napisano 27 Lipca 2012 Autor Napisano 27 Lipca 2012 a te pasowałyby http://ctbike.pl/kenda-kwest-k193-26-x-1-50-opona-drutowa.html ?
montecinto Napisano 28 Lipca 2012 Napisano 28 Lipca 2012 Jezdze na slick-ach Kojak 1.35 na kole mavic crossride . Niestety co 2 lata szprychy wyrywaja nyple z obreczy i kolo jest do wyrzucenia.Pierwsze kolo zrobili mi na gwarancji , po 2 latach to samo. powiedziano mi w harfa -harryson ze to od jezdzenia na slick-ach. czy ktos wie cos na ten temat? Na tych kolach jezdze w 80% po szosie ,0 extrem, czasami gdzies wjade w las. czy ktos moze mi podpowiedziec co sie dzieje z obreczami , nie chce mi sie wierzyc ze to od slikow
lukasz2146 Napisano 28 Lipca 2012 Napisano 28 Lipca 2012 Podłączę się do tematu. Czy na obręcz Weinmann Discovery włożę oponę 26x1.5?
GhOsTwrc Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Polecam Maxxis Detonator 26 x 1.25 druciak waga 340g (60-70 zł) do tego dętki Maxxis Ultra Light 90g od 1.0 - 1.25(20-30zł). Też je mam na Mavic CrossRide i nic się nie dzieje. Ogólnie na tych kołach zrobiłem 5000 km w terenie na na szosie ogólnie wszedzie i nic się nie dzieje. Dla porównania miałem wcześniej koła SunRingle Ryde XMB koła po 2000 km miały mega luz na bębenku i urwały się 2 szprychy. Więc może masz jakiś wadliwy egzemplarz.
montecinto Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Polecam Maxxis Detonator 26 x 1.25 druciak waga 340g (60-70 zł) do tego dętki Maxxis Ultra Light 90g od 1.0 - 1.25(20-30zł). Też je mam na Mavic CrossRide i nic się nie dzieje. Ogólnie na tych kołach zrobiłem 5000 km w terenie na na szosie ogólnie wszedzie i nic się nie dzieje. Dla porównania miałem wcześniej koła SunRingle Ryde XMB koła po 2000 km miały mega luz na bębenku i urwały się 2 szprychy. Więc może masz jakiś wadliwy egzemplarz. Nie wiem czy to wada fabryczna ale w pierszym crossridzie bylo to samo , cale szczescie ze byl wowczas na gwarancji i udalo mi sie z niej skorzystac / mowimy o tyle/ , i wlasnie po niecalych 2 latach poszlo to kolo w identyczny sposob. pisalem w tej sprawie do harfa-harrison we wroclawiu i powiedziano mi ze to od jazdy na slick-ach . a crossow uzywalem tylko do szybkiej jazdy po szosie. teraz jezdze na pancernych dortmoorach z maxissami detonatorami 1.5 i strasznie zalezy mi na wyjasnieniu co jest przyczyna pekania obreczy w crossach. wedle mnie moze byc zle centrowanie , za mocny naciag bo wyrywa nyple z obreczy, ale do servisu daje w MK bike i oni maja licencje na centrowanie mavic-ow. jakbys kiedys przejezdzal kolo mharfy - harisson to moze bys ich sie spytal o te slicki 1.35 . moj adres to montecinto@interia.pl. dzieki i pozdrawiam
Xanagaz Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Autor tematu waży 90 kilogramów, jeżeli ktoś poleca mu oponę 1,25 albo 1,35 cala to jest to jest jakieś nieporozumienie. No chyba, że taką oponę można nabićdo 6-7 atmosfer, wtedy może nie będzie jechał jak na flaku. Ile ważycie? Te osoby którym puszczają szprychy w kołach? lukasz2146 Jaką wewnętrzną szerokość mają te obręcze?
GhOsTwrc Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Ja waze 93 kg , ale jeszcze jak zaczynalem uzywać Cross Ride to wazylem 105 kg. Maxxis Detonator może byc dmuchany do 6.8 , ale zalecenie jest 70 kg.
Zurth Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Ja ważę 70kg i mam Detonatory 26x1.25 + dętki Schwalbe-AV 12A (obręcze szerokości 19mm). Pompuje do 6.5 Bara. Jeżdżę również leśnymi ścieżkami na nich (czasem nawet po kamieniach) no i oczywiście asfaltem. Zrobiłem jakieś 600km na tym zestawie i wszystko jest w porządku. Jednak 20kg więcej to byłoby dla tego zestawu zdecydowanie zbyt wiele. Hmm zastanów się nad tą oponką kolega jej używa i chwali sobie: http://allegro.pl/op...2500538724.html
GhOsTwrc Napisano 29 Lipca 2012 Napisano 29 Lipca 2012 Dziś zrobiłem na detonatorach 85 km tylko asfaltem i nic się nie dzieje wazę 93 kg . Jakbym chcial na nich zrobić maraton to moze i było by zbyt wiele . Do jazdy w terenie są inne opony .
Moskit Napisano 30 Lipca 2012 Napisano 30 Lipca 2012 Author Slick właśnie wyzionął u mnie ducha, ale raczej z mojej winy. W zasadzie już się zdecydowałem na Detonatora 1.50, ale wpadła mi w oko Vittoria RUBINO PRO SLICK 26x1.50 i mam mały dylemat. Ma ktoś z was może tą Vittorie ? http://www.vittoria....ino/#product-99 http://allegro.pl/vi...2517126827.html
Xanagaz Napisano 30 Lipca 2012 Napisano 30 Lipca 2012 Jeżeli nabijacie do prawie 7 atm to nie mam pytań. Wtedy można być potężnym gościem i opona nie siedzi. Ale takie opony kosztują. Ta Vittoria z powyższego linku powinna być szybka, typowy slick z możliwością przyjęcia dużego ciśnienia, ale zapewne można kupić coś taniej, nie trzeba dawać tyle kasy za slicka, no chyba że się chce
Vilq Napisano 30 Lipca 2012 Napisano 30 Lipca 2012 Ja używam czasami detonatorów 26x1,25 zwijanych ale to nie są opony na asfalty w mojej okolicy Po równym asfalcie pięknie jadą ale po szorstkim popękanym asfalcie przy obręczach 26 cali to na racing ralphach 2,1 cala szybciej pojade ;P
holdhi Napisano 1 Sierpnia 2012 Napisano 1 Sierpnia 2012 Podepne sie pod temat. Mam zamiar kupic opony slick do mojego mtb 26 rozmiar obreczy to 16.5" waze 62 kg co byscie polecili, jaki rozmiar opony??Mam zamiar jezdzic glowie po asfalcie ale na pewno zdarzy sie jada po drodze ubitej jakies kamienie itp. Mam tez pytanie czy trzeba kupowac specjalne detki do tych opon??
asdrubal Napisano 1 Sierpnia 2012 Napisano 1 Sierpnia 2012 Ja właśńie kupiłem Kendy Kwest 26x1,25 z allegro. Waga ok 540 gr. Niestety opona przy moich 73 kg i 4,5 ATM mocno się ugina. Pompować więcej czy wybuchnie?
Xanagaz Napisano 1 Sierpnia 2012 Napisano 1 Sierpnia 2012 Ja daję 5 w tylną i nie wybuchła, moja waga to około 78 kg.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.