Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] B'Twin Rockrider 8.1 2011


D3ckard

Pytanie

Witam,

 

Od jakiegoś czasu przymierzałem się do kupna roweru. Do tej pory jeździłem na 15 letnim Mongoosie na sztywnych widełkach, który ledwie ledwie zipał. W dodatku miał dla mnie zbyt dużą ramę bo aż 21,5" i mostek 140mm z kątem chyba z 45* w górę. (ja = 190cm 81kg a rower należał do mojego brata powyżej 200cm i 120kg wagi).

 

W końcu po przeczytaniu dziesiątek opisów różnych rowerków i obejrzeniu kilku z nich zdecydowałem się na zakup roweru w Decathlonie. Wybór padł na Rockridera 8.1 z ramą o wielkości XL. Przymierzałem też ramę L ale okazała się jednak stanowczo za mała.

 

Tu kilka zdjęć (niestety robione telefonem):

 

http://screenshooter.net/9150910/26_07_2012__18_07_35

 

http://screenshooter.net/9150910/26_07_2012__18_08_13

 

http://screenshooter.net/9150910/26_07_2012__18_09_00

 

http://screenshooter.net/9150910/26_07_2012__18_09_35

 

http://screenshooter.net/9150910/26_07_2012__18_09_59

 

Specyfikacja:

 

Kierownica - Comp 600/ 640mm ; mostek Rockrider Comp ;

Siodło - b'Twin MTB comp.

Rama - Aluminium 6061 T6 podwójnie cieniowane ; geometria racing ; 1,9 kg w rozmiarze L

Zawieszenie / Amotyzacja; - widelec Rock Shox RECON Silver TK 100 mm Remote Lock-Out na kierownicy

Opony - new Rockrider Sport

Napęd - Mechanizm korbowy Shimano Deore M590 22x32x44; przerzutka przód i tył – SRAM X-7, kaseta ; K7 SRAM PG950 11x32 9 trybów.

Hamulce - Hydrauliczne hamulce tarczowe Avid ELIXIR 3, tarcze 160 mm

Pedały - Pedały zatrzaskowe Wellgo 823 WP-7

Manetki - SRAM X.7

Koła - Obręcze Rockrider Comp 32 otwory by Rigida Moyeux JT D041/D142, szprychy stal nierdzewna 2mm. Łożyska maszynowe.

 

Waga około 13,5kg. (mierzone na wadze elektronicznej ale za dokładność nie ręczę równie dobrze waży z 1kg więcej)

 

Uwagi po odbiorze:

 

Przy oględzinach w domu po odbiorze roweru zauważyłem brak dwóch elementów mocujących przewód tylnego hamulca do rury które zastąpiłem opaskami zaciskowymi :icon_cool:. Rower który został niby przygotowany do jazdy miał przestawiona o kilka stopni w lewo kierownicę i trochę mało jak na mój gust powietrza w tylnym kole (a przynajmniej ciśnienie było znacznie mniejsze niż w przednim - ale pewnie pan z serwisu chciał zadbać o mój komfort jako iż rowerek nie posiada amortyzacji z tyłu :thumbsup:). Po około 30 km jazdy usłyszałem również dziwne miarowe piski w okolicach przedniego koła - winne okazały się hamulce w których szczęka byłą zbyt przesunięta w kierunku środka koła i klocek delikatnie muskał tarczę. Przy hamowaniu klocki wyginały lekko tarczę ale po delikatnej regulacji było już OK.

 

Wrażenia:

 

Rowerek wizualnie bardzo mi się podoba. Spodziewałem się że siodełko będzie dziwnie się sprawować podczas jazdy natomiast po 30 kilometrowej przejażdżce po leśnych drogach ze sporą ilością dziur jestem mile zaskoczony, jest całkiem wygodne. Problemem okazała się jednak gięta kierownica która powoduje u mnie ból nadgarstków, być może to kwestia jej ustawienia - popracuję nad nią i zobaczę czy ją zostawię czy wymienię na prostą (na takiej do tej pory jeździłem).

Pozycja na rowerze całkiem wygodna (poza nadgarstkami), ale tak naprawdę okaże się po jakiejś dłuższej przejażdżce (na razie około 100km w sumie). Ustawiłem siodełko przesunięte prawie na maxa do tyłu (przyzwyczajenie do pozycji z poprzedniego roweru) i zastanawiam się nad zmianą mostka kierownicy na krótszy i pozwalający na obniżenie wysokości kierownicy bo czuję pewien dyskomfort z przerzuceniem ciała za siodełko na zjazdach. Ale to też jak już trochę popracuję nad ustawieniem roweru do swoich potrzeb (lub przyzwyczajeń - a może jednak lepiej zmienić przyzwyczajenie niż od razu części :whistling:) . Muszę się przyzwyczaić do 9 przełożeń z tyłu bo do tej pory jeździłem na 7. Kultura pracy bez porównania lepsza niż zjechane Alivio. No i amortyzator z przodu który także nie pomaga mi w bezstresowym przejściu na nowy rower. Ustawiłem na razie wstępne ugięcie na około 25-30mm, pokrętło szybkości odbicia lekko w stronę "zajączka" :icon_cool:. Pojeżdżę to pewnie coś pozmieniam choć nie będę się bawił w zmianę ciśnienia. Raz iż pojęcia nie mam jak to ustawić żeby było optymalnie do mojej wagi a dwa nie mam pompki (na razie ?).

 

Rowerem dojeżdżam do pracy asfaltami trasą 13km lub drogami leśnymi 18km (oczywiście to nie rower do takiej jazdy ale na poprzedni już za żadne skarby nie wsiądę :bye2:) oraz w soboty i niedziele śmigam rekreacyjnie po kilkadziesiąt km po lasach i niezbyt wysokich górkach więc myślę że ten rower dla mnie będzie wystarczający na pewnie dość spory czas.

 

Rowerek posiada pedały spd na których jak widać na zdjęciach są nakładki, ale poważnie się zastanawiam nad kupnem jakichś butków i nauczenie się w nich jeździć. Jak ktoś czuje się na siłach polecić mi jakieś butki na osobę z dość dużą i szeroką stopą rozmiar 46 to byłbym wdzięczny. (oczywiście nie zamierzam wydawać na buty jakiejś olbrzymiej kasy - myślę że maksymalnie mógłbym wydać z 300pln)

 

Jeśli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego roweru a będę w stanie na nie odpowiedzieć to postaram się to zrobić. (tylko nie zmuszajcie mnie do rozbierania go na części pierwsze)

 

Jak zrobię nim trochę kilometrów to postaram się wrzucić jakieś uwagi z jazd lub też ewentualne problemy jeżeli takowe się pojawią (mam nadzieję że nie).

 

PS. Przy okazji witam wszystkich forumowiczów ponieważ do tej pory byłem tylko anonimowym czytelnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Okazuje się iż nie trafił się SoloAir a jedynie wykazałem się całkowitym brakiem wiedzy na temat amortyzatorów :icon_redface: . Wybaczcie podstarzałemu laikowi. Przy okazji dodam że jak na moje możliwości amorek spisuje się całkiem dobrze ale oczywiście porównania nie mam do niczego innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak działają hamulce, bo mi jednak w rowerze testowym brakowało mocy.

 

No i właśnie przez kilka pierwszych dni i jakieś 300km hamulce wydawały się wystarczająco mocne jak na moją wagę (81kg). Niestety po kilku dalszych dniach i jeździe w "gorszym" terenie, przy dłuższym zjeździe i większej prędkości brakuje siły hamowania na przednim kole. Mam dość dużo siły w rękach a nie byłem w stanie zablokować przedniego koła w sytuacji awaryjnej :D (tarcze były zabłocone i mokre po przejeździe przez kilka błotnych kałuż). Może to wina klocków i na innych będzie lepiej a może te hamulce po prostu nie są dość mocne jak na ostrzejszą jazdę.

 

Co do tego jak sprawuje się rowerek to po około 700km nie dzieje się nic niepokojącego. Czasami po jeździe po piasku lub błocie i zabrudzeniu ramy, ze sterów wydobywają się dziwne trzaski ale spowodowane są tym iż niestety drobinki piasku dostają się pod podkładki pod kierownicą. Po przeczyszczeniu jest spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety od wrześnie nie miałem okazji pojeździć z powodu gleby i następstw z tym związanych. Aktualnie z nudów i w celach rehabiliacyjnych (rozruszanie połamanego barku :icon_cool: ) rozebrałem rower na części składowe więc jeżeli kogoś interesuje jakie podzespoły ładuje Decathlon do swoich rowerów (a dokładnie ich waga) to zapraszam.

 

Rama Rockrider 8.1 rozmiar XL (nabite stery, hak przerzutki) - 2037g

RS Recon Silver TK coil + manetka (nabita gwiazdka) - 2262g

koło tył piasta JD042 (opona Conti Hometraine, dętka B'Twin, tarcza Avid elixir 3) - 1960g

koło przód piasta JD041 (opona B'Twin 2.0, dętka B'Twin, tarcza avid elixir 3) - 1923g

Sram X-7 komplet z linką i manetką przód - 317g

Sram X-7 komplet z linka i manetką tył - 405g

korba Deore M-590 (z pedałami alu) - 1273g

suport shimano BB-51 - 97g

avid elixir 3 z klamką, przewodem bez tarcz przód - 291g

avid elixir 3 z klamką, przewodem bez tarcz tył - 333g

siodełko Rockrider - 324g

sztyca Rockrider 400mm - 311g

zacisk sztycy Rockrider - 45g

kierownica Rockrider 640mm gięta - 245g

mostek Rockrider 120mm - 137g

chwyty Rockrider komplet - 101g

kaseta Sram PG-950 - 355g

łańcuch Sram PC-951 - 279g

szybkozamykacze komplet Rockrider - 123g

kapsel Rockrider - 17g

podkładki sterów 2x5mm - 9g

osłonka kasety - 22g

koszyk alu Rockrider 2szt - 82g

dzwonek Rockrider - 15g

 

Ogółem waga 12963g a po założeniu opony B'Twin 2.0 na tył wzrośnie do 13270g około.

 

Waga opony B'Twin to 590g Conti Hometrainer 285g, dętka B'Twin to około 200g a tarcze avid około 95g sztuka (info gdzieś z netu). Czyli koło przód około 1040g, tył około 1380g - razem sporo bo 2420g.Jak widać koła ciężkie i prawdopodobnie zmienię je przed sezonem

 

Z kół nie ściągałem opon i dętek poniważ miałem luzem oponę i dętkę(aż tak sie nie nudziłem :yucky: ) a tarcz z powodu braku torxów :icon_confused: .

 

Niebawem zmienione zostana pedały z platform na spd shimano m-520 i mostek na 100mm Bontarager (120mm okazał się zbyt długi).

 

 

@Rulez - tak tak wiem że nie hamuje się przy zjeździe do zblokowania kół :yucky: , tam było awaryjnie z konieczności i w duzym stresie a i tak nie zblokowałem.

 

@edit - jeżeli ktoś będzie chciał potwierdzenia wagi na zdjęciach to wrzucę gdzieś i podam linki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...