Skocz do zawartości

[opony] Jakie pod obręcze z UST ?


verianel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jakie opony są polecane pod UST? Opony typowo w teren. Biorąc pod uwagę waga*jakość/cena. Czy takie coś trzeba zalewać dodatkowo mleczkiem?

Napisano

Witam,

jakie opony są polecane pod UST? Opony typowo w teren. Biorąc pod uwagę waga*jakość/cena. Czy takie coś trzeba zalewać dodatkowo mleczkiem?

 

Witam,

1. Na obręcz UST możesz założyć

a) oponę >full UST< tj z najbardziej rozbudowaną "stopką". Tu i bez mleczka opona trzyma ciśnienie, ale większość bikerów i tak dla bezpieczeństwa zalewa. Wariant najcięższy wagowo, ale najbardziej pancerny, zwłaszcza jak tego mleczka jednak trochę sikniesz.

b. oponę w wersji >tubeless ready<. tj opona o grubszych ściankach i stopce która wskakuje w rant obręczy UST, ale bez mleczka zawsze puści powietrze. Czasem po godzinie, czasem po 2 dniach, ale tu mleczko konieczne. Opony w tej wersji oznaczane są jeszcze np. jako TNT Geaxa czy 2BlissReady Speca, ale zawsze chodzi o to samo, czyli opona lżejsza od klasycznej UST, cięższa od zwykłej kevlarowej i do montażu/uszczelnienia mleczko niezbędne.

c) zwykłą oponę kevlarową + mleczko, z tym że tu metodą prób i błędów trzeba dojść do tego który zestaw opona/obręcz się uszczelni a który nie. Czasem rant nie przylega ściśle do obręczy, czasem wylightowane boczne ścianki "przeciekają" puszczając powietrze i płyn, tak że tu trzeba uczyć się na błędach własnych albo lepiej cudzych :-) Wariant najkorzystniejszy wagowo ale - jak wspomniałem - nieco ryzykowny zwłaszcza jak ktoś nie przetestował wcześniej.

d) najbardziej bezsensowny wybór tj. "jakakolwiek opona + dętka + obręcz UST". Sam tak chwilę jeździłem z braku laku/kasy , ale powrót do dętek to wieeeeelki krok wstecz.

d) niektóre źródła donoszą o udanym uszczelnieniu "drutówek" (sic!) na obręczach UST, ale tu się nie wypowiem bo jescze nigdy nie próbowałem.

2. Jakie opony ? Ilu bikerów tyle typów i na pewno "każdy chwali swoje". Konkretnego modelu nie polecę bo "teren terenowi nierówny" i nie wiem gdzie chcesz jeździć. Wycieczki ? Maratony ?. Generalnie, na suchym pojedzie wszystko, nawet semislick; im cięższy teren, tym bardziej celuj w wysokie, rzadko rozstawione klocki. Jeśli chodzi o wagę - jasne że im lżejsza tym lepsza ale.... bez przesady o czym boleśnie się przekonałem na wiosnę tego roku. Terenowa guma MUSI ważyć ponad pół kilo bo inaczej zamiast jechać spacerujesz z rowerem na ramieniu, nieważne ile byś tego mleczka nie nalał.

3. Są jeszcze "mleczka" i "mleczka". Nie testowałem wszystkich jakie są na świecie, ale IMHO najlepiej sobie radzi i najlepiej "schodzi" Pitstop TNT Geaxa.

Co do samego zakładania opony, na forum było trochę tematów - proponuję poszukać. Generalnie przygotuj się na ograniczoną rotację oponami w stosunku do setu "opona + dętka" i to jest chyba jedyny minus.

Napisano

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź.

 

Widzę jesteś z Tarnowa to przeznaczenie głównie Marcinka i takiego rodzaju teren jak tam jest;D.

 

Chyba zdecyduję się na opony tubeless ale to jak będzie kasa. Póki co mam kendy karmy (kewlar) i jestem z nich zadowolony a jeszcze nie są zużyte wiec mam nadzieje, że zaleje mleczkiem i to zadziała, bo wydatek na nowe koła już mi dał po portfelu.

Napisano

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź.

 

Widzę jesteś z Tarnowa to przeznaczenie głównie Marcinka i takiego rodzaju teren jak tam jest;D.

 

Chyba zdecyduję się na opony tubeless ale to jak będzie kasa. Póki co mam kendy karmy (kewlar) i jestem z nich zadowolony a jeszcze nie są zużyte wiec mam nadzieje, że zaleje mleczkiem i to zadziała, bo wydatek na nowe koła już mi dał po portfelu.

 

Marcinka ? Po dobrym deszczu na tej glince i na takim nastromieniu, nie pojedzie NIC :002: (mówię tu o północnym zboczu - trasie XC).

Kendy Karma nigdy nie miałem, ale widzę że "kawałek bieżnika" na nich jest - wszędzie oprócz gliniastego syfu powinny ogarnąć temat, nawet jak będzie mokro.

Jedna uwaga - najlepiej uszczelniać nowy kevlar. W używanych bywa że robią się mikrodziurki/pęknięcia i mleczko czasem nie daje rady.

Napisano

Jeżeli nie planujesz zbyt często zmieniać opon to najlepiej Tubeless Ready z mleczkiem. Najlepszy stosunek wagi do wygody użytkowania. Załóż coś uniwersalnego typu Geax Saguaro, ewentualnie na przód coś bardziej agresywnego np. Schwalbe Rocket Ron lub Continental X-king. Jeżeli jednak chcesz pozostać przy UST to Hutchinson robi coś co nazywa się Tubeless Light i to chyba najlżejsze opony w tym systemie. Na przód możesz dać Cougara a na tył Pythona.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...