lucano Napisano 25 Lipca 2012 Napisano 25 Lipca 2012 Witam, Pojezdzilem troche na sklepowym setupie(opony Smart Sam) i chcialbym zmienic opony na ciensze. Poruszam sie w zasadzie w 80% po asfalcie i pomyslalem nad zmniejszeniem oporow toczenia. Do tej pory jezdze na oponach kupionych razem z rowerem, a ze jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie nie chce udac sie do sklepu i zakupic opon, ktorych bede potem zalowal. Trasy jakie pokonuje to 15km dziennie w tygodniu do pracy plus jakies weekendowe wycieczki ( na razie drogami asfaltowymi). Nie wykluczam ze od czasu do czasu wyjade w teren lesisty lecz to nie beda jakies hardcorowe warunki. Na razie nie myslalem nad kwota jakie planuje wydac, po prostu chce kupic oponki i nie przeplacac za cos czego nie wykorzystam w swoim miesiecznym zasiegu kilometrowym. Wybrałem kilka najpopularniejszych chyba na forach: http://allegro.pl/opona-schwalbe-cx-comp-semi-slick-26x2-00-od-ambik-i2501670312.html http://allegro.pl/schwalbe-hurricane-26x2-00-performance-od-ambike-i2501673410.html http://allegro.pl/opona-26-x1-95-kenda-khan-k935-k-935-semi-slick-i2507108591.html Które z nich najbardziej mi podpasują? Czy te które podałem znacznie zmniejszą opory po asfalcie w porównaniu do tych na których jeżdżę? Zależy mi na bezpieczeństwie oraz jak najrzadszym przebiciu dętki.
iza121 Napisano 25 Lipca 2012 Napisano 25 Lipca 2012 smart samy to jedne z opon bardziej uniwersalnych, które nie generują jakiś dramatycznych oporów na asfalcie, niemniej jednak jakąś różnicę odczujesz, największą przy wyborze khan (ale ona jest dość ciężka), hurricane moim zdaniem wydaje się z tych 3 najlepszym wyborem.
cienkun Napisano 25 Lipca 2012 Napisano 25 Lipca 2012 ostatnio kupiłem na warunki miasto-szutry opony Author (CST) cross 26/1,75" 40zł za sztukę i jestem z nich zadowolony. P.S. trochę zaniżają ich wagę, ale i tak są lekkie jak za tę cenę.