Artwro Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Witam,na pewno gdzieś o tym było tylko nie mogę znaleźć.Jak wypluwa olej przez zaworki to go za dużo(oleju) czy zbliża się serwis?.Amorek kupiłem używany(stan idealny prawie nówka).Tak że o przebiegu nie wiele wiem.Po prostu dzisiaj przy pompowaniu zauważyłem że elementy pompki są mokre od oleju,szczególnie negatywna komora.Jak coś proszę o przeniesienie tematu do właściwego działu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 To normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 To normalne. Dzięki,że na znajomych zawsze można liczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Jeśli widelec pluje olejem to warto uważać na główkę pompki - jeśli dostaje się do niej olej to jest szansa że dostanie się na gumową osłonę węża. Olej działa jak rozpuszczalnik, rozmiękcza gumę co może spowodować osłabienie wężyka i jego wybuch (wewnętrzny gumowy rdzeń może przejść przez metalowy oplot). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanX Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Tobo - nie przesadzasz? Po pierwsze, to normalne, że podczas podłączania pompki przez zawory wyrzuca trochę oleju. (dlatego operując przy negatywnej komorze lepiej zasłonić tarczę hamulcową, bo łatwo opryskać tarczę olejem podczas odkręcania pompki) Po drugie, myślę, że producenci pompek do amortyzatorów są świadomi powyższych faktów i stosują gumę olejoodporną. Chyba, że masz inne doświadczenia z wybuchającymi pompkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Nie przesadzam. pompka z logo fox. Było nawet gorzej niż z zaworem negatywnej w rs, olej pryskał sobie z zaworu foxa. Czułem że guma robi się lekko miękka; w czasie jednego z pompowań wężyk był wygięty i wybuchł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefanX Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 ale jaja Używam pompki pro i bym nie przypuszczał, że producent nie uwzględnia kontaktu wężyka z olejem z amortyzatora. No ale nie neguję twoich doświadczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2012 Teraz będę uważał.Reba nie pluła olejem(albo go tam nie było ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Potwierdzam, po wypluciu znaczącej ilości oleju w pompkę wężyk pasuje dobrze wypłukać go guma sie rozkłąda na naszych oczach a pompuje się nim (wężykiem) nie banalne ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Teraz będę uważał.Reba nie pluła olejem(albo go tam nie było ). Moja też nie pluje. Czyżby było go brak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Mój revel pluje tylko z negatywnej, to normalne bo zawór jest na dole, z pozytywa tak tyciu tyciu ale też coś troszke uszczknie oleju. Tak wiec jak nie pluje jadem w ogole trzeba by zaglądnąć do środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Nie przesadzam. pompka z logo fox. Było nawet gorzej niż z zaworem negatywnej w rs, olej pryskał sobie z zaworu foxa. Czułem że guma robi się lekko miękka; w czasie jednego z pompowań wężyk był wygięty i wybuchł. Wyszedłem również z błędnego założenia, że guma jest olejoodporna i rozdupiło mi wężyk w pompce RSa.... A żeby mało pluło wystarczy odwracać rower do góry kołami, tak aby zawsze olej był po przeciwległej stronie pompki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
worms Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 Dołączę do tematu, może ktos mi coś doradzi. Wczoraj pojechałem do leroy merlin w nadziei że znajdę tam brakujące oringi do serwisu, czyli pod wentylek komory plusowej oraz drugi oring od góry komory pozytywnej, chyba według instrukcji jest to Air piston. Wymieniłem pozostałe oringi, nasmarowałem smarem i złożyłem wszystko razem. Nadmuchałem do +85, -65, po godzinie wydawało się że jest dobrze. Rano wstaje, widzę że amortyzator usiadł, sprawdzam ciśnienia , wszędzie 0psi. Ręce mi już opadają, zna ktoś wymiary oringów wszystkich potrzebnych do serwisu Sida 2010 WC? I gdzie je kupić w Warszawie? Możecie mi powiedzieć co się dzieje i czemu tak mi sie zachowuje ten amorek, nigdy mi sie nic z nim nie działo i zaczęło się od uchodzenia powietrza z pozytywnej komory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.