Skocz do zawartości

Merida bikes Start!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zapraszam wszystkich posiadaczy rowerów Merida do wpisania się i dyskusji. Obecnie posiadam Meridę Big.Nine 3000 Custom. Rowerek złożony na osprzęcie SLX&XT, rurki ritchey comp, przedni amortyzator RS Recon Gold.

 

Pełna specyfikacja:

Rama: Merida Big Nine 3000-D Prolite 66 Triple butted 6066

Amortyzator: Rock Shox Recon Gold TK 29" Solo-Air Travel 100mm

 

Hamulce: Shimano SLX Hydrauliczne

Klamki Hamulca: Shimano SLX

Tarcze: Shimano SLX 180/180mm Centerlock przód, tył

Manetki: Shimano SLX 10speed Rapidfire plus

 

Kaseta: Shimano SLX 10 HG-X HG81-10

Łańcuch: Shimano SLX HG-X 10speed

Przerzutka przednia: Shimano Deore XT

Przerzutka tylna: Shimano Deore XT Shadow

Korba: Shimano SLX Dyna-Sys Hollowtech II

Piasta przód: Shimano SLX

Piasta tył: Shimano Deore XT

 

Obręcze: Rigida Taurus Disc

Pedały Shimano SPD Deore XT PD-M780

Szprychy: DT Swiss potrójnie cieniowane

Opony: Schwalbe Racing-Ralph 29 x 2.25 PaceStar3 TublessReady EVO

Kierownica: Ritchey Comp flat 620mm

Mostek: Ritchey Comp Vorbau - 6° (84°) 80mm

Stery: Merida tapered

Sztyca: Ritchey Comp 350mm

Siodło: Selle Italia Q Bik XC Flow

 

Dodatkowe informacje:

 

Rozmiar: 19" waga: 11.86 rok: 2012

 

Zdjęcie:

07072012202.jpg

 

Pozdrower!

Edytowane przez Zyziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja 1 pytanie, czy oś 12 mm z tyłu tak za######iście poprawia sztywność jak wszędzie piszą ?

Też w to wątpiłem, miałem dobrą piastę na zacisk slx i działało. Teraz na sztywnej osi z tyłu, jest o wiele lepiej, tylny trójkąt dobrze usztywniony, a na zakrętach czy ostrym pompowaniu, nic się nie ociera. Tarcza jest na swoim miejscu wszystko jest bardzo dobrze i sztywno dopasowane ;)

 

pozdrower! :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ostatnim czasem mój góral popadł w niesłake ,bardzo rzadko na nim jeżdze teraz tylko szosa ,Chodź może postaram sie to nadrobić jakoś teraz ;)

Rama - Merida HFS 2000

Widelec - Manitou R7 Super Clickit

Koła - przód sram9.0/dt.swiss 4.1/DT champion-Tył-xt/dt.swiss 4.1/DT champion

Kierownica - Truvativ team OS

Rogi - Pro

Mostek - OS 110 mm pell`s ultralite

Manetki - sram x.0

Przerzutka tył - sram x-7

Przerzutka przód - sram 9.0

Korba - Slx

Łańcuch - xt

Kaseta - xt

Klamki hamulcowe - Avid sd5

Hamulce - Avid sd 7

Sztyca - Smica

Siodełko - Selle Italia slk

Opony - Maxxis Ignitor - zwijane

Zaciski - A2Z Ti

Pedały - Exustar E-PM25

meridap.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moja wyścigówka Merida Road Race 903-18 :)

 

Specyfikacja:

 

- Rozmiar ramy S/M

- Rama Aluminiowa T6061

- Widelec Road CF-S Carbon

- Kierownica XM Anatomic Road OS

- Mostek Pro PLT 31.8/110mm

- Sztyca Pro Vibe S7 31.6/350

- Siodło Fizik Arione XC Kium

- Pedały 105 PD-5700

- Manetki 105 ST-5700

- Przerzutka przednia 105 FD-5700

- Przerzutka tylna 105 105 RD-5700 SS

- Hamulce 105 BR-5700

- Dźwignie hamulca 105 ST-5700

- Kaseta/wolnobieg CS-6500 12-25T

- Łańcuch Shimano XT HG93

- Korba 105 FC-5700 172.5mm

- Wkład suportu FC-6600

- Obręcze WH-RS20 622-15

- Piasty 105 FH-5700

- Szprychy 16/20 aerodynamicne

- Opony Vittoria Rubino Pro 23 60

- Dętki Maxxis Flyweight

 

Foto:

merda%20road%20race%20903-18.jpg

 

Jedynie kierownica została ze starej specyfikacji 903-18, ale kiedyś przyjdzie czas na jej wymianę :)

Edytowane przez pangumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Oto ja i moja Merida Mission TFS 500-D (na LRS'ie)

Rower kupiłem używany (formalnie, praktycznie miał na karku ze 100-200km) wiosną 2012. Od tego czasu się wkręciłem :D

  • Rama Aluminiowa 6061 20"
  • Widelec Rock Shox Dart 2 120 Lockout
  • Damper X-Fusion LRS Lockout
  • Kierownica - XM Comp CEN 31.8 Rise
  • Mostek - Merida Pro 90mm 31.8 (nówka sztuka, ale robi się krótki, będę musiał wstawić oryginalny 110mm, a ten jest taki ładny :( )
  • Sztyca - XM Speed CEN SB20 31.6
  • Siodło - TFS mat (do wymiany jak najszybciej)
  • Pedały - XC Alloy (do wymiany niedługo)
  • Manetki - Shimano Deore rapidfire
  • Przerzutka przednia - Shimano Deore
  • Przerzutka tylna - Shimano Deore XT
  • Hamulce - Hayes Stroker Ryde 180/180mm
  • Dźwignie hamulca - Hayes Stroker Ryde
  • Kaseta - Shimano CS-HG50-9 11-32
  • Łańcuch - Shimano CN-HG53
  • Korba - Shimano M442 Octa 44A-32-22
  • Suport - Shimano ES25 Octalink
  • Obręcze - Mavic XM117 disc
  • Piasty - Shimano M475 disc
  • Opony - Merida Race 2.1
  • Zacisk sztycy - Merida
  • Top - Cap Merida
  • Stery- M10 Neck
  • Gripy - Merida X-Mission

Wszystko oprócz mostka oryginalne, ale to dla tego, że było do kupienia sporo innych rzeczy (plecak, u-lock, lampka przód, multitool, pompka serwisowa, środki konserwujące, łańcuch, sporo wyposażenia osobistego itd.) W przyszłym roku zaczynam modernizację. Na pierwszy rzut siodło, pedały na maszynówki, z części zużywających się, opony domagają się zmiany, klocki na tył już kupione, przód jeszcze nie. Stary licznik mi pada, więc to też. Dużo pisania :)

 

img0028kt.jpg

 

Stare zdjęcie, ale nie mam nic lepszego pod ręką, jak będzie to dodam :)

Edytowane przez Plastyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Co tu wiele pisać... Super rowerki chłopaki design Meridy według mnie jest na wysokim poziomie, choć odejście od dużego napisu Merida na bokach skośnej rury moim zdaniem było błędem i na np.: sprzęt Zyzia prezentuje się według mnie trochę gorzej, ale są gusta i guściki...:)

 

Jako że mój pojazd jest aktualnie w rozsypce, a i jeszcze parę rzeczy zostanie wymienione to nie wrzucam specyfikacji i zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

A to może ja pochwalę się moją Meridą ;) Jest to model Matts TFS 500-V z 2009 roku po niewielkich zmianach, czyli m.in. amortyzator, kierownica, hamulec przód ;) Specyfikacja:

 

Rama (materiał): MATTS TFS-COMP-V
Rozmiar: 18"
Amortyzator: SUNTOUR XCR LO
Przerzutka przednia: SHIMANO DEORE 34.9 T-SWING
Przerzutka tylna: SHIMANO XT TOP NORMAL
Korba: SHIMANO M442 OCTA 44A-32-22
Środek suportu: SHIMANO ES25 OCTALINK
Kaseta: SHIMANO HG-50
Łańcuch: SHIMANO CN-HG53
Piasta przednia: SHIMANO M475 DISC
Piasta tylna: SHIMANO M475 DISC
Obręcze: MAVIC XM117 BLACK / ACCENT TRACKLINER
Opony: MERIDA RACE 26 x 2.1
Manetki: SHIMANO DEORE RAPIDFIRE
Dźwignie hamulca: AVID FR5/SHIMANO BR-M445
Hamulec przedni: SHIMANO BR-M445
Hamulec tylny: AVID SD5
Kierownica:UNO GRADE 1.0 31.8 620 mm
Mostek: XM COMP OS CEN 7
Stery: FSA
Siodełko: TFS
Sztyca: XM SPEED CEN SB20 31.6

 

Rower bardzo podobny do meridy kolegi plastyk  ;) W najbliższym czasie (na wiosnę) dojdzie sporo szpargałów, jak siodełko, chwyty, torebka, pompka, hamulec na tył (m-445), kaseta, łańcuch, jakieś pedały, opony, licznik itp.. Mam około 172 cm wzrostu i rama jest jak na razie na mnie idealna. XCR z przodu, mimo, że waże około 50 kg, chodzi bardzo dobrze. Jeździ mi się na nim wygodnie :)

 

Aktualne zdjęcie:

 

v1mz.jpg

 

Więcej zdjęć u mnie w "garażu" :) Zapraszam do oceniania! 

Edytowane przez Piotrek383
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Specyfikacja mojego roweru:

 

Rama: Merida Matts Sub 20 r.2006 albo 2007

Amortyzator: RST Gila-T6

 

Hamulce: 

-Przód Shimano Alivio m445 Hydraulik

-Tył Shimano Acera V-brake

 

Tarcza: Shimano 160mm

Manetki:

-Lewa Shimano Alivio

-Prawa Shimano Acera

 

Kaseta: Shimano Alivio HG CS-HG51 1-8an

Łańcuch: Sram(modelu nie pamiętam :P)

Przerzutka przednia: Shimano Nexave

Przerzutka tylnia: Shimano Acera 

Korba: SR Suntour 

Piasta przód: Shimano HB-RM65 

Piasta tył: Sram

 

Obręcze:

-przód Dartmoor Abstract

-tył Jalco Double Wall

Pedały: DeOne 

 

Kierownica: Merida X-mission 

Mostek:Truvatic Hossefelt

 

Siodło: McSelle 

 

Na razie bez zdjęcia ale postaram się na dniach wrzucić :)

 

Pozdrawiam!

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie ...

 

b16585-u8398_orig.jpg

 

Merida Magnesium Elite, który pozostanie rowerem podstawowym.

 

Konfig mocno rozwojowy, co wypłatę zmieniany :P

 

W kącie pokoju, czeka Matts Race Pro, aby go poskładać. Raczej na v'kach będzie, może jakaś tarcza mechaniczna. Waga ramy około 1700g, w rozmiarze 20".

 

IMG_20131010_054104.jpg

Edytowane przez DEVILEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSCF0304.jpg

 

Moja maszynka, zdjęcie niestety mało akutalne (amor, koła, kokpit, siodełko, manetki, pedały), ale nie posiadam na razie innego. Niestety większość zmian sprawiła, że przybrała na wadze, ale względy użytkowe wzięły górę. Obecnie popadła w niełaskę, a ja jeżdżę na fullu i generalnie planuję ją sprzedać, ale kto wie, może się jeszcze coś zmieni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama z miskami sterów i mocowaniami przewodów coś koło 1350g jak dobrze pamiętam. Średnio lekki, żeby nie powiedzieć ciężki carbon, ale solidny. 1.5 roku ciorania po górach, maratonach i się trzyma, co mnie niestety obecnie nie urządza. ;) Bo jakby pękła bez żalu się jej pozbywam, a tak to nie wiadomo co zrobić, ani sprzedać, bo bardzo dużo straciła na wartości, ani zostawić, bo właściwie tylko stoi i się kurzy. Ech... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...