Siwy96 Napisano 22 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 Sława! Mam w swoim rowerze hamulce hydrauliczne Tektro Auriga Comp. Przez 2 lata jazdy sprawują się jak na razie świetnie, jednak ostatnio zauważyłem, że tylna tarcza w jednym miejscu trochę trze o klocki, jednak jak wspomniałem - nie na całej powierzchni. Nie znam się za bardzo na rowerach, więc stwierdziłem, że po prostu tarcza się lekko wykrzywiła (co w sumie dziwne, bo hamuję głównie przodem). Kieruję zatem do Was pytanie:czy moje przypuszczenia są słuszne? Jeśli tak to jaką polecicie tarczę? Zastanawiałem się czy nie kupić czegoś z oferty Shimano, jednak większość modeli jest montowana na CL, co nie bardzo mi odpowiada, bo musiałbym kupić adapter (dodatkowy koszt i... waga), a zresztą nie lubię pieprzenia się z adapterami (nie chodzi mi teraz tylko o rowery). Znalazłem pewną tarczę Shimano XT SM-RT76 (180mm, na 6 śrubek), jednak kosztuje ona 130zł. Pomyslałem, że może dam sobie ją na przód (tak, tak, tutaj musiałbym kupić sobie adapter), a aktualną przednią, która wydaje się ok dać póki co na tył, by w przyszłości kupić coś na miarę tej przedniej do tyłu. Jednak stwierdziłem, że ta tarcza byłaby chyba zwyczajnie zbyt dobra do moich przeciętnych hamulców. Pomyślałem więc, że póki co kupię coś z niższej półki i znalazłem kilka tarcz - co o nich sądzicie? 1. Winzip 160mm 2. Baradine 160mm 3. Accent 160mm Firmy chyba niezbyt renomowane, no, ale... Czy przesiadłbym się z aktualnych na gorsze tarcze? Czy są one w miarę okej? Przyznam się, że przy wyborze tych tarcz zwracałęm uwagę głownie na wygląd - takie falowane mi się bardzo podobają . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 Tarcza mimo wszystko mogła ulec punktowej deformacji, np od uderzenia (mogłeś tego nie poczuć), od "składowania" roweru (oparcia o coś itd). Z czasem tarcze stają się coraz cieńsze, ulegają zużyciu, może ta akurat tak zareagowała na większe obciążenie, mocniejsze zagrzanie. Te tarcze są w ofercie tzw "konfekcjonerów' - firm sprzedających produkty kupione w fabryce X. Nie różnią się kształtem, w najlepszym przypadku wytłoczonym przy mocowaniu śrub logo/nazwą "producenta". Wybierz najtańszą z tych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 22 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 Ja od siebie kolejny raz mogę polecić dość tanią (chociaż 15 zł droższą od wymienionych) tarczę Avida G3: http://www.ebay.pl/itm/New-Avid-G3-CS-Clean-Sweep-Disc-Brake-Rotor-160mm-/330548867837?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item4cf63f72fd za tę cenę chyba nic lepszego nie ma A swoją drogą obecną tarczę możesz lekko naprostować, czy to ręką, czy kombinerkami, czy też specjalnym przyrządem do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 22 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 uzywam tego: accenta/winzipa/tektro/ czy jakby tegonie nazwac, a z 10 firm to wypuszczalo ze swoim logo, uzywam i nic sie z nimi nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 A nie lepiej sprobowac wyprostowac, zanim bedzie chlopak wydawal kase na nowa? Myjesz rece, zeby nie zabrudzic tarczy, patrzysz w ktorym miejscu jest krzywa i odginasz ja w przeciwna strone. Najpierw lekko, a jezeli nic sie nie dzieje to mocniej. Jezeli tarcza nie jest skrzywiona punktowo i sama struktura materialu nie ulegla deformacjom to uda sie ja wyprostowac. Jezeli wyprostujesz, ale po jezdzie dalej sie wykrzywi, a kilkukrotne zabiegi prostowania nic nie pomoga to wtedy tarcza do wymiany Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siwy96 Napisano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Hmm... Myslę, że jednak kupię po prostu nowe tarcze. Po namyśle mimo wszystko wolałbym coś lepszego i Avid chyba spełnia te wymagania jak najbardziej. Jednak, na Allegro nie widzę tej tarczy G3 CS w rozsądnej cenie (za 150zl sztuka oO), a nie mam konta na eBayu, poza tym nie chcę się bawić z wysyłką z Honk Kongu. Tzn. znalazłem jedną (za 80zł), ale chciałem od razu wymienić dwie, bo brzydko by wyglądały IMO dwie tak rózne tarcze. Na Allegro znalazłem natomiast kilka ofert z tarczą Avida, z tym, że G2 CS - chyba także powinna być bardzo dobra, co? Link do aukcji Zastanawia mnie też pewna kwestia, otóż te G2CS też znalazłem na innej aukcji w kosmicznej cenie 150zł/szt. oO. Ktoś się pomylił chcąc sprzedać G3, czy szuka frajera? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 ale pamietaj, ze nawet nowa tarcze prawdopodobnie bedziesz musial prostowac po zamontowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 ale pamietaj, ze nawet nowa tarcze prawdopodobnie bedziesz musial prostowac po zamontowaniu A to niby czego? Jakoś jeszcze nie kupiłem krzywej, a jak bym kupił to bym od razu reklamował. Nie po to się kupuje nowe żeby prostować zwłaszcza że tam jest luz po 0.5 milimetra na stronę więc życzę powodzenie w prostowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 A to niby czego? Jakoś jeszcze nie kupiłem krzywej, a jak bym kupił to bym od razu reklamował. Nie po to się kupuje nowe żeby prostować zwłaszcza że tam jest luz po 0.5 milimetra na stronę więc życzę powodzenie w prostowaniu. a dlatego, ze nowa tarcza nawet w 100% prosta moze sie troche odksztalcic przy przykrecaniu. Wiele nowych tarcz przykrecalem i niemal kazda wymagala wyprostowania. nie mowie tu o wygieciach rzedu kilku milimetrow, ale odchyly w granicach 1mm (jezeli nie sa punktowe) mozna golymi rekami wyprostowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siwy96 Napisano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Nie wazne, raczej nie będę prostowac nowych tarcz, bo tylko je jeszcze bardziej wykrzywię. Faktycznie jak zauważył pw524 kupuję nową po to, by nie prostować. A jak będzie krzywa to zareklamuję, co mam nadzieję się nie stanie, a tym bardziej przy tych tarczach Avili. Jednak ponawiam pytanie - te G2CS będa chyba równie dobre co G3CS? Lol kazdy post w tym temacie edytowałem . Zawsze jakaś literówka się wkradła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość pw524 Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 a dlatego, ze nowa tarcza nawet w 100% prosta moze sie troche odksztalcic przy przykrecaniu. Wiele nowych tarcz przykrecalem i niemal kazda wymagala wyprostowania. nie mowie tu o wygieciach rzedu kilku milimetrow, ale odchyly w granicach 1mm (jezeli nie sa punktowe) mozna golymi rekami wyprostowac. Obejrzyj piastę. Jeśli powierzchnia styku jest ok nie ma prawa się krzywić przy przykręcaniu. Mam w domu dwa rowery z tarczówkami, odkręcałem, zmieniałem, przekładałem i nigdy takie cuda mi się nie robiły przy przykręcaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 ok, masz dwa rowery, a ja skladalem kilkanascie/kilkadziesiat rowerow, w ktorych przykrecalem nowe tarcze. Oczywiscie na nowych piastach. Tez chyba nie bez powodu sruby przy tarczy nalezy przykrecac w odpowiedniej kolejnosci, a nie po kolei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siwy96 Napisano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Możesz zdradzić w jakiej, skoro rzeczywiście może mieć to znaczenie? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 stopniowo i naprzemiennie. Nie dokrecac do oporu jednej, pozniej nastepnej, tylko dokrecac po trochu sruby w kolejnosci np takiej: 1->3->5->2->4->6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siwy96 Napisano 23 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Aha, no czyli tak jak wszelkie inne rzeczy przykręcane na śruby, Ameryki nie odkryłeś . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Nikt nie mowil, ze to bedzie cos odkrywczego. Pytasz wiec odpowiadam. Nie wszyscy jednak wiedza, gdzie Ameryka lezy i przykrecaja tarcze jak w zegarku. Coz moge rzec.. chyba tylko powodzenia. Jezeli zalozysz nowa 180-tke i bedzie idealnie prosta to tylko pozazdroscic szczescia Mi sie jeszcze taka nie trafila. Natomiast z prostowaniem nie mialem nigdy problemu i zajmowalo mi to nie wiecej, niz 2min pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 ...to tylko pozazdroscic szczescia... dokręcam wszystkie po kolei delikatnie, a potem każdą po pół obrotu coraz mocniej, też po kolei, i nie widzę powodu by miała się krzywić przy takim rozkładzie śrub jak w mocowaniu na 6 sztuk... Nigdy mi się tarcza nie skrzywiła przy dokręcaniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.