nikopol83 Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 (edytowane) Rower zbudowany w celu szybkiego(bez korków) i zwinnego(w korkach) przemieszczania się po miejskiej dżungli. Nazwałem go żartobliwie Fixie Killer (pogromca ostrych kół ponieważ często mam przyjemność spotkać takowe) nie to że krytykuję takie rowery i te środowisko wręcz PRZECIWNIE... ale jednak przyśpieszenie,hamowanie oraz twardość przełożenia czynią że ten typ roweru jest dla mnie mało użytkowy,choć w kwestii trików ja bym wysiadł Moja koncepcja roweru ukształtowała się po obejrzeniu wielu rowerów szosowych,crossowych i szosówek z prostą kierownicą tzw. Flat Bar Road, wybrałem tą ostatnią koncepcję ze względu na wygodną pozycję oraz to że jeżdżę głównie po mieście. Nie stać mnie było na Orbea Diem , KTM Phonic LC czy Lapierre Shaper 900 (to moje ulubione .Kombinowałem i szacowałem , pomyślałem że czemu by nie stworzyć czegoś podobnego i tańszego. Wybór padł na ramę Accent Shannon, dość popularną ze względu na mały wybór ram trekingowych w Polsce oraz to że podobał mi się kolor a cena wręcz okazyjna całe 320pln... . Starałem się dobrać dość lekkie , tanie i kolorystycznie pasujące elementy a zarazem nie wydawać fortuny. Zaoszczędzoną kasę na ramie postanowiłem wydać na napęd jest to miszmasz XT,SLX , kasety Alivio(tania) oraz manetki Sram MRX GripShif(bardzo tania) ,niestety nie ustrzegłem się wybryków..... sztyca karbonowa , podkładki karbonowe i kapsel Pro , mostek ControlTech itp. to dość znacznie podniosło koszty projektu,myślę że można by kupić aluminiowe równie lekkie i tańsze. Stopniowanie napędu : Przełożenie 38T x 11T daje sprawne przyśpieszenie (zależne od wiatru) oraz utrzymanie średniej prędkości przelotowej na poziomie 34-37km/godz(przy 7.8 barach w oponach) , może to nie dużo ale więcej nie potrzebuję.Jest to wersja przejściowa , planuję jeszcze odgryźć z niego ok 800-900g ale teraz koncentruje się na zbudowaniu lekkich kół oraz sztućcu karbonowym. Dodaję specyfikację która może się komuś przydać odnośnie ciężaru poszczególnych komponentów Brake (Front): Tektro MT-50 Quartz 169g Brake (Rear): Tektro MT-50 Quartz 171g Brake Levers: Avid FR-5 109g Cables: Jagwire Carbon 84g Cassette: Alivio 32-11 HG-50 321g Chain: (łańcuch) Sram PC-850 304g Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g Zębatka: Shimano XT 38T 52g Śruby do tarczy: Shimano 22g suport: Shimano XT 89g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS 228g Fork: (Widelec) Aluminiowy Speeder Lite 902g Frame: (Rama) Accent Shannon 20” 1908g Grips: (Gripy) Accent 19g Handlebar: (Kierownica) PRO XC 152g Headset: (Stery) Cane Creek 87g Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g Seat: (Siodło) Kbix Line 325g Seatpost: (Sztyca) Accent Carbon Series 164g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent 18g Shifters: (Manetki) GripShift Sram MRX 2:1 62g Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 10g Starnut: (Gwiazdka) Pro 8g Stem: (Mostek) ControlTech Alu Carbon 156g Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis Detonator 700x23C 220g Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Detonator 700x23C 220g Top Cap: (Top cap) Pro 4g Tubes: (Dętki) Schwalbe Light X 178g Wheel Front: (Koło przednie) Rapid Tiagra 952g Wheel Rear: (Koło tylne)) Rapid Tiagra 1161g Suma 8959g Pozdrawiam 4Gotten`a mojego internetowego znajomego który przetransferował jeden dość ważny w modyfikacjach organ - widelec z Meridy Speeder Edytowane 10 Sierpnia 2012 przez Lookas 46 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xanagaz Napisano 22 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 Zbyt bajerancki jak na rower do miasta, lepiej nie spuszczaj oka z niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oleczek1988 Napisano 29 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 nikopol83 mam parę pytań do ciebie: 1. ile posiada rzędów twoja kaseta? 2. jest możliwość abyś zrobił zdjęcie i wstawił jak wygląda linia łańcucha na skrajnych przełożeniach? 3. czy przy wąskich kołach "szosowych" nie było problemu z hamulcami v-brake? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 nikopol83 mam parę pytań do ciebie: 1. ile posiada rzędów twoja kaseta? 2. jest możliwość abyś zrobił zdjęcie i wstawił jak wygląda linia łańcucha na skrajnych przełożeniach? 3. czy przy wąskich kołach "szosowych" nie było problemu z hamulcami v-brake? pozdrawiam oleczek 1988 Poszło na Priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oleczek1988 Napisano 29 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2012 dzięki za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 Strasznie podobają mi się twoje rowerki, o ile się nie mylę byłeś w posiadaniu jeszcze jednego przyjemnego rowerku jakim był/jest giant podajże z 97 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2012 (edytowane) http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/1789-accent-shannon/page__tab__images Uploaded with ImageShack.us Edytowane 1 Września 2012 przez nikopol83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koser Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Super, w moim odczucie rama przemalowana na czarny mat wyglądała by bosko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 20 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Wszystkie wcześniejsze rowery które posiadałem były malowane na czarno , pierwszy w macie z dodatkiem lakieru kameleon scareb ale to było 10 lat temu,drugi już w profesjonalnej lakierni http://www.bikestats.pl/rowery/Giant-Farrago-CycloCross_5691_9273.html Trochę czarny mi się znudził więc wybrałem czarno - pomarańczową, lubię taką kombinację i jeszcze mi się nie opatrzył. Kolejna rama którą chciałbym kupić na następny sezon to Accent Nordkapp czarno-tytanowy czy coś takiego bo będę składał jakiegoś fajnego cross`a pogromcę ostatnio modnych Cube`ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2012 Udało się zjechać z wagą o kolejne 189g na przednim kole tylko jeszcze zostało bawienie się w centrowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2012 Jeżeli będzie ktoś zainteresowany to mogę sprzedać ramę z amortyzatorem SrSuntour NCX DRL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 27 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Jeżeli plany się powiodą to zmieni się totalnie koncepcja roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 27 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Jeżeli byłby ktoś zainteresowany to rama i amortyzator za 320 pln. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Sprzedam amortyzator NCX DRL cena do negocjacji,przepraszam że tu zamieszczam ale nie mogę w dziale SPRZEDAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 Amortyzator Sprzedany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 19 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Postanowiłem zmodernizować trochę sprzęt. Na razie główną zmianą jest rama która teraz jest szosowa ale o przyjaznej *miejskiej geometrii* która mi bardzo pasuje i nie będzie problemu z ocieraniem butem o przednią oponę podczas lawirowania między autami, nie chciałem ramy z opadającą górną rurą w stronę mostka i wysokiej rury podsiodłowej w stylu Accent Apex 540mm lub wyższej. Nie jeździłem jeszcze na ramie szosowej ale geometrią praktycznie nie wiele odbiega od Shannona po za krótszym tyłem i niżej poprowadzoną górną rurą co jest na plus. Minusem będzie niestety osprzęt który będzie pochodził z Accenta czyli przerzutka XT oraz korby SLX wiem że spadną na mnie pewnie gromy ze świata *szosowców* że tak się nie robi itp. ale nie będę kupował przecież specjalnie korb szosowych oraz przerzutki tylko po to że taki osprzęt jest przeznaczony do tych ram ***nie wiem czy jest sens porównywać osprzęt MTB z ROAD ale XT to odpowiednik chyba Ultegry a korby chyba 105 więc nie jest tak źle***. Dodatkowo czeka mnie jeszcze zakup widelca szosowego,hamulców szosowych ,sztycy,zacisku, sterów oraz mostka więc jeszcze dużo czasu minie kiedy będę mógł powiedzieć że projekt jest skończony.Nie będzie to *prawdziwa szosa* a coś w rodzaju Flat Bar Road ale czas pokaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Podoba ci się taki kraciasty karbon? Ja kupowałem chinola i były dostępne wersje o różnej "grubości" kratki. Ile kosztowała cie ta rama z logo rdx? Co do xt to jego odpowiednikiem w szosie ("wysokość" grupy) jest ultegra. Nie widzę problemu w użyciu komponentów z napędu mtb na szosie. Na papierze "szosowy" napęd powinien mieć zębatkę minimum 50, jak w korbach compact jeśli ma to być "szosa". Ja jednak nawet nie myślę o takiej korbie bo nie uciągnałbym napędu z blatem 50 zębów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 20 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Nie moje pieniądze, ale. Czemu nie kupiłeś prosto z chin takiej ramy bez żadnego logo, wyszłoby taniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Może uda mi się odpowiedzieć trafnie za właściciela - 2 lata gwarancji, brak ryzyka zakupu z koniecznością opłat celnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 20 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2012 Szczerze to nie interesowałem się innymi ramami z Tajwanu z braku czasu ,pewnie przepłaciłem za tą ramę porównując do importowanych ram z zagranicy,ale dostałem stery oraz zacisk gratis czego zapomniałem dodać. Kraciasty karbon może być mnie na razie nie przeszkadza. Jeśli chodzi o blat to mam 36,38T na zmianę ,przy prostej kierownicy i dość turystycznej pozycji nie potrzeba mi tak dużego 50T blatu,raczej po doświadczeniach wystarczy mi 38T żeby utrzymać fajną prędkość przelotową przy odpowiedniej kadencji, 36T niby dwa zęby mniej i ciut mniejsza średnica ale sprinty są super jednak jest już za duża kadencja przy 36km/godz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Na razie na szybko tak się prezentuje, widelec pochodzi od Meridy Speeder , podniósł główkę ramy o ok 4-5 cm , szukam zamiennika dla tego widelca czyli najlepiej karbonowy w takim lub podobnym wzorze jak rama ale bez żadnego logo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 21 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 Chińska rama z chińskimi znaczkami na ścianie w tle. Powinieneś pracować w dziale marketingu u chinoli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikopol83 Napisano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 (edytowane) Żeby nie było wątpliwości http://www.xds-carbon.com/ Made in Mao Tse Tung Edytowane 21 Grudnia 2012 przez nikopol83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi