r4v Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Jako że to jeden z moich pierwszych postow chcialbym powitac cale grono forumowiczow! Teraz do rzeczy. Od niedawna stałem sie posiadaczem amortyzatora - jak w tytule - z rocznika bodajze 2009-2010. Nurtuje mnie jednak sprawa ze skokiem amortyzatora poniewaz tych 130mm jakie powinny być nie moge osiagnac w zaden sposob. Nawet po wypuszczeniu powietrza i zmierzeniu max. co moge osiagnac to 100mm. Dla szerszych informacji amortyzator posiada sprężynę powietrzną w jednej goleni natomiast w drugiej znajduje się tłumik z regulacją tłumienia powrotu i regulacją platformy absolute Prosze powiedzcie mi co ewentualnie moze byc przyczyna takiego działania badz moze to calkiem normalna sprawa w tych amortyzatorach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Jesteś pewien, że to wersja 130mm? W amorach Manitou jest to całkiem normalne, że nie mają "pełnego" zakresu skoku - ja w swoim mam ok 95-96mm skoku z deklarowanych 100mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Tobo z tego co pamiętam miał kiedyś ten sam amor i miał taki sam problem, i nie udało mu się go usunąć nawet serwis nie dał rady ... możesz go zapytać . A może to ten sam amor którego właścicielem był tobo ... Jak dla mnie to ściągnij golenie dolne i zdejmij wszystkie podkładki które są na pręcie wychodzącym z komory powietrznej, ponadto może masz za dużo oleju w dolnych goleniach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r4v Napisano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 No z tego co wiem to jest to na pewno wersja 130 mm. Co do wlasciciela to calkiem prawdopodobne ze to wlasnie ten o ktorym wspominasz. Szczerze to troszke zdziwilo mnie to co piszesz poniewaz podczas rozmowy tel zadałem mu pytanie odnosnie skoku bo tez mi cos nie pasowalo - po otrzymaniu amortyzatora - jednak wspomnial ze nie zwracał na to uwagi i ze wsyztsko powinno byc jak nalezy.. coz nauczka na przyszlosc...! Co do podkladek to tez spodziewalem sie ze moze bedzie taka opcja i poprosilem znajomego w serwisie, aby to sprawdizl jednak powiedzial z enie ma opcji zeby cokolwiek z tym zrobic.. Odnosnie oleju powiedzial rowniez ze w tym amortyzatorze nie ma to znaczenia - choc co do tego przekonany nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r4v Napisano 28 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2012 Ze wzgledu na w miare wolny czas w weekend przyjzałem sie osobiscie problemowi. Okazało się ze winowajca byla zbyt duza ilosc oleju (raptem 1,5ml) w rurce gdzie znajuje sie absolute+ damper str 20 i 29 (poz 6 i 7) w instr. -> http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2010%20Fork%20Service%20Manual.pdf .Wynika z tego ze wartosci odległosci podane przez producenta (str 20) muszą być ściśle zachowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.