Skocz do zawartości

[amortyzator przód] manitou minute mrd absolute 130 mm - mały skok


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że to jeden z moich pierwszych postow chcialbym powitac cale grono forumowiczow!

 

Teraz do rzeczy. Od niedawna stałem sie posiadaczem amortyzatora - jak w tytule - z rocznika bodajze 2009-2010. Nurtuje mnie jednak sprawa ze skokiem amortyzatora poniewaz tych 130mm jakie powinny być nie moge osiagnac w zaden sposob. Nawet po wypuszczeniu powietrza i zmierzeniu max. co moge osiagnac to 100mm.

Dla szerszych informacji amortyzator posiada sprężynę powietrzną w jednej goleni natomiast w drugiej znajduje się tłumik z regulacją tłumienia powrotu i regulacją platformy absolute

 

 

Prosze powiedzcie mi co ewentualnie moze byc przyczyna takiego działania badz moze to calkiem normalna sprawa w tych amortyzatorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo z tego co pamiętam miał kiedyś ten sam amor i miał taki sam problem, i nie udało mu się go usunąć nawet serwis nie dał rady ... możesz go zapytać .

A może to ten sam amor którego właścicielem był tobo ...

Jak dla mnie to ściągnij golenie dolne i zdejmij wszystkie podkładki które są na pręcie wychodzącym z komory powietrznej, ponadto może masz za dużo oleju w dolnych goleniach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego co wiem to jest to na pewno wersja 130 mm. Co do wlasciciela to calkiem prawdopodobne ze to wlasnie ten o ktorym wspominasz. Szczerze to troszke zdziwilo mnie to co piszesz poniewaz podczas rozmowy tel zadałem mu pytanie odnosnie skoku bo tez mi cos nie pasowalo - po otrzymaniu amortyzatora - jednak wspomnial ze nie zwracał na to uwagi i ze wsyztsko powinno byc jak nalezy.. coz nauczka na przyszlosc...! Co do podkladek to tez spodziewalem sie ze moze bedzie taka opcja i poprosilem znajomego w serwisie, aby to sprawdizl jednak powiedzial z enie ma opcji zeby cokolwiek z tym zrobic.. Odnosnie oleju powiedzial rowniez ze w tym amortyzatorze nie ma to znaczenia - choc co do tego przekonany nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wzgledu na w miare wolny czas w weekend przyjzałem sie osobiscie problemowi. Okazało się ze winowajca byla zbyt duza ilosc oleju (raptem 1,5ml) w rurce gdzie znajuje sie absolute+ damper str 20 i 29 (poz 6 i 7) w instr. -> http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2010%20Fork%20Service%20Manual.pdf .Wynika z tego ze wartosci odległosci podane przez producenta (str 20) muszą być ściśle zachowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...