Skocz do zawartości
  • 0

Nowy rower za 1500 zl +/- 200


Gość Jarek

Pytanie

Gość Jarek
Napisano

Witajcie.

 

Szukam sobie roweru. Obecnie posiadam KROSS HEXAGON V6 z 2010 roku - zmieniam, gdyż nieprawidłowo dobrałem wielkość rama do wzrostu - przyjmijmy że mam 175 cm wzrostu. Poza tym - szukam roweru dość szybkiego na szosie, obecny nie spisuje się najlepiej i możecie wierzyć albo nie, ale na szosie bardziej się męczę niż powiedzmy jadąc obok po trawie nad rzeczką wałem... Wiadomo prędkość niższa, ale też częściej hamuję i rozpędzam się.

 

Poprzednio miałem Authora Memphis - nie jakoś super wyposażony ale był dużo szybszy od Krossa.

 

Więc potrzeba czegoś, co będzie wytrzymałe, dość szybkie na szosie, średnio może sprawdzać w terenie, ale żeby nie było tak, że przejadę przez kamienistą drogę i koła będę musiał centrować,

Hamulce tarczowe nie są mi konieczne, waga nieduża amortyzator - tak ale z pełną blokadą.

 

Wybrałem na razie takie cuda - dam linki z allegro.

 

http://allegro.pl/merida-matts-20-md-n2-2012-wysylka-gratis-gratisy-i2476071227.html - tarcze się sprawdzą?

http://allegro.pl/pro-mtb-26-ferrini-r3-ham-tarczowe-shimano-acera-i2487361707.html - wiadomo coś o producencie tego roweru?

http://allegro.pl/rower-limber-vx-7-26-alu-pelne-shimano-i2491123685.html - kolejna nowość... Warto zaryzykować?

http://allegro.pl/limber-vx7-pro-hydraulika-super-lekki-alu-poznan-i2476853645.html - perełka? 12,5 KG i hydraulika za 1600 zł? 3 lata gwarancji i polski producent...

 

Może jakieś inne opcje?

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zacznijmy od tego, że żaden MTB nie będzie szybki na asfalcie. Te rowery po prostu nie są do tego tworzone. Chcesz jeździć głównie po asfalcie - kup jakiegoś crossa. 28 calowe koła pozwolą swobodnie jeździć po jezdni, jednocześnie dadzą radę w lekkim terenie. Kands Maestro to osprzętowo obecnie najlepsza opcja z crossów w tym segmencie cenowym. W góralach, nie dość, że masz mniejsze koła utrudniające szybką jazdę, to wiele zależy od opon. Standardowo zwykle dostajesz potężny, terenowy bieżnik, który ma kolosalne opory toczenia. Zmiana na jakieś slicki, czy semislicki pozwala podnieść prędkości o kilka km/h. Jeśli już koniecznie chcesz MTB - to ja bym brał tego Limbera. Ma już w miarę dobry amortyzator XCR (jak na tę cenę roweru), ma może nienajlepsze, ale tragedii nie ma, hydrauliki Tektro. Minusem jest słaby osprzęt Altusa, ale w sumie to rama i amor są sercem roweru. Wymiana przerzutek na choćby Alivio, gdyby te się szybko zużyły, to już będzie pikuś.

Gość Jarek
Napisano

Wielkie dzięki, wymiana przerzutek to nie problem.

 

A co z wielkością ramy? W zasadzie każdy producent ma tam jakąś przedstawioną geometrię i określa wzorem, lub podaje w tabelce wraz ze wzrostem - jaka rama na jaki wzrost.

 

Mam 175 cm wzrostu a limber jest w 2 rozmiarach 19" i 21" Wydaje mi się, że jako nie jestem za wysoki, to 19 będzie OK.

 

Ma sens dokupienie pary kół, żeby założyć na nie opony szosowe, oczywiście + tarcze i kasetę na tylne koło. I zakładać odpowiednie w zależności do planowanej drogi. Na terenówkach jakoś się dowlekę te kilka KM, żeby móc korzystać z uroków bezdroży. A przy szosówkach, jak znajdę jakąś przeszkodę na drodze gdzie się jej nie spodziewam, co raczej jest wątpliwe, to zwyczajnie ją objadę.

 

Odnośnie eksploatacji łańcucha - rozumiem, że to rozciągający się łańcuch niszczy zębatki. Jeśli łańcuch będzie wymieniany regularnie powiedzmy co 3 000 km, to raczej zwolni zużycie zębatek.

 

Ale namieszałem.

Napisano

21 cali na 100% będzie za duże. Bierz 19''. Kupowanie kół jakiś sens ma, chociaż czy same opony Ci nie wystarczą? Wymiana trwa trochę dłużej, ale nie trzeba kupować całości. Twój wybór zresztą. Co do łańcucha - tak, rozciągający się łańcuch zużywa szybciej kasetę. Są różne techniki. Niektórzy kupują 3 łańcuchy do jednej kasety, jeżdżą na zmianę, a potem wybierają ten najmniej wyciągnięty. Inni kupują jeden łańcuch, używają go aż do zajeżdżenia kasety do końca i wtedy wymieniają całość. Po jakimś czasie używania jednego łańcucha nie ma już sensu go wymieniać, bo nowy łańcuch się po prostu nie przyjmie na wyrobioną kasetę. Istotne w spowalnianiu zużycia jest oczywiście odpowiednie dbanie o napęd - czyszczenie i smarowanie. Poczytaj zresztą odpowiednie tematy na forum, wszystko tam jest dobrze opisane przez ludzi, którzy są oblatani w temacie bardziej ode mnie. Pozdrawiam.

Gość Michał Jan
Napisano

Witam,

może mógłbyś mi doradzić przy zakupie roweru. Ważę 100 kg i mam 188 cm wzrostu. Poszukuję roweru do jazdy po górkach i wzniesieniach i z rzadka po mieście. Rower musiałby być naprawdę wytrzymały z amorkiem na przednie koło. Cena w granicach 1500 - 2500 zł. Mógłbym liczyć na pomoc? Ostatnio przyglądałem się KTM, Speciallized, Scoot oraz Kross.

 

Pozdrawiam

Michał

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21 cali na 100% będzie za duże. Bierz 19''. Kupowanie kół jakiś sens ma, chociaż czy same opony Ci nie wystarczą? Wymiana trwa trochę dłużej, ale nie trzeba kupować całości. Twój wybór zresztą. Co do łańcucha - tak, rozciągający się łańcuch zużywa szybciej kasetę. Są różne techniki. Niektórzy kupują 3 łańcuchy do jednej kasety, jeżdżą na zmianę, a potem wybierają ten najmniej wyciągnięty. Inni kupują jeden łańcuch, używają go aż do zajeżdżenia kasety do końca i wtedy wymieniają całość. Po jakimś czasie używania jednego łańcucha nie ma już sensu go wymieniać, bo nowy łańcuch się po prostu nie przyjmie na wyrobioną kasetę. Istotne w spowalnianiu zużycia jest oczywiście odpowiednie dbanie o napęd - czyszczenie i smarowanie. Poczytaj zresztą odpowiednie tematy na forum, wszystko tam jest dobrze opisane przez ludzi, którzy są oblatani w temacie bardziej ode mnie. Pozdrawiam.

Napisano

Witam,

może mógłbyś mi doradzić przy zakupie roweru. Ważę 100 kg i mam 188 cm wzrostu. Poszukuję roweru do jazdy po górkach i wzniesieniach i z rzadka po mieście. Rower musiałby być naprawdę wytrzymały z amorkiem na przednie koło. Cena w granicach 1500 - 2500 zł. Mógłbym liczyć na pomoc? Ostatnio przyglądałem się KTM, Speciallized, Scoot oraz Kross.

 

Pozdrawiam

Michał

Może coś pomogę. Sam mam 197cm waga 110kg, miałem podobny dylemat co ty. Zdecydowałem się na kupno Scott Aspect 50 i powiem że jestem zadowolony póki co - rower mam 2 tygodnie. Jedyne co to muszę zmienić mostek kierownicy na wyższy, ale przy Twoim wzroście myślę że standard będzie ok. Gwarancja 3 lata, a jak się robi coroczny serwis to 5 latek. Także możesz wziąć pod uwagę tą markę.

Pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...