flamner Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Mam trochę lamerskie pytanie... Jak zamontować hamulce szczękowe(dia-compe 505) do klasycznej szosy? Generalnie problem mam z nakrętkami i długością śruby ;/ Chodzi o to że śruba nie jest wystarczająco długa żeby po włożeniu do przedniego widelca i tylnych widełek nakręcić na nią nakrętkę;/ Powinno być chyba tak: http://www.single-speed.co.uk/wp-content/uploads/2010/04/single_speed_19-2.jpg a jast tak że śruba nie przechodzi w ogóle na drugą stronę. Czy może to wszystko kwestia odpowiednich nakrętek, które wkłada się do środka...? Dobra, wizyta w castoramie i nakrętki z kołnierzem kupione Ale to niestety nie koniec moich problemów z hamulcami. Okazało się że przednie klocki hamulcowe nie mieszczą się i zawadzają o widelec, są po prostu za długie, czy ktoś ma namiary na coś krótkiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechB Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Mam trochę lamerskie pytanie... Jak zamontować hamulce szczękowe(dia-compe 505) do klasycznej szosy? Generalnie problem mam z nakrętkami i długością śruby ;/ Chodzi o to że śruba nie jest wystarczająco długa żeby po włożeniu do przedniego widelca i tylnych widełek nakręcić na nią nakrętkę;/ Powinno być chyba tak: http://www.single-sp..._speed_19-2.jpg a jast tak że śruba nie przechodzi w ogóle na drugą stronę. Czy może to wszystko kwestia odpowiednich nakrętek, które wkłada się do środka...? Dobra, wizyta w castoramie i nakrętki z kołnierzem kupione Ale to niestety nie koniec moich problemów z hamulcami. Okazało się że przednie klocki hamulcowe nie mieszczą się i zawadzają o widelec, są po prostu za długie, czy ktoś ma namiary na coś krótkiego? Jak klocki zawadzają o widelec o.O ? Pukają w niego od wewnątrz? Wstaw może zdjęcie - będzie łatwiej Ci pomóc. ( Masz ustawione klocki równolegle do obręczy, a dzwigienkę "serwisową" przy regulacji lini w pozycji zamkniętej? ) dia-compe 505 -> tu już są "krótkie klocki" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flamner Napisano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Niestety klocki nie są oryginalne i wyglądają jakoś tandetnie. Załatwiłem sobie komplet od nowych shimano 600 za 2 piwa są krótsze o jakieś 1,5cm. Mam nadzieję że to rozwiąże problem. Wiesz może jak nazywa się taki okrągły koralik na linkę hamulcową, pomiędzy klamkę(szosową) a pancerz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 baryłka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flamner Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 A da radę hamować bez tego? W prawdzie już zamówiłem, ale minie co najmniej 4dni zanim przyślą, a ja chciałbym już pojeździć Teraz męczę się z przeciąganiem pancerza wewnątrz ramy(gazelle formula: http://www.classicbikeshop.eu/frame-gazelle-formula-details.html). Jest na to może jakiś dobry sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechB Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 A da radę hamować bez tego? W prawdzie już zamówiłem, ale minie co najmniej 4dni zanim przyślą, a ja chciałbym już pojeździć Teraz męczę się z przeciąganiem pancerza wewnątrz ramy(gazelle formula: http://www.classicbi...-details.html). Jest na to może jakiś dobry sposób? Hamować da radę tylko regulacja jest bardziej upierdliwa... Popraw link bo nie działa. Na przeciągnięcie linki w pancerzu? Nawet kilka ;P - zagnij koniec (tak aby wyszła Ci literka "L") i traf w otwór w ramie - ze szprychy / innego w miarę cienkiego drutu zagnij haczyk lub "U" i "wyłów" linkę przez otwór - ze starej linki od przerzutki (lub innej cienkiej i elestycznej... ze sznureczka też możńa na upartego) zapleć pętlę (węzeł lewo-prawo starczy ) wsadź pętle przez otwór, potem wkładaj linkę z pancerzem. Jak trafisz w pętlę to zaciskasz i wyciągasz całość -> to jest chyba najmniej skuteczna metoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BestiaHeniu Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Hamować da radę tylko regulacja jest bardziej upierdliwa... Popraw link bo nie działa. Na przeciągnięcie linki w pancerzu? Nawet kilka ;P - zagnij koniec (tak aby wyszła Ci literka "L") i traf w otwór w ramie .. Genialne! ja zawsze zwyczajnie wkręcam nasmarowaną linkę kombinerkami przez całą długość. mozolne to strasznie, ale skuteczne. Twój sposób jest bez porównania lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechB Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Genialne! ja zawsze zwyczajnie wkręcam nasmarowaną linkę kombinerkami przez całą długość. mozolne to strasznie, ale skuteczne. Twój sposób jest bez porównania lepszy Proste rozwiązania są zawsze najlepsze Równiez mordowałem się z nasmarowaną linką... dopóki nie zrozumiałem, że taka mokra linka strasznie do ramy się klei i ni w ząb nie można jej od niej odkleić a co dopiero obrócić już wewnątrz x) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flamner Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 link do mojej ramy: http://www.classicbikeshop.eu/frame-gazelle-formula-details.html i to czego mi brakuje przy klamkach: http://pro-bike.pl/produkty/item_2429_koncowka_d94_pancerza_5mm__50szt_.html patent z literką L się sprawdził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechB Napisano 21 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 link do mojej ramy: Vintage Gazelle Formula Frame NEW OLD STOCK i to czego mi brakuje przy klamkach: Końcówka D94 pancerza 5mm (50szt) Pro-Bike.pl - Rowery, części, akcesoria - FUJI, SCOTT, KTM, Merida, Unibike, KMC, Echowell, - Fuji.pl patent z literką L się sprawdził Bardzo ładna ramka. Wrzuć zdjęcie jak już wszystko zamontujesz Bez tych końcówek możesz spokojnie jeździć. Jedynie linka może ocierać o koniec pancerzyka no i syf łatwiej się dostaje do niego... Innymi słowy : zamontuj je w miarę szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flamner Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 Niestety moja rama nie jest w tak dobrym stanie, powiedział bym że raczej w opłakanym, ale też ma swój urok i jest zapewne będzie odstraszać złodziei ;D Nowy lakier i polerowanie wszystkich części na błysk odkładam na przyszły sezon. Jutro wszystko już złoże do kupy, a co do zdjęć to mam w planach małą sesję, na pewno wrzucę do ekshibicjonizmu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Witam. Nie chce zakładać nowego postu, dlatego pozwalam soibie zadac pytanie tutaj. Wydaje mi sie, że mam taki sam problem. Nie jestem wstanie prawidłowo wkręcić hamulców na widelec (modolo mach) gdyż śruba główna jest zdecydowanie za krótka i kończy mi sie w widelcu mniej wiecej w środku rury sterowej. Czy mozna w jakis sposób zmienic tę śrubę? Nie wiem czy można wyjąć mocowanie sprężyn oraz założyć go na inna śrubę. Jest to mój pierwszy rower szosowy (a raczej treningowy) dlatego pytanie mogą byc trochę dziwne. A i jeszcze jedno. Przykręcając hamulce, śruba musi byc przy samych ramionach hamulca? przykręciłem to na razie w sposób pokazany na zdjęciu. i teraz pytanie. czy tak może być na czas jakiś? Czy zdecydowanie nie bo nie będzie to hamować i ramiona hamulca będa latały do przodu i do tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.