Nickson Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 Witam Chciałbym was zapytać czy ten typ tak ma? Czy ja trafiłem na cholernie klocowate sztuki. Kupiłem te oponki ze względu na przyzwoite opinie i dobry stosunek jakość/waga/cena. Wiem że 2.2 to lepsza opcja ale ze jestem mieszczuchem nie zależało mi aż tak na własciwościach terenowych opony i wybrałem 2.0. Drugim powodem była waga Z informacji sieciowych liczylem ze guma ta oscyluje w granicach 570-590g Rzeczywiśtość zweryfikowała sprawę i ważą 620g Czy takie rozbieżności sięgające nawet 10% wagi to normalne?
Schwefel Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 W tym modelu jak najbardziej normalne. Wersja zwijana (nie supersonic) jest niewiele lżejsza a dużo droższa.
gello1 Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 Jak na 2.0 w drucie i tak jest lekka. A 620g to ponoć norma dla tego modelu
Nickson Napisano 20 Lipca 2012 Autor Napisano 20 Lipca 2012 To wielka szkoda Może zgłosić się do sprzedawcy i zapytać może ma lżejsze sztuki. Mylne wrażenie o lekkości opony można sobie wyrobić czytając np taki test http://bikemarket.pl/continental-race-king-2-0-drut Jesli ktoś przykłada się do smarowania recenzji powinien zweryfikować te dane albo z duża rezerwą podejść do wagi producenta i to zaznaczyć. Dla niego drutówki ważą 560g "jedyne" 60g roznicy Śmieje sie bo opony moga zawazyc czy moj skaldak przekroczy 12kg heheh wiecie... to taka zabawa...
ukaniex Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 Jeśli żal Ci rower ściska bo przytyje 120 gramów, świadomie wybierając opony z drutem to chyba jednak dokonałeś złego wyboru. Jeśli chcesz oszczędzać wagę na oponach to kup wersję supersonic, wtedy trafisz na opony od 420 gramów do 470 gramów.
Nickson Napisano 20 Lipca 2012 Autor Napisano 20 Lipca 2012 Jeśli żal Ci rower ściska bo przytyje 120 gramów, świadomie wybierając opony z drutem to chyba jednak dokonałeś złego wyboru. Jeśli chcesz oszczędzać wagę na oponach to kup wersję supersonic, wtedy trafisz na opony od 420 gramów do 470 gramów. Wiesz... może ja przy składaniu roweru obrałem inną filozofie. Dla mnie wyczyn jest skręcić lekki rower za "lekkie pieniądze" Tu nie chodzi o wagę tylko o to że przeszperałem kilka wpisów opinii i nigdzie nie spotkałem się z tym że ich realna waga to 620 (tyle to podawali dla wersji drut 2.2) W tym sensie chyba moge byc zaskoczony?
maltan Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 To jeszcze bardziej Cię przycieli na wadze bo ta wersja RK o której piszesz w rozmiarze 2.0 waży, z tego co podaje producent, 560 g http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/mtb/cc_marathon/Race%20King/raceking_en.html a to już jakieś 60 g ! różnicy
Nickson Napisano 20 Lipca 2012 Autor Napisano 20 Lipca 2012 wg mnie lekkie przegiecie to jest ponad 11% różnicy. Zwykłe oszustwo Wiem że wszyscy kręcą z waga ale bez przesady.
ukaniex Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 To sprzedaj i kup lżejsza. Po co tworzyć burzę w szklance wody. Ritchey wagę swoich siodeł czy kierownic zawyża nawet o 20 gramów mimo wagi deklarowanej, co przy wartości (np.) 100 gramów czy 120 gramów jest bardzo dużą dyferencją.
Swider23 Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 Z oponami tak jest, rozbieżność pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami potrafi być bardzo duża. Nie mam obecnie na magazynie RK 2.0 drut, ale zważyłem dwa 2.2 z tej samej dostawy, jeden waży 614g, drugi 647g. Warto poszukać takiego sklepu gdzie mogą przeważyć opony i wysłać najlżejszą.
Nickson Napisano 20 Lipca 2012 Autor Napisano 20 Lipca 2012 To sprzedaj i kup lżejsza. Po co tworzyć burzę w szklance wody. Ritchey wagę swoich siodeł czy kierownic zawyża nawet o 20 gramów mimo wagi deklarowanej, co przy wartości (np.) 100 gramów czy 120 gramów jest bardzo dużą dyferencją. Karkołomne określenie zawyżać wagę realną myślę że zaniżają delkarowaną Wracając do tematu piszesz o 20g a ja o 120 bezwzględnie to jednak inne wielkości. Nie robię żadnej burzy! Może ten wpis oszczędzi niektórym rozczarowań. Opony co najwyżej mogę oddac albo wymienić nie jestem bananowym dzieckiem co kupuje i sprzedaje. Sprzedawca deklarował inna wagę mam prawo zwrotu z powodu rażącej niezgodności towaru z opisem. Z oponami tak jest, rozbieżność pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami potrafi być bardzo duża. Nie mam obecnie na magazynie RK 2.0 drut, ale zważyłem dwa 2.2 z tej samej dostawy, jeden waży 614g, drugi 647g. Warto poszukać takiego sklepu gdzie mogą przeważyć opony i wysłać najlżejszą. Dzięki za sensowny wpis. Skontaktuję się ze sprzedawca może będzie na tyle uprzejmy i sprawdzi inne swoje sztuki. Gupio mieć 2.0 które są cięższe od 2.2
ukaniex Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 Piszę o 20 gramach przy 120 gramach ale to są inne rzędy wielkości, opona jest 4x cięższa. Na pocieszenie Jedna i druga to RK 2.2 w wersji Supersonic. Nie pozostaje Ci nic innego jak odesłać do sprzedającego z prośbą o pokrycie kosztów nadania.
CMIK Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 Nickson- naprawdę Ci współczuję, to musi być dla Ciebie trudne, mam nadzieję, że sobie z tym poradzisz. W tym miejscu chciałbym też podziękować Ci za to, że mimo ciężkich chwil zachowałeś przytomność i ostrzegłeś forumowiczów przed tym, że waga rzeczywista może różnić się od deklarowanej, co do tej pory nie mieściło się w głowie. Coś pękło. Coś się skończyło.
Nickson Napisano 20 Lipca 2012 Autor Napisano 20 Lipca 2012 Nickson- naprawdę Ci współczuję, to musi być dla Ciebie trudne, mam nadzieję, że sobie z tym poradzisz. W tym miejscu chciałbym też podziękować Ci za to, że mimo ciężkich chwil zachowałeś przytomność i ostrzegłeś forumowiczów przed tym, że waga rzeczywista może różnić się od deklarowanej, co do tej pory nie mieściło się w głowie. Coś pękło. Coś się skończyło. Bujaj się Głupie ironizowanie... Może zapytam innych śmieszne to było? Załiczył ktoś podłogę? Autor postu bankowo cieszył się jak głupi do sera. Dobrze wiem że każdy produkt rowerowy jest okupiony sporym błędem jesli chodzi o wagę. Raz zamierzony innym razem spowodowany zmiennymi warunkami w produkcji. Chyba już psiałem, że w sieci mylnie zasugerowałem się wpisami ludzi. Na forum chciałem to zweryfikować i usłyszeć: "to całkiem normalna waga nie znajdziesz o wiele lżejszej" lub "trafiłeś cięższą sztukę spróbuj wymienić" i na tym zakończyć temat. Dodam tylko że sprzedawca przekazał mi ze sprawdzi resztę sztuk i bez problemu mi wymieni jak znajdzie coś bliżej deklarowanej wagi. Jesli irytuja Cie posty w temacie wagi to myślę, że musisz niektóre działy tego forum omijać sporym łukiem bo może Ci jadu zabraknąć.
GhOsTwrc Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 mam 2 szt 2.0 drut 610gx2. I mam 2 szt zwijane 2.2 waga 590g i 600g. Ale te gumy dobrze kreca wiec nie panikuj tylko jezdzij
CMIK Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 Bujaj się Głupie ironizowanie... Może zapytam innych śmieszne to było? Załiczył ktoś podłogę? Autor postu bankowo cieszył się jak głupi do sera. Koleżko, zmiarkuj, bo przesadzisz. Ironizowanie różni się od obrażania, a Ty uprawiasz to drugie. Jeśli wg Ciebie sprawa jest ważna i kluczowa dla dalszego sensu życia, to sobie tak sądź. Ja uważam inaczej, a ponieważ to forum, to mogę to wyrazić. Jeśli chodzi o meritum- nie wiedziałeś- dowiedziałeś się, jesteś mądrzejszy. Ale płaczesz trochę za głośno. Jeśli bawisz się w lajtowanie roweru, czego nie uważam za głupie czy śmieszne, to podchodź do tego z głową. Chcesz lekkich opon, to kup lekkie opony, a nie druty produkowane przez Chińczyka, który ma gdzieś nasze wagowe fanaberie. To trochę tak, jakbyś narzekał, że Twoje auto pali więcej, niż podaje producent lub że Twojej kobiecie spóźnia się okres, mimo, że podręcznik ginekologii wyraźnie deklaruje 28 dni jako przeciętny i medialny czas jego trwania. No zdarza się. Zdarza się, że dostaniesz w pysk na ulicy i że korzeń będzie nie tam, gdzie wyobrażasz sobie, że powinien być. Następnym razem zważ oponę przed zakupem. Możesz też się obrazić na wszechświat i deponować żal w duszach napotkanych przypadkowo osób.
Lumperator Napisano 21 Lipca 2012 Napisano 21 Lipca 2012 No zdarza się. Zdarza się, że dostaniesz w pysk na ulicy i że korzeń będzie nie tam, gdzie wyobrażasz sobie, że powinien być. Rozumiem, że Ty nikogo tutaj nie obraziłeś?
marcinusz Napisano 21 Lipca 2012 Napisano 21 Lipca 2012 Wracając do wagi opon Conti... Kupiłem sobie ostatnio drutowego X-Kinga 2.2. Conti podaje wagę 640g, mój egzemplarz ważył 742g. Wychodzi ok. 16% przekłamania - to sporo. Nie jest to dla mnie jakiś problem, ale nie spodziewałem się takiej różnicy. Ciekaw jestem ile waży realnie druciak MK II 2.2, bo właśnie takiego chciałem kupić, tylko na szybko nie mogłem go dostać. Conti podaje 680g co jest jeszcze znośnym wynikiem, ale jeśli w realu pochodzą pod 800g to raczej przestanę się interesować tym modelem.
supersam Napisano 21 Lipca 2012 Napisano 21 Lipca 2012 Mam race kingi w wersji ust, deklarowana waga przez producenta to 700 gramów. Moje ważą 697 i 707 gramów, tak więc w tym przypadku nie jest źle. Rozmiar 2.2.
Cox Napisano 21 Lipca 2012 Napisano 21 Lipca 2012 całkiem inaczej jest w przypadku x-king 2.0 supersonic waga deklarowana 440g waga realna 400-410 g tutaj miło
CMIK Napisano 21 Lipca 2012 Napisano 21 Lipca 2012 Tylko te opony nie kosztują 50 zł i wykonywane są w Niemczech. Może i przez Chińczyków, ale szkolonych, opłacanych i kontrolowanych w Niemczech.
CMIK Napisano 21 Lipca 2012 Napisano 21 Lipca 2012 Zwał jak zwał, chodziło mi o siłę roboczą, która w swoim kraju wykonuje pracę o jakości adekwatnej do warunków zatrudnienia, czyli niskiej.
Nickson Napisano 21 Lipca 2012 Autor Napisano 21 Lipca 2012 Nie, to wina Tuska, nie chińczyków... Jak coś kupuje od Continentala to kogo mam winić? Nie ważne jakie łapy coś robią ważne jak i kto ich wyroby kontroluje. Może jeszcze raz napiszę. Nie sztuka jest lajtować rower z nieograniczonym budżetem. Sztuka jest skręcić najlżej z ograniczonym portfelem. Średnio odkrywcze są rady jak chcesz lżej to kup oponę 3 razy droższą. Mam budżet 2400 chciałem zejść z wagą poniżej 12kg opony mi w tym nie pomogą i będzie 12.20 (cały nowy osprzęt poza ramą). Nie jestem sportowcem nawet amatorsko nigdzie nie będę startował. Rower będzie do intensywnej rekreacji a składanie potraktowałem jako zabawę. Ciśnienie na odelżanie zejdzie jak skręcę sprzęta i usiądę na siodło. O rowerku napiszę za kilka dni w odpowiednim dziale. Będzie na ciekawej ramie z Norwegii więc myślę że warto pokazać coś innego niż popularne marki . Wracając do tematu. Teraz już wiem, że Continental jest hojny i do swoich produktów potrafi dać 16% gumy gratis
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.