rafikos Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Witam, jak zwykle odwieczny problem co kupić. Otóż skłaniam się ku trzem typkom:): 1. Avid Elixir CR Carbon - tanie, duża siła hamowania, łatwe odpowietrzanie, ale niby awaryjne 2. Shimano XTR BR-M988 Trail -drogie, dobra siła hamowania, bezawaryjne? 3. Magura MT8 -nie znam, ale mi się podobają, łatwe odpowietrzanie i utrzymanie 4. Avid Elixir 9 -w miarę tanie, duża siła hamowania, łatwe odpowietrzanie Proszę o pomoc, bo sam już nie wiem. Dodam, że jeżdżę po Jurze i niezawodność oraz siła hamowania wymagane. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 19 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Zdecydowanie opowiadam się za XTR Trail. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meszrum Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 BR-M785. przerobiłem kilka zestawów hamulców, lecz 785 są najmocniejszymi hamulcami jakie spotkałem. mam również w innym rowerze MT6, lecz siła 785 jest kilkukrotnie większa. zestaw BR-M785/BL-M785 zbudowałem w oparciu o tarcze SM-RT86 [180/160] i klocki metaliczne z radiatorami [F03C]. klamki zbudowane są pod kątem hamowania palcem wskazującym. siła hamowania przednim hamulcem jest taka, że palcem wskazującym, jadąc po asfalcie, można postawić bez najmniejszych problemów tylne koło przy prędkości ok. 45k km/h [przy większej prędkości zwyczajnie się bałem próbować]. hamulec tylny, subiektywnie mocniejszy, pozwala blokować tylne koło małym palcem przy dowolnej prędkości. odpowietrzanie wymaga zasadniczo lejka Shimano z uwagi na budowę zbiorniczka na klamce, odbywa się dwukierunkowo. banalnie proste jak na Shimano. hamulce posiadają regulację Free stroke odpowiadającą za odległość klocków od tarczy. z kolei MT6 mają wyprofilowaną klamkę pod 2-3 palce. tak też hamują. odpowietrzanie jest łatwe, lecz śruba na klamce jest gumowa z uwagi na zastosowanie materiału klamki Carbotecture - po to by nie uszkodzić klamki. powoduje to, że śruba jest w zasadzie jednorazowa, gdyż odkształca się powyżej 0,5 Nm. problem w tym, że trudno jest dostać śrubę - zapasy Magury na chwilę obecną się wyczerpały. w efekcie nieco zaburza to ideę łatwego odpowietrzania, które samo w sobie jest rzeczywiście niezwykle proste. MT posiadają regulację wysokości klamki, hamulce biorą po ok. 1,3 cm ugięcia klamki. MT2/6/8 nie posiada regulacji BAT [oddalenia klocków od tarcz]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 1. Avid Elixir CR Carbon - tanie, duża siła hamowania, łatwe odpowietrzanie, ale niby awaryjne - latwe odpowietrzanie jak mają humor by się dać odpowietrzyć. 2. Shimano XTR BR-M988 Trail -drogie, dobra siła hamowania, bezawaryjne bezawaryjność wyjdzie w praniu dlugoterminowym. Na razie zdecydowanie pozytywnie. 3. Magura MT8 -nie znam, ale mi się podobają, łatwe odpowietrzanie i utrzymanie - ani utrzymanie ani odpowietrzanie nie są proste (porównując do innych) 4. Avid Elixir 9 -w miarę tanie, duża siła hamowania, łatwe odpowietrzanie - badziewna jakość. W cenie xtrów są jeszcze formule r1, wiele razy widziałem okazje na te hamulce, np 599 zł za sztukę. Ten model shimano, tak jak i niższe, bez problemu można odpowietrzyć klasycznie, czyli otwierając zbiorniczek. Oczywiście jak ktoś może i chce kupić lejek za parę zł to też można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Posiadam Avid Elixir CR Carbon, więc pozwolę sobie na dwa zdania. Hamulce mocne lecz jest kilka składowych które dają tą moc. Bardzo skrupulatny i zdecydowanie upierdliwy proces odpowietrzania. Tarcze oraz KLOCKI. Oryginalne metaliczne możemy użyć jako podstawka pod taboret z krótszą nóżką czy stojak na paczkę zapałek. Wymieniłem na budżetowe a2z półmetaliczne i dopiero poczułem pracę tych hebli. Po ostatnim zlocie w Beskidzie Żywieckim/Makowskim (?) sprawowały się bardzo dobrze. Nie miałem chwil zwątpienia ani kupy w drodze z powodu braku spowalniacza a były odcinki gdzie jechało się średnio 50 kmh (wyhamowując) przez kilka minut. Ogółem. Jeśli nic się nie sp...doli to będziesz zadowolony. P.S. Tydzień przed zlotem, po miesiącu stania roweru na haczyku okazało się, że... membrana w tłoku klamki straciła na szczelności. Tak, sama z siebie zaczęła (się) puszczać. Na szczęście miałem zapasową z drugiej klamki gdzie 2 miesiące temu zgniotłem białą "podkładkę" przy o-ringu podczas odpowietrzania, więc wymieniłem już całe bebechy mimo, że podkładka kosztuje 9,99 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Magura serii MT- zarówno utrzymanie jak i odpowietrzanie są proste. Śrubka systemu EBT ( do odpowietrzania) nie jest z gumy,lecz z tego samego materiału co korpus klamki. Faktem jest,że wymaga ona sporo uwagi przy odpowietrzaniu ,ale przy zachowaniu pewnej ostrożności nie stanowi ona problemu. Ale jesli oczekujesz silnego hamulca to zły adres. Seria MT nie należy do super silnych hamulców ( co nie oznacza,ze brak im siły- sa po prostu silniejsze hamulce na rynku) ale pod względem modulacji są w ścisłej czołówce. Musisz zdecydowac czy chcesz mieć bardzo silny hamulec z ograniczoną modulacją,czy silny hamulec z wręcz genialną modulacją. Plusem serii MT jest wysoka odporność na przegrzewanie- mimo długich zjazdów nie wystepuje objaw utraty siły hamowania. Do hamowania w zupełności wystarcza jeden palec. IMO kupno drogich MT8 trochę mija się z celem,skoro za mniejsze pieniadze można dostać MT6 które technologicznie są takie same ( różnią się tylko materiałami ). Prywatnie użytkuję MT6 i na chwilę obecną nie mam z nimi żadnych problemów- spełniają moje oczekiwania w 100% i nigdy nie brakowało siły. Z podanych hamulców brałbym pod uwagę Magurę MT i Shimano XT lub XTR Trail. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
y4recky Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Ja też słyszałem o awaryjności Avidów, mam już drugi komplet (pierwsze wyglądały już nieestetycznie - po wielu glebach - nadal sprawne leżą w piwnicy na wszelki wypadek) zrobiłem na pierwszych ok 25 tyś km głównie w lasach (częste maratony) na drugich mam ok 5 tyś i nadal czekam na tą legendarną awaryjność. Tak czy inaczej mogę polecić Avidy CR (avid elixir 9 nie miałem więc się nie wypowiem, ale podejrzewam, że ta awaryjność też będzie legendarna). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafikos Napisano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 dzięki wielkie za zainteresowanie i szybkie odpowiedzi, kupię XTR Trail. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meszrum Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Magura serii MT- zarówno utrzymanie jak i odpowietrzanie są proste. Śrubka systemu EBT ( do odpowietrzania) nie jest z gumy,lecz z tego samego materiału co korpus klamki. Faktem jest,że wymaga ona sporo uwagi przy odpowietrzaniu ,ale przy zachowaniu pewnej ostrożności nie stanowi ona problemu. Ale jesli oczekujesz silnego hamulca to zły adres. Seria MT nie należy do super silnych hamulców ( co nie oznacza,ze brak im siły- sa po prostu silniejsze hamulce na rynku) ale pod względem modulacji są w ścisłej czołówce. Musisz zdecydowac czy chcesz mieć bardzo silny hamulec z ograniczoną modulacją,czy silny hamulec z wręcz genialną modulacją. Plusem serii MT jest wysoka odporność na przegrzewanie- mimo długich zjazdów nie wystepuje objaw utraty siły hamowania. Do hamowania w zupełności wystarcza jeden palec. IMO kupno drogich MT8 trochę mija się z celem,skoro za mniejsze pieniadze można dostać MT6 które technologicznie są takie same ( różnią się tylko materiałami ). Prywatnie użytkuję MT6 i na chwilę obecną nie mam z nimi żadnych problemów- spełniają moje oczekiwania w 100% i nigdy nie brakowało siły. Z podanych hamulców brałbym pod uwagę Magurę MT i Shimano XT lub XTR Trail. w przypadku mojej śrubki EBT, jej część, która ma bezpośredni kontakt z Torx'em jest wykonana z twardej gumy - jest plastyczna i ugina się pod naciskiem jednocześnie sprężynując. korpus z kolei jest prawdopodobnie wykonany z Carbotecture. postaram się dziś zrobić fotografie, choć do wątku niezbyt wiele to wniesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 20 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Może i nie wniesie,ale zostanie ku potomnym. Jak znam Forum,to za kilka dni pojawi się kolejny, podobny temat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.