Skocz do zawartości

[opony] Uniwersalne opony MTB 26x1,95-2,125 do 100-150zł/kpl.


tomekfm

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Moje fabryczne opony "Vee Rubber VBR198 26x1,95" kończą swój żywot i muszę zainwestować w nowy komplet opon. Jeżdżę tylko dla przyjemności, niewyczynowo, ale w różnych warunkach. I tu zaczyna się kłopot, bo potrzebuję opon do wszystkiego, a takich ( z tego co mi wiadomo) niema, przynajmniej w moim budżecie.

 

To teraz konkrety:

Rozmiar:26x1,95 - 26x2,125 Aktualnie mam 26x1,95, może być trochę szerzej bo jest większy wybór.

Warunki: Wszystkie... może tak 40% sucho, 40% mokro/lekki deszczyk i 20% w deszczu (konkretnym)

Trasa: 30% asfalt, 30% chodnik (nie zawsze równy, dużo krawężników), 40% teren (najczęściej pola, lasy i drogi nieutwardzone)

Obręcze: Kross Rock

Budżet: max 150zł z wysyłką i ewentualnie dętki, najlepiej do 100zł +wysyłka

 

Tak jak pisałem prędzej, wiem że opon idealnych nie ma, a jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, ale mam nadzieje, że jakiś ekspert mi doradzi. Myślałem nad Continental Race King 2.0 (najtańszej wersji), ale nie znam się na tym, więc wolę zapytać kogoś kto się na tym zna.

 

Pozdrawiam:)

tomekfm

 

PS. Waga nie ma dla mnie znaczenia, jak będą ciężkie to się przyzwyczaję :)

Napisano

Ja mam barro moutain :D Właśnie na nich śmigam i powiem Ci że są super ; ) ale na asfalcie na namalowanych rzeczach uważaj bo ja przeleciałem niedawno tak przez skrzyżowanie jak było mega mokro

Napisano

Nie cytujemy w całości postów znajdujących się bezpośrednio nad naszymi. Regulamin, punkt 2i.

 

A jakieś uzasadnienie? no i jakie Geax'y najlepiej?

Napisano

Nie cytujemy w całości postów znajdujących się bezpośrednio nad naszymi. Regulamin, punkt 2i.

 

 

Te geax co pisałeś też są okej lepsze niż te barro gdyż są bardziej uniwersalne.

Napisano

W grę zaczynają wchodzić jeszcze opony 2,2 ze względu na duży wybór, jednak nie mogę/nie potrafię edytować tematu. Chyba zdecyduje sie na GEAX SAGUARO 26x2,2 drutowane, chyba że więksyz rozmiar da inne propozycje.

Napisano

Mam Smart SAM'y. Bardzo dobrze trzymają się w zakrętach. Pewne trzymanie podczas wspinania się po jakichś korzeniach itp rzeczach. Ze względu na agresywny bieżnik dają radę w błocie. Pompowane do 30 PSI zapewniają fajną amortyzację. Co do poruszania się na takiej oponie po mieście/asfacie... Smart SAM to opona typowo terenowa. Do jazdy szosowej trzeba ją bardzo mocno nabić, co zwiększy zużycie środkowej części bieżnika, która przydaje się w terenie. Nie mniej jednak Smart SAM to guma odporna na zużycie i to chyba nie tylko moje obserwacje.

 

Może Schwalbe BlackJack będzie nieco lepsza w warunkach szosowo/miejskich, bo ma więcej w środku...

Napisano

Na warunki o jakich piszesz, czyli asfalt i lekki teren najczęściej polecane są chyba Race Kingi 2.2 oraz Smart Samy. Te drugie chwalone są za niskie opory na asfalcie przy przyzwoitym zachowaniu w terenie a przy tym nieprzeciętną trwałość. Co do cen, to RK drutowa kosztuje 50 zł, Smart Sam jest droższy. Wg mnie Geax Saguaro to zły wybór, bo wersja zwijana kosztuje dość dużo, a wersja drutowa jest wg mnie bardzo ciężka.

 

U Ciebie mogłaby się sprawdzić np. Kenda SBE, zwijana wersja mieści się w Twoim budżecie, są 3 różne rozmiary no i wersja 1,95 cala waży tylko 470-510g. Opona jest stosunkowo trwała, przyczepna i mimo niepozornego wzoru bieżnika radzi sobie świetnie w niezbyt ciężkim terenie.

Napisano

rozważ jeszcze maxxis crossmark, szybka opona na suche warunki, oraz maxxis aspen jeszcze szybsza opona w teren, obie opony wersje drutowe odporne na przebbicia

  • Mod Team
Napisano

Również polecam Maxxisy Crossmarki. Mam je w rozmiarze 2,1 i są to naprawdę bardzo fajne i uniwersalne opony. Mają spory i wysoki balon, ale opory toczenia są niskie. Na suche warunki naprawdę rewelacja, choć i w błocie tragedii nie ma. Wersja zwijana kosztuje ok. 85zł, więc do planowanego budżetu dokładasz 2 dyszki i masz komplet za 170zł. Komplet drutówek wyrwiesz już za ok. 90zł

Napisano

Mam Smart SAM'y. Bardzo dobrze trzymają się w zakrętach. Pewne trzymanie podczas wspinania się po jakichś korzeniach itp rzeczach. Ze względu na agresywny bieżnik dają radę w błocie. Pompowane do 30 PSI zapewniają fajną amortyzację. Co do poruszania się na takiej oponie po mieście/asfacie... Smart SAM to opona typowo terenowa. Do jazdy szosowej trzeba ją bardzo mocno nabić, co zwiększy zużycie środkowej części bieżnika, która przydaje się w terenie. Nie mniej jednak Smart SAM to guma odporna na zużycie i to chyba nie tylko moje obserwacje.

 

Może Schwalbe BlackJack będzie nieco lepsza w warunkach szosowo/miejskich, bo ma więcej w środku...

Również mam te oponki i stwierdzam podobnie: duże "kolce" z boku zapewnia dobre trzymanie na zakrętach, a "agresywny" bieżnik bardzo, bardzo dobrze radzi sobie z błotem, zresztą z piaskiem równie dobrze, ale wiadomo jak to jest ;) Również bardzo szybko same się czyszczą.

Ogólnie gorąco polecam :D

Napisano

Ja bym na twoim miescu kupił Race Kingi 2.2 druciaki komfortowe lekkko się kręca w miare lekkie jak na drut 650g i tanie 40-50 zł allegro. Geaxy Saguaro to super gumy doskonale sprawdzają się w kazdym terenie ale 2.2 druciak wazy wiecej niz 800g. Smart Sam to tez swietna guma najbardziej z w/w odporna na ścieranie , ale jest mniej zwrotna . Zrobisz na niej najwiecej km . Race Kingi druciaki mają cienką scianke boczna i jest ryzyko rozprucia. Ale mimo wszystko przy twoim budzecie bralbym Race kingi 2.2 tylko nie kupuj 2.0 gorszy komfort a opory toczenia te same. Geaxy warte polecenia ale w wersji zwijanej z uwagi na wage.

Napisano

Te SMART SAMy jakoś mnie nie przekonują (są dosyć nie polecane na asfalt, ale to opinie sprzed paru lat, może coś się zmieniło),

Kenda Small Block Eight- Jedyna zwijana w stawce, ale ponoć ślizgają się na mokrym asfalcie.

Maxxis Crossmark- wszyscy tutaj podkreślacie, że na suche, poza tym czytałem, że mają kłopoty z hamowaniem na asfalcie.

Continental Race King- tą oponę chciałem kupić na samym początku, ale stwierdziłem, że napisze jeszcze na forum, co polecacie ;)

GEAX SAGUARO- Ta waga jest naprawdę tak odczuwalna? Bo opona sama w sobie, zbiera dobre opinie.

 

Więc zastanawiam się między Geax Saguaro 2,2, a Continental Race King 2,2, oby dwie drutowane. Z tego co wywnioskowałem, Saguaro jest trochę lepsza, ale dużo cięższa od Race King'a i chyba na te drugie się jednak zdecyduje.

 

I jeszcze pytanie o dętki, nie wiem jakie mam aktualnie, są fabryczne, a opony to 1,95. Czy po założeniu opony 2,2, czyli większej dętka nie pęknie, na pierwszej lepszej dziurze? Bo widziałem, że nie które sklepy sprzedają dętki dokładnie pod opony, a innym wystarczy tylko średnica i wentyl.

Napisano

Dętki Ci wytrzymają :D różnicy wagi nie odczujesz chyba że musisz mieć rower jak najlżejszy i każdy gram jest na wagę złota. Kupić oponę za 100 zł i mieć ją mniej wytrzymałą ale lżejszą i droższą każdy potrafi kupić. Ważne jest by kupić tanio dobrą rzecz a do tego lekką najlepiej ale tej róznicy 100 czy 200 gram to zauważysz odlejesz się przed pojsciem na rower wyjdzie na to samo :D hahaha

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...