Skocz do zawartości

[Hamulce] Używane magury hs33 - kilka problemów.


Dami_K

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czs temu Kupiłem uzywane magury hs33 RL. I mam z nimi taki problem:

 

1. Potrzebuje uszczelek na tłok, pytalem juz chyba wszedzie. Oringi z samochodowego nie pasuja. Da sie dostac orginalne lub czy da sie zastosowac jakies zamienniki.

 

2Wymienilem olej w tych magurach jednak wlazem zupelnie inny niz ma tam byc , wiem ze nie nalezy mieszac olejow, wiec w jaki sposob mozna dokladnie przeczyscic caly uklad hydrauliczny magury.(gdzies w necie widzialem ze jest jakis sreodek do czyszczeniania hydrauliki w citroenie, wiecie cos moze?)

 

3.Na klamce mam duze luzy dokrecanie sruby nic nie daje może wymiana samych klamek

( http://allegro.pl/item94561186_magura_supe..._przegap_.html) by coś pomogła ???

 

4.Na klamce znajduje sie taki czerwony zaworek do regulacji odleglosci klockow od obreczy, gdy tym obracam nie zauwazam zadnej roznicy w odleglosci klocka od obreczy

 

5.Wiecie moze gdzie moge dostac taka sróbe jaka jest na koncach pancerza bo potrzebuje do wymiany oleju ???

 

ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI DZIEKUJE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1.

Dzielac sie dalej wrazeniami z eksploatacji i serwisu tego amora, informuje

ze wszystkie oringi uszczelniajace tloki mozna dostac w dowolnych

kombinacjach ( grubosci, szerokosci) w Krakowie na ulicy Gromadzkiej.

Dobiora wszystko. Oring 0,35 groszy

Nie napisales skad jestes ale strzelam takim cytatem z innego forum - kto wie moze akurat mieszkasz blisko :) - co prawda w tym cytowanym poscie bylo o uszczelkach do amora ale jak to takie spece :) to moze i dobiora cos do hamulca

 

Ad 4. On bankowo reguluje skok klamki - tzn jak bardzo trzeba wychylic klamke aby klocki zaczely dodytkac tarczy.

 

Ad 5. Sruba na pewno bedzie w zestawie do odpowietrzania :wink: ( cos takiego Klik )

Ale taki zestaw to czasem nie maly wydatek - jak masz wiertarke ze stojakiem i dobre wiertla mozna sobie dorobic taki zestaw - wezyki takie jak ze szpitalnych kroplowek , a te srubki - dokupic sruby z odpowiednim "fi" obciac lby i przewiercic. I juz jest zestaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2Wymienilem olej w tych magurach jednak wlazem zupelnie inny niz ma tam byc , wiem ze nie nalezy mieszac olejow, wiec w jaki sposob mozna dokladnie przeczyscic caly uklad hydrauliczny magury.(gdzies w necie widzialem ze jest jakis sreodek do czyszczeniania hydrauliki w citroenie, wiecie cos moze?)

 

Z tym nie miałem do czynienia, ale IMO możesz przepłukać układ LHM'em + a następnie nim zalać hamulec.

 

3.Na klamce mam duze luzy dokrecanie sruby nic nie daje może wymiana samych klamek

( http://allegro.pl/item94561186_magura_supe..._przegap_.html) by coś pomogła ???

 

Możesz zmienić, ale minimalny luz musi być nawet w nowych klamkach; ja bym zostawił stare, no chyba, że luz jest naprawdę spory...

 

 

 

Ad 4. On bankowo reguluje skok klamki - tzn jak bardzo trzeba wychylic klamke aby klocki zaczely dodytkac tarczy.

 

Obręczy :wink: Jeśli nie reguluje skoku klamki możesz mieć uszkodzone to pokrętło albo zapowietrzony hamulec.

 

 

a te srubki - dokupic sruby z odpowiednim "fi" obciac lby i przewiercic. I juz jest zestaw :excl:

 

M6x10. Albo poszukać na allegro, ostatnio ktoś sprzedawał tanio zestawy zrobione samodzielnie B)

 

PS. "Zasady pisania nowych tematów" - tytuł tematu był nieprawidłowy; brak " [ ] ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 .

Dzielac sie dalej wrazeniami z eksploatacji i serwisu tego amora, informuje

ze wszystkie oringi uszczelniajace tloki mozna dostac w dowolnych

kombinacjach ( grubosci, szerokosci) w Krakowie na ulicy Gromadzkiej.

Dobiora wszystko. Oring 0,35 groszy

 

Ja jestesm z Rybnika (godzina drogi od Katowic) Ale moze ktoś zna numer tel lub adres email do tego sklepu w krakowie ??

 

3 .

Możesz zmienić, ale minimalny luz musi być nawet w nowych klamkach; ja bym zostawił stare, no chyba, że luz jest naprawdę spory...

 

Czy luzy na klamce przekladaja sie w jakis sposób na osłabienie siły hamowania ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz klamki może też wystepowaćprzez odkrecone TPA (to czerwone sie tak nazywa) jak jest mocno odkrecone to klamka ma luz

 

dalej nie polecam zalewanie ukladu LHM bo jest minimalnie rozny od MRB a jak ktos nei wierzy to niech sobie zaleje dw hample i porowna na zywo

 

o uszczelki i inne to pytaj na tym forum w dziale giełdy (ktoś tam spzredaje wszelkei uszczelki ale nie pamietam kto) http://choody.com

 

odkręcasz śrube mocującą klamki wyciągasz kalmke (przy okzji tzrymaj tłoczek w kalmce żeby nie wyskoczył) i wtedy mozesz wyciągnąć TPA

 

co do zestawu odpwoietzrającego to jest sposób na zrobienie takowego za 5 zł

idziesz do apteki po stzrykawke conajmneij 50ml wężyki w zoologicznym/castoramie i kupujesz zaworki do dętek na zawór rowerowy (potzrebna są dwa)

bierzesz taki zaworek, i od strony gdzie sie wkłada piłujesz pilnikiem na plasko zeby powstala dziurka i wyjmujesz taką gumke ze srodka, zakladasz uszczlke na gwint

i montuesz wszytko do kupy i masz taki pseudo zestaw do odpowitzrania - działa

a jak odpowietzryć magure to na w/w forum znajdziesz sobie FAQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dalej nie polecam zalewanie ukladu LHM bo jest minimalnie rozny od MRB a jak ktos nei wierzy to niech sobie zaleje dw hample i porowna na zywo

 

Ja tak jeżdżę. Mam Magury Marty, w przedniej MRB w tylnej LHM+. LHM+ jest minimalnie bardziej gęsty - klamka odbija nieco wolniej co mi nie przeszkadza (gdyby mi przeszkadzało zmieniłbym olej :D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Dobra rozebralem klamke (prawie) bo jeszcze nie mam pojecia jak samo tpa sie wyciaga. Bo wlsnie w tpa mam zjechany gwint a tagrze na tej śrubie kturea sie podczas krecenia tpa sie do niego wkreca. I nie wiem jak ten gwint napraiwc moge to narzynka i gwintownikiem zrobic ale ten gwint bedzie juz oslabiony i nie wiem czy dlugo wytrzyma. WIECIE JAK COS NA TO PORADZIĆ ????

Acha czy jak juz bede skrecal klamke to np tloczek i uszczeli w klamce przesmarowac jakims smarem np łt lub np olejem finish line extra dry???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do smarowania tloczka to finish line zielony daje rade najlepiej

co do tpa i gwintowania hmm tez mam zjechany gwint i poprostu posmarowalem smarem i daje rade krecić ale nie uzywam tpa zbyt czesto bo nei potzrebuje jakos nagminnie zmieniac skoku klamki wiec nasmaruj i sprawdz jak dziala to gut jak nei to mozesz lekko nagwintowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...