szliri Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Witam Was, otóż mam zamiar kupić łańcuch do mojej kasety xt m770 i problem tkwi w tym iż jeździłem na łańcuchu xtr i zbytnio nie poczułem różnicy względem sram-a pc951 (używałem go wcześniej) . Jedyne co zauważyłem to to że xtr się szybciej rozciągnął i przestał funkcjonować. Zatem czy warto dopłacać do droższego łańcucha czy zakupić np 2 deore. Kupując XTR-a płacimy tylko za niską wagę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitof26 Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 każdy łańcuch ma inną miękkość przy np kasecie deore nie możesz dac łańcucha Xtr znaczy możesz ale gwarantuje że 4 miesiące pojeździsz i koronek nie masz przy XTR I XT płacisz za wagę przy SLX za grupe SLX przy deore za to ze jest deore a nie alivio No kasety XT weź sobie łańcuch XT jak masz napęd 10 Dyna-sys to koniecznie łańcuch o ogniwach HG-X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro4444 Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Ja po tym jak PG53 wyciągnął się jak guma w majtach po 1200 km zaryzykowałem Wippermanna Connexa 908 + M770. Zastanawiałem się jeszcze nad Campagnolo C9 ale Connex ma w zestawie super spinkę i był dostępny w jednym punkcie z kasetą więc kupiłem 908. Działa to nieco inaczej jak Shimano ale ma być dużo trwalsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Wiem jakie są to grupy... Znam się na tym, jedynie mi chodzi o to czy warto płacić za te kilka gram bo dużej różnicy nie ma xtr- ok 260, deore 270. Co do wytrzymałości wyższych grup też mam wątpliwości. Zatem jaka jest wasza opinia na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 U siebie śmigam na dynasysie na łańcuchach 2x slx i 1x xt Po jednym cyklu zmian co zauważyłem to, to że - XT nie rdzewieją zewnętrzne ogniwa ... SLX rdzewieje ... - XT estetyczniej wyglada na rowerze ogniwa zewnętrzne są galwanicznie pokryte i są jasnosrebrne, SLX szary - SLX jest tańszy Stopień wyciągnięcia porównywalny, różnic w precyzji pracy napędu nie ma. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 A rdzewienie w slx wpływa jakoś negatywnie na pracę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Aspekt tylko estetyczny ... Generalnie chodzi o to że jak zjadę z trasy po deszczu to zazwyczaj nie chce mi się doprowadzać roweru do porządku ... Smar po takiej trasie się w jakimś stopniu wypłucze, roweru nie ocieram z wody ... czyszczenie i konserwacja zazwyczaj dnia następnego ... A to wystarczy aby zobaczyć gdzieniegdzie korozje ... potem wystarczy łańcuch nasmarować i rudej już nie widać zostają tylko troszkę ciemniejsze plamki na ogniwach. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 każdy łańcuch ma inną miękkość przy np kasecie deore nie możesz dac łańcucha Xtr znaczy możesz ale gwarantuje że 4 miesiące pojeździsz i koronek nie masz przy XTR I XT płacisz za wagę przy SLX za grupe SLX przy deore za to ze jest deore a nie alivio No kasety XT weź sobie łańcuch XT jak masz napęd 10 Dyna-sys to koniecznie łańcuch o ogniwach HG-X Kitof26 piszesz wielkie głupoty. Łańcuch XTRa żadnej krzywdy nie wyrządzi nawet kasecie Altusa, bo niby czemu - kasetę niszczy łańcuch rozciągnięty, a XTR na widok Altusa nie będzie się samoczynnie rozciągał jak guma w gaciach. Na temat miękkości i twardości to sobie możesz tylko gdybać. Sprawa z łańcuchami ma się tak że różnią się one głównie tylko pokryciem antykorozyjnym (brak, wewnętrzne, zewnętrzne) co powoduje również lepszy wygląd wizualny (łańcuch się bardziej błyszczy). Różnic w wadze raczej nie ma - a jak są to bardzo niewielkie. Szliri jeżeli więc masz brać 2xDeore czy 1xXTR to bierz 2xDeore! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Ja mam kasete 760 nie wielka to różnica, łańcuch connex tyle ze 800 i muszę stwierdzić ze connex to bardzo trafiony wybór. Nie wiem czy najlepszy to kwestia sporna, moj w każdym bądź razie najlepszy, ponad 5000 na tym łańcuchu i dalej dzielnie sie trzyma bez luzów na sworzniach i ogólnie wyciągniecie w normie ja na ten dystans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Okej podjąłem decyzję 2 connexy dzięki za dyskusje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rengor Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Wiem, że temat może trochę nieodpowiedni ale jakoś bardziej oblegany więc może więcej ludzi podzieli się swoją opinią. Puklus powiedz mi proszę czy u Ciebie ten connex 800 współpracuje bez przeszkód z 9 rzędową kasetą? Miałem wybrać coś z serii 9xx ale jeżeli seria 800 będzie działać równie poprawnie to wolę kupić 2 łańcuchy w tej samej cenie i zmieniać je co 200-300km żeby troszkę dłużej pojeździć na mojej kasecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Tak działa z kaseta 9 rzędową, stwierdziłem skoro działa to poco kupować 2x droższą serie 900 jak 800 jest równie dobry. Słyszałem ze u niektórych nie chce to działać, nie będe komentował, ja testowąłem to na 3 kasetach XT na dwie m760 i jedną m770 i każda pracowała cicho i precyzyjnie jak kto chętny nagram film zmiany biegów Teraz po tych 10 000 co meczę tą kasetę napęd jest troche trudniej wyregulować, ale jedynie ja mam problem z biegami 1-2-3, znaczy głownie tu 2 nie chce działać poprawnie ale idzie to wyregulować ale trzeba temu chwile poświecić, po za tym moj napęd już swoje przejechał i ja mu sie nie dziwie bo przedtem takich problemów nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 20 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 każdy łańcuch ma inną miękkość przy np kasecie deore nie możesz dac łańcucha Xtr znaczy możesz ale gwarantuje że 4 miesiące pojeździsz i koronek nie masz przy XTR I XT płacisz za wagę przy SLX za grupe SLX przy deore za to ze jest deore a nie alivio No kasety XT weź sobie łańcuch XT jak masz napęd 10 Dyna-sys to koniecznie łańcuch o ogniwach HG-X Bezedura. Ile jeszcze wody musi upłynąć w Wiśle aby internetowi "fachowcy" przestali powtarzać brednie dotyczące twardości łańcuchów? A dywagacjami na temat grup i relacji jakość/cena podziel się z jakąś poczytną gazetą rowerową. Myślę, że możesz liczyć na pokaźne tantiemy. Zadbaj również o formę wypowiedzi (kropki, przecinki, wielkie litery). Jak już się się dokształcisz, będziesz miał coś _rozsądnego_ do powiedzenia i zechcesz zabrać głos to czytający może nie zrozumieć co masz na myśli. Do autora tematu. Z moich doświadczeń wynika, że rozwiązanie z 2 łańcuchami lepsze. Jeżeli masz drogie koronki to zaopatrz się także w przymiar (suwmiarka czy nawet linijka calowa) do kontroli krytycznego zużycia (1% rozciągnięcia). Jeżeli nie przekroczysz tego rozciągnięcia to koronki przyjmą nowy łańcuch. Przy tańszym zestawie ekonomicznie korzystniejsze jest jazda na jednym zestawie (2 łańcuchy, kaseta i koronki korby) do momentu, aż całość będzie przeskakiwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 Dobra nie wiele widać ale coś tam jest filmik i http://imageshack.us/photo/my-images/163/20120720015x1600.jpg/ srebrna spinka srama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys1001 Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Witam. Podepne się pod temat. Wczoraj zerwałem łańcuch Hg53 (mechanik rowerowy mi taki założył). Cały napęd ma przejachane jakieś 1500 km. Korba SLX kaseta XT. Dzisiaj zakupiłem na allegro łańcuch SRAM P-951. Tylko dopiero po kupnie głowa zaczeła myśleć. Teraz mam obawy czy kaseta przyjmie łańcuch. Jak sądzicie? Co myślicie o wyborze SRAM P951?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Nie potrzebujesz nowego łańcucha. Wystarczy ponownie skuć ten zerwany. Czy kaseta będzie współpracować z nowym łańcuchem? Nie wiadomo, podałeś za mało danych. Najprościej sprawdzić. Jeżeli jednak się przyjmie to możesz używać obu łańcuchów, zamieniając je okresowo ze sobą. Przedłuży to żywotność kasety oraz zębatek w korbie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys1001 Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Nie potrzebujesz nowego łańcucha. Wystarczy ponownie skuć ten zerwany. Czy kaseta będzie współpracować z nowym łańcuchem? Nie wiadomo, podałeś za mało danych. Najprościej sprawdzić. Jeżeli jednak się przyjmie to możesz używać obu łańcuchów, zamieniając je okresowo ze sobą. Przedłuży to żywotność kasety oraz zębatek w korbie. Mylisz, żeby go skuwać?? Wtedy będzie jedno ogniwko krótszy. Zerwał mi się dośc daleko od domu i założyłem tam spinkę (teraz są dwie) a uszkodzone ogniwko gdzieś przesiałem. Te jedno ogniwko nie będzie problemem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 HG53 i kaseta XT to nieporozumienie moim zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys1001 Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 HG53 i kaseta XT to nieporozumienie moim zdaniem. Czemu tak myślisz?? Też pomyślałem, że HG53 to nie najlepsze zestawnie ale nie jestem takim znawcą tematu. Kiedyś przez przypadek ktoś założy i zostało. A co sądzisz Sram P951?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Kaseta XT jest twarda, nie wiem czy deore są rownie twarde ale XT to jeden z największych twardzieli ( nie mowie tu o wynalazkach z tytanu itd ) HG53 to moze i dobry, na pewno za drogi to tego co oferuje. KMC z seri X już są lepsze. JA jeźdze na connexie i moim zdaniem to dobre połączenie, lańcuch jest pancerny i z wyglądu i mechanicznie, powoli sie wyciąga i powoli łąpie luzy, jednak connex swoje kosztuje ale mając kasete za 200 zł normalnie komiczne wrecz jest kupowanie łańcucha za np 30-40zł. Chcąc wycisnąć z napędu jak nawiecej musimy mu zapewnić optymalne warunki do pracy. Wg mnie connex seria 900 ( ja sam mam o połowe tańszą serie 800 ale ona jest do 8 rzędów, ludzie sie boją tego bo ponoć nie dziąła u mnie dziąła wiec oszczędzam) campagnolo C9, też chwalony i cena podobna do connexa serii 900, Miałem też lancuch XTR, a raczej dura ace 7701 i w zestawieniu do connexa 800 to on jest patologią, po 4000km wyciągniety, luzy na sworzniach po kilka mm nawet a connex prawie jak nowy po 5000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 To zależy od jazdy też ,ostatnio zachwalałem Connexa i kasetę XT . Teraz mam inny pogląd sprawa wyglada tak kaseta 10rzędowa XT ma 3400 km przebiegu , i nie przyjmuje już nowego łańcucha. Obecnie założony jest łańcuch connexa i ma 1700 km na najbardziej zużytych zębatkach też czasem przeskoczy ;-/ . W zestawie czeka już nowa kaseta (też XT 11-32) więc zobaczymy ile ona wytrzyma. Łańcuchy SLX,XT, wytrzymaly max 1500 km XTR wytrzymał ok 2000 km i musialem już nową kasete wsadzać , ponieważ zaorał SLX 'ową na maxa jest zywot też się zakończył przy 3500 km. W moim przypadku to 2-2,5 miesiaca jedna kaseta i 2-łańcuchy. Moze czas jeździć na 3 sztukach. Ogólnie jeźdzę w maratonach i staram się podczas jazdy utrzymywać jak największą prędkość przy zachowaniu wysokiej kadencji , mimo wszystko napęd szybko umiera. Macie jakieś propozycje jak mogę zrobić 5000 km na łańcuchu i kasecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Ja swoją kasete nabyłem z nabitymi ponad 4000 i tez nie przyjmowała nowych lancuchów ale ja naprawiłem i zrobiłem ok 10 000 na niej no z czego połowe na connexie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Wiem pisales mi o szlifie , ale ja nie sadze zeby w blotnistym maratonie to sie sprawdzilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Niby czemu? ja na tej kasecie moze nie startuje w zawodach ze względu na stan zdrowia ale nie myśl ze w błocie po pas nie brodziłem A napęd zemną nie miał lekko jeszcze jak miałem LX z tyłu to 3x3 było normą a nawet i 3x2 sie zdarzało. Jedyny przypadek skakania łańcucha miałem jak jechałem przez trawe wysokości głowy i mi nawinęło na kasetę źdźbeł to przez ok 2km skakał ale jak sie zielsko uklepało to przestał. Ja rozumiem ze przy częstych startach katowaniu itp nie osiągnie sie takiego wyniku jak mój. Chętnie kupie od ciebie tego złego i niedobrego XTka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 spoko , nie ma sprawy , dogadamy się jakoś . Myślę , że w piątek wskoczy nowy XT więc ten będzie dla ciebie. Mam jeszcze SLX i dwa łańcuchy SLX, XTR. Jesteś zainteresowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.