Skocz do zawartości

reksik98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pytanie co zrobić jak wyleciało mi trochę płynu z hamulców tarczowych? Chciałem wyregulować przedni hamulec i przez przypadek wyciekł mi płyn. (tak wiem, jestem debilem, ale chciałem spróbować i coś spieprzyłem) Tarcza się zalała i ogólnie właściwie już nie hamuje. Jestem w tym zielony, dlatego proszę o pomoc. mogę to sam zrobić czy oddać do serwisu? Ile będzie to kosztować w serwisie? Błagam o pomoc.

pozdrawiam, Załamany ;(

Nie hamuje to znaczy nie ruszaja sie tloczki czy tez zalales tak ze klocki sie slizgaja po tarczy? Jesli to drugie to trzeba dobrze wyczyscic najleiej specyfikiem do odtluszczania , ktory znajdziesz w sklepach motoryzacyjnych, jezeli natomiast zapowietrzyles hamulce radzilbym oddac je do serwisu, bo jesli jestes naprawdę nieobeznany w tym temacie to mozesz tylko narobic wiecej szkod niz pozytku.

Ogólnie to jak hamuję to wszystko się tak rusza jak wcześniej z tym że uchwyt od hamulca chwyta dużo później ( czyt. muszę mocniej naciskać żeby cokolwiek zaczęło blokować koło) hamulec hamuje ale ledwo ledwo, na pewno nie zatrzymuje mi się koło w miejscu po dociśnięciu uchwytu hamulca do oporu. A ile za to zapłacę tak mniej więcej w serwisie? bo chyba na to się zdecyduję. I jak się wypala klocki?

po co płacić, zdejmujesz klocki, jeśli masz metaliczne/półmetaliczne wkładasz do piekarnika, 200C i tak 20min. Wcześniej odtłuszczasz tarczę jakimkolwiek preparatem do czyszczenia hamulców tarczowych (np. dla motocykli Motorex Brake Cleaner). Następnie zakładasz klocki, lejesz obficie odtluszczacz do zacisku i gitara- własnie odtlusciles heble

Odpowietrzanie 20-30zł i to musisz zrobić. Klocki metaliczne dajesz do piekarnika rozgrzanego do 200st na dwie dziesiątki. Klocki żywiczne wyrzucasz i kupujesz nowe.

Tarcze możesz myć w ciepłej wodzie z ludwikiem, albo kupić jakiś preparat, był o tym temat na forum.