KuroNoTenshi92 Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Witam, może to absurdalny temat, ale mam z tym problem. Mam straszny problem z napompowaniem kół w rowerze może wentyl jest do niczego. Wentyl jest typowo rowerowy(przeklinam gościa co go wymyślił, sto razy lepsze sa samochodowe) Mam uniwersalną pompkę z dwiema końcówkami no i jak się zabieram za pompowanie to ni groma te powietrze tam wlatuje. Proszę o jakieś porady odnosnie pompowania bo mnie szlak jasny trafia. Pompka ma też miernik ciśnienia i chciałbym sie dowiedzieć jakie jest optymalne do roweru MTB i jazdy po drodze.
y4recky Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 a wykręciłeś wentyl czy próbujesz pompować na wkręconym? (wentyl rowerowy presta) http://www.google.pl...29,r:6,s:0,i:89 co do ciśnienia to masz napisane na każdej oponie jakie jest prawidłowe. no i zapomniałem dodać pompka również może mieć blokade którą trzeba przełączyć po założeniu na wentyl, aby móc pompować.
KuroNoTenshi92 Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 a wykręciłeś wentyl czy próbujesz pompować na wkręconym? (wentyl rowerowy presta) http://www.google.pl...29,r:6,s:0,i:89 co do ciśnienia to masz napisane na każdej oponie jakie jest prawidłowe. no i zapomniałem dodać pompka również może mieć blokade którą trzeba przełączyć po założeniu na wentyl, aby móc pompować. Wykręcić w sensie wyjąć to całe? Czy poluzować tak aby uchodziło powietrze? BTW wentyl mam Dunlopa.
y4recky Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 nie wykręcać całego - poluzować tak aby lekko uchodziło powietrze.
Kekacz Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 Nie no, skoro masz zawór Dunlopa to nic nie wykręcaj, ten typ wentyla pompuje się bez żadnej dodatkowej ekwilibrystyki. Jedyna rzecz, do której potrzebne jest wykręcenie to oględziny samego wentylka. Wyciągnij go, załóż go na pompkę i wtedy spróbuj pompować. W nowszych wersjach wentyla, kiedy się dokładnie przyglądniesz, w dolnej części wyciągalnego rdzenia znajdziesz tłoczek pełniący rolę zaworu zwrotnego. Jeśli się zablokuje, to ciężko napompować. Możesz go wrzucić do wody, jeśli to wina brudu to puści. Metalowe części są nierdzewne więc nic nie powinno mu zaszkodzić. Możesz mieć i wersję z gumową rurką (chyba obecnie rzadko spotykaną?). No ta franca jak się rozwulkanizuje (zmięknie) i poskleja to dopiero utrudnia żywot. Wtedy można wymienić gumkę, ale po co, lub kupić nowy wentylek który kosztuje tyle co nic. Zdjęcia obu rodzajów znajdziesz tutaj http://mslonik.pl/rowery/technika/468-wentyle-ach-wentyle
tobo Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 Wydaje mi się że mniej pracochłonnym i niekoniecznie drogim rozwiązaniem jest wypad do sklepu i zakup zamiennika. Jedna sztuka nie kosztuje więcej niż 2 zł. Możesz też zainwestować w inne dętki - może twoja pompka z jakiegoś powodu kiepsko współpracuje z tym typem wentyla.
cebul08 Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 Pomijając dywagacje na temat wyższości jednych wentyli nad innymi obstawiam, że masz nieodpowiednią pompkę do wentyli Dunlopa, lub nie umiesz się nią obsługiwać. Większość produkowanych obecnie pompek rowerowych obsługuje jedynie zawory Presta oraz Schradera (samochodowe) - zapoznaj się z instrukcją. Jeżeli okazałoby się że mam rację, pretensje możesz mieć raczej do siebie i do gościa, który Ci ją sprzedał... no i do zaworka oczywiście
Sandacz Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 Pamiętam, że w pompce z Lidla, która obsługiwała zawory Schrader/Presta, była w komplecie plastikowa redukcja pozwalająca pompować także zawory Dunlop. Ową redukcję zaciskało się w otworze "schraderowym" pompki. Był to element podobny do tego: http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/107362/388/Adapter-wentyla-z-pompki-AV-na-SV-DV-ZEFAL
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.