Skocz do zawartości

[amortyzator] sztywność


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od jakiegoś czasu zastanawiam się co zależy od sztywności amortyzatora, jakie rodzaje sztywności wyróżniamy (w jakich płaszczyznach) i dlaczego zwracać na nią uwagę przy doborze odpowiedniego amora. Chodzi tu oczywiście o przedni amortyzator. Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztywność :

 

boczna- wyginanie na boki, w szczególności przy skrętach z dużą prędkością, przy sprintach z zablokowanym amorem

skrętna- przy skręcaniu (obcieranie obręczy, dzwonienie tarcz) chociaż tu największe znaczenie ma sztywność koła

wzdłużna- chowanie sie amora pod rame podczas hamowania

 

jeszcze jest sztywność rury sterowej, niestety nie wiem do czego to zaliczyć , do wszystkiego po trochu

 

sztywność zależy od:

grubości goleni górnych 9spasowanie z dolnymi, średnica)

odlewu goleni dolnych ( haki, spasowanie z górnymi

materiału, ( magnez, alu, stal ,karbon)

skoku (tu to już rożnie bywa, temat rzeka)

rury sterowej (1', 1,125', 1,5', stożkowa

ośki w piaście ( QR 9mm, 15mm., 20mm)

dokładność wykonania i montażu

podkowa ( z przodu , z tyłu, pusta, 2 podkowy [magura])

na sztywność wpływa też główka ramy i tzw dwupółka

 

sztywność amora wpływa na precyzje sterowania, wydajność i efektywność, poprawną pracę ( mniejsze tarcie)

 

jest to rozległy temat, mam nadziej że pomogłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...