Skocz do zawartości
  • 0

[rower] b'Twin Rockrider 6.3


Wejherowo

Pytanie

Witam.

 

Po przeczytaniu paru pozytywnych opinii w internecie i przejażdżce w sklepie zdecydowałem się na zakup roweru z tematu. Jako, że jest to mój pierwszy porządny rower "full" staram się go na bieżąco katować. Pierwszego dnia po zakupie zgubiłem połowę bieżnika na tylnym kole, co zostało w serwisie skwitowane "leżakowaniem" gumy na sklepie. Szkoda że w nikt mi o tym nie powiedział przed zakupem. Generalnie rower zachowuje się bardzo dobrze na szosie i w lesie. Amortyzacja dobrze spisuje się na polskich drogach i tam gdzie d*** wcześniej bolała, teraz jedzie się dużo bardziej komfortowo.

 

Rower przychodzi fabrycznie z oświetleniem, które można od razu zdemontować. Moje odpadło pierwszego dnia, urwały się zapięcia.

Do roweru jak na razie dokupiłem błotniki kellys, tegoż producenta oświetlenie oraz lusterko Zefal. Z racji trasy którą się poruszam, lusterko często ratuje mi cenne sekundy na skrzyżowaniu :)

 

Wymieniłem także opony na Shwalbe Black Jack, na których protektor jest wyraźnie wyższy, a całe opony jakby szersze. W lesie "idzie" wyraźnie lepiej :) Na trasie trochę ciężko, ale daję radę. Co mnie nie zabije to mnie wzmocni. Najbliższe zakupy to porządny damper i amortyzator widelca, oraz lepsze oświetlenie na przod, takie które poza "wy mnie widzicie" da mi także "ja widzę drogę".

 

Aha byłbym zapomniał. Byłem zmuszony wymienić także sztycę siodełka oraz samo siodło, bo przeznaczone do tego roweru przez producenta okazało się niekompatybilne z moim zadem. Rower wygląda teraz trochę komicznie, ale dla mnie liczy się wygoda jazdy a nie drapieżny wygląd.

 

Po kilku eksperymentach, zauważyłem że gdy przełożyć tuleję amortyzatora z górych dziurek, na dolne. Geometria ramy zmienia się dla mnie na plus. Marzy mi się damper bardzo miękki, który sprawi wrażenie jazdy luksusowym powozem :) A gdy będę miał potrzebę abym mógł go zablokować. Podobnie chciałbym mieć z przodu. Zadałem to pytanie już parę razy, ale jakoś nikt nie chce mi odpowiedzieć. Jaki damper kupić? Moje potrzeby już znacie. Waga 70kg. Teren średnio trudny. Lubię poskakać i czasem puknę w jakiś krawężnik :) Chętnie pojeżdżę w pradolinie rzeki Redy. Ale muszę mieć blokadę na potrzeby asfaltu i podjazdów. Czy mógłby mi ktoś także wytłumaczyć, do czego służą takie "naboje" przymocowane do niektórych damperów? Oraz co jest lepsze, sprężyna czy powietrze?

 

 

dsc0065eo.th.jpgdsc0078vj.th.jpg

 

dsc0066wx.th.jpg

dsc0079xw.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Znaczna większość bikerów z tego forum odradzi te manetki, są mało ergonomiczne, ponadto skazują na jeden rodzaj hamulców ... dla mnie osobiście te manetki to nieporozumienie ... te co podałeś są do hamulców V-brakee lub tarcz na linkę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujesz hamulce hydrauliczne. Kupując DC pod V-ki zostaniesz nie z ręką, a z całą kończyną górną w nocniku. A miejscem na kierownicy się nie martw. Tymczasowo możesz kupić nawet jakieś klamki Tektro za 25zł/komplet.

Epicon kupiony. Kupione także gripy X0. Teraz pytanie. Jaki łańcuch oraz kasetę pod napęd 9cio biegowy. Przerzutką będzie Sram X.9. Czy muszę zwracać uwagę na długość wózka? Gdzie ona ma znaczenie? Zastanawiam się także, czy nie kupić np jednego M596 na tył teraz. A do przedniego tektro kupić samą manetkę. Nie rozumiem przy tym dlaczego niektóre sklepy oferują ten deorki tylko w wersji na przód. Czy jest sens pakować tylko przedni hamulec hydrauliczny? Docelowo chcę aby te hamulce działały jak należy i były porządne, ale chyba nie ma znaczenia, że teraz wezmę tylko tył, a potem także przód ( o ile zobaczę taką konieczność )... Chciałbym uniknąć wymiany korby, bo to dla mnie za duży wydatek. Da się zmieścić w normlanych pieniądzach na zmianie łańcucha i kasety (+/- 150zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież nie musisz od razu zmieniać obydwu hamulców, tym bardziej, że nie narzekasz na siłę hamowania... możesz też na razie zainwestować w same klamki i wydać nieco więcej na kasetę i łańcuch (a hamulce znienisz przy następnym podejściu)

Klamki dobrze współpracujące z hamulcami mechanicznymi :

DŹWIGNIE HAMULCOWE AVID FR-5 SREBRNO CZARNE (2569423612) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Długi wózek w przerzutce jest bardziej uniwersalny, wybierze łańcuch w całym zakresie przełożeń (łańcuch nie będzie wisiał, nie trzeba go skracać ponad miarę)

Manetki i przerzutka SRAM będą współpracowały dobrze również z kasetą i łańcuchem Shimano, np SLX dosyć trwały zestaw :

Kaseta Shimano SLX CS-HG80 + Łańcuch HG-73 - bikestacja.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

 

Amortyzator idzie do mnie już 6 dzień... Pewnie to jedna z historii w stylu "na stronie było, na magazynie nie" Z montażem hamulców jakoś sobie poradziłem, ale nową przerzutkę, kasetę i łańcuch musiał mi założyć serwisant. Niestety otrzymałem telefon, że z przerzutką jest coś nie tak. Przy odbiorze Pan stwierdził że albo przerzutka albo hak jest zgięty. Przerzutki od "mrowka" jestem pewien bo on mówił że jeździł na niej krótko, dokładnie na tym zestawie części jaki od niego kupiłem. Z kolei serwisant dodał że być może części dotrą się w najbliższym czasie i zaczną działać, oraz że regulację mam przeprowadzić sam - śrubopokrętłem przy gripach. Mój problem wygląda tak, że na sucho przerzutka wrzuca wszystkie biegi. Ale pod obciążeniem ma problem. Na 5 biegu, skacze sobie nieregularnie pomiędzy 5 i 6. Z kolei na biegu 8 prawie zawsze jest już 9. Na pozstałych biegach nie ma większych problemów. Mam ochotę jechać z tym do serwisu raz jeszcze, bo montaż jest ok, ale regulacja niezbyt. A trochę za tę usługę zapłaciłem :) Nareszcie wiem co to modulacja hamowania. Hamulce działają bez porównania lepiej i nareszcie mogę hamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często "na sucho" biegi chodzą dobrze , ale ostateczne regulacje długości linki trzeba przeprowadzić w terenie, proponuję minimalnie wkręcić baryłkową regulację na prawym gripschifcie (czyli minimalnie zmniejszyć naciąg linki).

Zerknij też od tyłu czy hak jest w pionie w stosunku do koła.

 

PS

Przerzutki SRAM mają inną trajektorię ruchu niż Shimano, kiedy przerzutka jest na małym trybie kasety to patrząc od tyłu dół wózka jest odchylony nieco w prawo od pionu, na dużym trybie dól wózka powinien odchylać się nieco w lewo &nbsp (w stronę koła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

 

Pojechałem do innego serwisu, gdzie za dwie dyszki Pan od ręki wyregulował mi przerzutkę i chodzi. Czy ta x.9 którą posiadam da radę ze zmianami biegów pod obciążeniem? Bo dziś przeczytałem na stronie :

"Aha,

Przypomniała mi się jeszcze jedna ważna cecha przerzutek z tego segmentu. Są to przerzutki dostosowane do zmiany przełożeń pod obciążeniem, czego nie oferują żadne niższe modele.

Normalnie, gdy zbliża się podjazd rowerzysta powinien zmienić przełożenie zanim „przydusi”. Jeśli się spóźnimy przerzutka amatorska może rzęzić i nie chcieć zmienić biegu – zwłaszcza z wyższego na niższy, gdzie przerzutka „ciągnie” sprężyną a nie rowerzysta manetką.

W przerzutkach profesjonalnych można zmieniać biegi gdy mocno ciśniemy na podjeździe i to jest chyba najważniejsza ich zaleta. I na dziś to tyle. Do następnego materiału"

cytat za http://www.bukowe.in...wyserwis/?p=540

 

 

Kolejna rzecz. Na przedniej przerzutce czuję i słyszę tarcie łańcucha np 2:7,8,9 oraz 3:5,6 - czy to normalne i muszę się nauczyć jechać 2:4.5.6 i 3:7.8.9 ? Mam wrażenie że brakuje 2mm by napęd stał się bezgłośny w całej szerokości pasm biegowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właściwie to można tą przerzutkę nazwać profesjonalną, więc chyba kwestia zmiany pod obciążeniem jest załatwiona ...

Jeśli nie możesz wyregulować tak żeby nie tarło, to w lewej manetce masz mikroindeksację (a przynajmniej powinieneś mieć), zrzuć/wrzuć o 1 "klik" i nie będzie tarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie w tej co mam teraz przeszkadzają mi dwie rzeczy, bujanie przy pedałowaniu oraz waga - na dłuższych wyprawach po lesie!

blokada amortyzacji z tyłu byłaby mile widziana. nie wiem czy ten temat odpowiednio 'doinformowalem' ale jestem po wymianie napędu i hamulców. dlatego zależy mi na przełożeniu tego w co zainwestowałem. Ew. jeżeli będzie to uzasadnionę np fajną okazją za 5k to jestem gotów pożyczyć od rodziny 1k :P ale obecny rower prędzej zostawię narzeczonej niż sprzedam. łącznie od zakupu za całość wyszło mnie ok 3.5k a przy sprzedaży pewnie nie dostanę więcej jak 2. słyszałem wiele dobrych opinii o technologii giant maestro. Jeden z forumowiczów sprzedaje Merida OneFiveO ale teraz czytam ze bez jakiegos ogniwa horsta itd że malo oplacalna, a gdzies ktos inny z kolei twierdzi ze chodzily takie po 900zl :) bardzo podoba mi się też taki rowerek z Sopotu, jest na Tablicy.pl Giant Reign 2 za 5.5k ale poza ladnym wyglądem pewnie 'ładnie' waży i będzie to zakup niezbyt po drodze z oczekiwaniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu

hm. takie pytanie można zadać każdemu kto chce coś zmienić, nie tylko rower ale samochód, pracę czy kobietę :D nie wiem czy mi potrzebny. chcę zmienić ramę na coś porządnego z czego będę zadowolony i co będzie mniej bujało od tej co mam teraz i ważyło mniej przy koszcie x<5k :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś porządnego może mić 100 mm skoku lub 180 mm , zależy do czego się go używa, do jeźdżenia po lesie nawet bardzo szybkiego z palcem w d.... wystarczy 120 mm , zastanów się może czego właściwie potrzebujesz ...

 

PS

Nie bujająca rama mimo skoku 140 mm :

http://www.rowerowysklep.pl/czesci-ramy-ramy-mtb-rama-specialized-sj-fsr-grey-11-o_l_216_3222.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...