Skocz do zawartości

[napęd]Modernizacja napędu


Pdyw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jest to mój pierwszy post na forum, od razu przejdę do mojego pytania:

Otóż jestem właścicielem Krossa hexagona x6, który posiada 24 biegi. Średnio mnie zadowala taka ilość i tu rodzi się moje pytanie i prośba. Konieczna jest wiadomo wymiana kasety, jak myślicie czy wymiana 8 na 9cio rzędową kasetę była by odczuwalna ? i czy możliwe i sensowne było by założenie kasety 10cio rzędowej (piastę mam kompatybilną z kasetami 8-10cio rzędowymi) Jeżeli jest to możliwe to jaką przerzutkę i manetkę byście do tego polecili? Z góry dzięki za odpowiedzi.

  • Mod Team
Napisano

Ale czego ci konkretnie brakuje ? Bo kaseta 8 jak 9 i 10 rzędowa są takie same praktycznie mają taki sam zakres 11-34, wyjątkiem jest 10s gdzie wprowadzono 11-36 ( jest tez takowa 9 rzędowa) wiec brakuje ci zębatek ? chcesz mieść poprostu wiecej ? Czy tylko podnieść sobie wynik lansometru ?

 

Chyba ze chodzi ci o jakość pracy, to wtedy mozna coś dyskutować, podaj swój budżet.

Napisano

Budżet mój wynosi jakieś 500-600zł, tu pojawia się kolejne pytanie, czy więcej biegów = lepsze osiągi ? o żaden lans mi nie chodzi, chcę mieć lepszy osprzęt niż ten oryginalny który pozostawia wiele do życzenia, wolę wydać kase na takie właśnie rzeczy niż ją przepić etc.

Napisano

regularny i rozsądny trening=lepsze osiągi

więcej biegów=więcej biegów

 

Naprawdę opłaca Ci się wydawać 600zł na modernizację roweru za 1500zł? Jeśli już to trzeba pomyśleć przyszłościowo co dalej byś chciał w tym rowerze zmienić. Ilość biegów to jedna z ostatnich rzeczy które bym w tym rowerze zmienił, o ile w ogóle jest sens to robić. A do czego w ogóle ten rower Ci służy? Dojazd do pracy, weekendowe wycieczki, czy bardziej sportowe zacięcie a jeśli tak to w jakim terenie?

  • Mod Team
Napisano

Nie więcej biegów to nie lepsze osiągi. Jak pisałem kaseta 8 biegowa jest taka sama jak 9 i 10 biegowa, tzn jeżeli bierzemy pod uwagę taką samą rozpiętość np 11-32. Róznica polega na tym ze np 10 rzędowa z racji tego ze ma 2 zębatki wiecej przejścia miedzy nimi są bardziej miękkie (mysle ze ta forma już lepsza) niż w 8 biegowej. Czyli delikatniej jak by sie przerzucają, bardziej miękko, płynnie. Po zatym nie ma większych korzyści. No w napędzie 10s jak wspominałem pojawiają sie kasety 11-36 wiec w ostrym terenie były by lepsze.

 

Warte wzmianki jest ze przy zmianie na kasetę 9 rzędowa musisz wymienić prawą manetkę a na 10 rzędową prawą manetkę i tylną przerzutkę na kompatybilna, wiec nie wiem czy ci sie to oplaca. Sam decyduj.

Napisano

w sumie macie rację, rower mi nie służy jedynie jako środek transportu, jeżdżę 5 razy w tygodniu(zależnie od pogody więcej lub mniej) trasy w różnym terenie, parę km asfaltem, więcej utwardzone drogi, a najwięcej drogami leśnymi/polnymi, robiąc po 80-100km średnio. W takim razie co byście polecili mi zmodernizować/ulepszyć w tym rowerze aby jazda była przyjemniejsza?

  • Mod Team
Napisano

Jak jeździsz dużo wypada mieć napęd który jest mocny, np ja mam kasete XT i ja sam na niej już cisne chyba 11 tysiąć a kupiłem uzywaną. NIestety bardzo cieżko dostać kasete XT 8 rzedową, dodatkowo to jedna z droższych kaset. Jeżeli chcesz sostać przy 8s to http://allegro.pl/11-32-srednia-hg50-8-rz-wysoka-klasa-niska-cena-i2482709722.html + http://allegro.pl/lancuch-wippermann-connex-800-okazja-i2474283637.html lub 804 bo cena zbliżona + spinka srama za ok 5zł. U mnie ten lańcuch kręci już ponad 5000 i ciągle jest w stanie bdb.

Napisano

dzięki za rady, na pewno skorzystam. A co z przerzutką która jest na tym rowerze(Shimano Acera M390)? myślisz, że ją też warto wymienić ?

Napisano
dzięki za rady, na pewno skorzystam. A co z przerzutką która jest na tym rowerze(Shimano Acera M390)? myślisz, że ją też warto wymienić ?

 

Zdecydowanie wymień przerzutkę , radził by coś w pokroju Deore jeśli tak często jeździsz

  • Mod Team
Napisano

Czy ja wiem, acera zła nie jest, jak nie ma luzów to spokojnie by mogła zostać, przy średnich manetkach różnicy w pracy chyba nie odczujesz.

Napisano

na allegro jakaś kaseta Xt 8 rzędowa jest http://allegro.pl/ku...2489093633.html

 

Czy ja wiem, acera zła nie jest, jak nie ma luzów to spokojnie by mogła zostać, przy średnich manetkach różnicy w pracy chyba nie odczujesz.

 

Tej klasy przerzutki właśnie łapią szybko luzy i się często trzeba je regulować a w szczególności jeśli tyle jeździ , co do manetek to masz rację ,a ogólnie jakie posiadasz manetki ?.

Napisano

Nie wiem kto to sprzedaje ale na pewno o rowerach wie tyle co ja o życiu koczowniczym plemion afrykańskich ... To nie jest XT wygląda jak stara HG40 ale dokładnie to co jest to nie mam pojęcia.

 

podejrzana była ta kaseta no tak fajnie zamieścić logo deore xt i nie podać nawet modelu hahah , ale cóż może to było XTR hahahahaah. Jak zawsze u nas nie są dostępne kasety XT cs m737 8 rzędów a za granicznych aukcjach ebay jest ich w bród i to nowych.

  • Mod Team
Napisano

Ja poisadam gripy X9 komplet za 160zł warte swej ceny. A z shimano ciężki mi sie odnieść bo na nowszych nie jeździłem. Jak bys wyrwał stare XT na 8 to by był lux ale one drogo chodza bo to już retro sprzet :D

Napisano

hmm sam w końcu nie wiem, czy wymieniać tą przerzutkę czy nie, Wcześniej zastanawiałem się nad jakąś przerzutką od srama, sami oceńcie czy to dobry pomysł, czy odczuje coś. Manetki mam takie:

http://allegro.pl/kl...2443045547.html

 

Posiadasz klamko manetki czyli zintegrowaną klamkę z manetką.Jeśli chodzi ci po głowie SRAM musiał byś wymienić klamko manetki na manetki srama + oddzielnie klamki.Na twoim miejscu zainwestował bym w manetki ,klamki oraz przerzutkę ,na pewno odczuł byś różnice .Na allegro zawsze można coś wyrwać ale jeśli twój budżet wynosi 500-600zł to spokojnie byś się zamkną nawet z kasetą ,ale to już od ciebie zależy co postanowisz

 

W dziale Sprzedam kolega vitesse ma do sprzedania kasetę XT 8 rzędową jak coś możesz się dopytać

Napisano

w sumie macie rację, rower mi nie służy jedynie jako środek transportu, jeżdżę 5 razy w tygodniu(zależnie od pogody więcej lub mniej) trasy w różnym terenie, parę km asfaltem, więcej utwardzone drogi, a najwięcej drogami leśnymi/polnymi, robiąc po 80-100km średnio. W takim razie co byście polecili mi zmodernizować/ulepszyć w tym rowerze aby jazda była przyjemniejsza?

 

A używasz zapięć SPD? Bo jeśli nie to moim zdaniem to jest pierwsza rzecz, w jaką warto zainwestować. Po pierwsze jazda w terenie będzie bezpieczniejsza, ale przede wszystkim używając SPD powinieneś odczuć "lepsze osiągi". Na pewno byłaby to dużo bardziej odczuwalna zmiana niż kombinowanie z napędem. Podstawowy zestaw buty+pedały SPD to koszt około 300-400zł.

 

Od razu zaznaczam, że specem od mechaniki roweru nie jestem, ale ze sprzętem bym nie kombinował. W każdym rowerze znajdzie się coś, co można by wymienić na lepsze, ale to nie jest raczej rower, w który warto inwestować, przynajmniej dopóki nic niepokojącego się z nim nie dzieje. Sporo jeździsz, z czasem zapewne napęd zacznie się zużywać i wtedy można rozważyć zakup czegoś z nieco wyższej półki, ale teraz bym nie kombinował, szkoda kasy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...