zondrin Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 Potrzebuję informacji jak przeserwisować Piasty Dartmoor X-Rolls i Free-Force oraz amortyzatora Suntour Duro DJ E Wiem że Dartmoor umieszczał kiedyś w internecie swoje książki serwisowe piast ale nie mogę teraz znaleźć tego do tych dwóch modeli. Jeśli chodzi o amortyzator nic nie znalazłem... Jeśli chodzi o pojęcie przeserwisować chodzi mi o to że chce rozebrać na czynniki pierwsze wyczyścić, powymieniać łożyska, kulki, uszczelki itp. Bo przez 5-6 lat nie było nic robione przy tym sprzęcie ale też wtedy nie jeździłem dużo tylko jakieś 300 km rocznie teraz to miesięcznie robię znacznie więcej Od razu kilka pytań: Czy te piasty są na katalogowych łożyskach? Jakiego oleju użyć do amortyzatora przy wadze 80-85 kg
Mod Team Puklus Napisano 17 Lipca 2012 Mod Team Napisano 17 Lipca 2012 Te piasty są bez obsługowe, a jak sie ośki już ciężko kreca albo mają luzy to sie wymienia łozyska bo tam są maszynowe. W duro nie maoleju, ewentualnie w zamkniętym tłumiku którego sie nie rusza. rozebrać wyczyścić, nasmarować i złożyć.
zondrin Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 Te piasty są bez obsługowe, a jak sie ośki już ciężko kreca albo mają luzy to sie wymienia łozyska bo tam są maszynowe. W duro nie maoleju, ewentualnie w zamkniętym tłumiku którego sie nie rusza. rozebrać wyczyścić, nasmarować i złożyć. Dziękuje za odpowiedz w stylu "wiem że nic nie wiem"... Jak coś jest bezobsługowe to jak się "psuje" bądź zużyje to się wyrzuca drogi kolego... Co do duro masz rację nie ma oleju ale można mu zrobić pseudo kąpiel olejową... Ale widzę że na tym forum mało konkretów można się dowiedzieć jeśli chodzi o sprzęt... Tylko same propozycje kto jakiego oleju do łańcucha ma używać... Jeśli chodzi o rozebranie Duro znalazłem to: http://endurorider.pl/2010/05/obnizanie-duro/ Jeśli chodzi o tylnią piastę: http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-piasty-z-lozyskami-kulkowymi-i-bebenka-na-przykladzie-piasty-shimano-fh-m580/ (co prawda nie moja ale zawsze coś już pokazane a nie rozkręcanie na pałę) Chodziło mi o same książki serwisowe (czyt. jak rozebrać cześć i z jakimi siłami poskręcać potem)
PoleK Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Dziękuje za odpowiedz w stylu "wiem że nic nie wiem"... po 1- troche kultury. po 2 - te piasty są bezobsługowe, jeśli się kręcą dobrze to się ich nie rusza, kolega wyżej ma racje, jak zacznie się "źle kręcić" to się wymienia łożyska, ale Ty jak widze "wiesz lepiej" po 3 - duro nie ma hermatycznie zamkniętego tłumika (chyba że masz model z 2050r ), a kąpiel to sobie możesz zrobić w wannie. W tłumiku można wymienić olej. po 4 - co do rozkręcania na pałę... naprawdę skomplikowana budowa (ha, ha, ha...) a to co znalazłeś NIJAK nie podobne do x-rollsa po 5 - Endurorider(nic osobistego, bo Cie lubie:)), ten poradnik pisał dawno i jest w nim trochę głupot ale to tylko moje zdanie po 6 - Ludzie na tym forum mają wiedzę, którą Ty jak widać będziesz zdobywał długi czas, jeśli "Wiesz Lepiej", Idz na inne forum. Tam będą wiedzieli więcej w "Twoim Stylu"
Mod Team Puklus Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Napisano 18 Lipca 2012 Człowiek tu pisze nie powiem komu i ten nie powiem kto go jeszcze obraza ... Bez obsługowe ... czyli jak masz akumulator bezobsługowy i sie rozładuje to go wyrzucasz i idziesz po nowy ? Gratuluje sprytu i inteligencji pokroju węża ogrodowego. Można sobie zalać duro olejem nie ma znaczenia jaki to olej, nawet do frytek możesz wlać byle był w maire rzadki... Pisząc o wężu ogrodowym nie mylę sie gdyż podałeś link do bardzo ciekawej strony którą sam sie posiłkuje by ludziom pokazać jak sie serwisuje piasty jednak twoje piasty z żadnej strony nawet podobne nie są i ich serwis wygląda można by nawet rzec diametralnie inaczej. I jak ci nie pasi klimat i pomoc na forum wy .... spadaj na drzewo wyskakuj z kasy i idź do pana Henia inżyniera co wie mniej niż ty niech ci zrobi serwis piasty jakiej na oczy pewnie nie widział.
zondrin Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 Szczerze widać komu brak kultury... Bezobsługowe nie znaczy że jak się rozładuje akumulator to wyrzucasz oczywiście że ładujemy (chociaż tu też jest różnie) tylko nie wiem czy pamiętasz że były akumulatory w których dolewało się płynu to też były bezobsługowe? Jakby te piasty były bezobsługowe to w momencie gdy coś by się z nimi stało (luzy, opory w kręceniu) byłyby do wywalenie bo nie byłbyś w stanie nic w nich zrobić... Ale z drugiej strony widzę że ktoś musi poczuć się urażony (nie wiem tylko na jakiej podstawie) żeby zacząć się dowiadywać czegoś... Wiesz nie ukrywam że mój sprzęt nie jest najmłodszy w tym momencie dlatego też szukam po starociach i starych postach. Hmm... jak dla Ciebie dostanie np. sprężyną w głowę jest przyjemne to gratuluje ja bym wolał tego uniknąć Tak a propo X-Rolls to jest piasta na przód, a nie tył i też nie powiedziałem że jestem alfą i omegą. PoleK i Puklus macie racje klimat forum mi nie pasuje dzięki wam poczuliście się obrażeni i pokazujecie jaką macie kulturę osobistą wobec innych. Trochę źle mnie odebraliście za co od razu jedziecie po człowieku że wąż ogrodowy burak i że ma wy.... trochę źle ja napisałem i przepraszam za to ale to nie powód żeby tak na człowieka naskakiwać. Chociaż wypowiedź Puklus nijak się nie ma do tego o co prosiłem w pierwszym poście... Piszę po to bo jak widać chyba mam problem z tymi piastami a nie od tak sobie tak żeby się pokłócić z kimś. A tyle się czyta żeby serwisować części i czyścić teraz wiem że tego mam nie robić dzięki wam... Bo to przecież bezobsługowe jest (Sarkazm/ironia jakbyście znów źle odczytali treść) Dziękuje jeszcze raz za pomoc... PS. Czytać ze zrozumieniem proszę, a ja przepraszam że ktoś źle mnie odebrał...
Mod Team Puklus Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Napisano 18 Lipca 2012 Bez obsługowe znaczy ze nie wymaga dbania, ustawiania, czyszczenia, głaskania ani innych czynności związanych z dbaniem o jakość pracy. Wiadomo że łożyska są częścią eksploatacyjną i jak sie zużywają to sie je wymienia, w aucie zet jak padną łożyska wymieniasz cały samochód albo całość z kołem czyli felgą piasta wahaczem itd?? Nie, rozbiera sie piastę i wymienia sie łożyska. Tutaj analogicznie. Możesz wymienić całą piaste nikomu to nie szkodzi ale to będzie koszt no min ok 100zł za piaste ( oczywiście jezeli sam to zrobisz), wymiana łzoysk no zależy od 1zł do 10zł za sztuke. Ty sie irytujesz bo źle napisałeś ... a wiesz ile dzinnie przychodzi osób i pyta o to samo, dzień w dzien to samo bo mu przycisk szukaj przypomina traumę z dzieciństwa ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.