maalini Napisano 31 Marca 2006 Napisano 31 Marca 2006 Witam serdecznie kupiłem rower jakiś tam badziewiarski marki Enduro i kupiłem również badziewiarski licznik z tym że musze to skonfigurowac ze sobą...wszystko działa tylko nie wiem jakie ustawienia wprowadzić z poniższych. [ Koła w rowerze( na oponach marki dębica pisze 26x1.9 ) ] Średnica Koła Obwód Koła 20" 1596 22" 1759 24" 1916 26" ( 650A ) 2073 26.5" ( opony derkowe ) 2117 26.6" ( 700x25C ) 2124 26.8" ( 700x28C ) 2136 27" ( 700x32C ) 2155 28" ( 700B ) 2237 ( z oponami ) ATB 24" x 1.75 1888 ATB 26" x 1.4 1995 ATB 26" x 1.5 2030 ATB 26" x 1.75 2045 ATB 26" x 2 ( 650B ) 2099 27" x 1 2136 27" x 1 1/4 2155 Poproszę o pomoc tzn o obwód koła bo nie łapie się w tym zbytnio
Cub_S Napisano 31 Marca 2006 Napisano 31 Marca 2006 Zaznacz na ziemi kreskę , ustaw koło tak żeby była równo z wentylem, zrób pełny obrót koła po lini prostej , zrób na ziemi kolejną kreskę tam gdzie wentyl będzie po obrocie prostopadły do podłoża i zmierz odległość między kreskami:) Ja tak zawssze wprowadzam pozdro
maalini Napisano 31 Marca 2006 Autor Napisano 31 Marca 2006 Zaznacz na ziemi kreskę , ustaw koło tak żeby była równo z wentylem, zrób pełny obrót koła po lini prostej , zrób na ziemi kolejną kreskę tam gdzie wentyl będzie po obrocie prostopadły do podłoża i zmierz odległość między kreskami:) Ja tak zawssze wprowadzam pozdro Ee no takie profesjonalne zadania to za dzuo roboty...chodzi mi o jakąś standartowy obwód...jak na 1 km bede mial różnice 50 metrów to żadna filozofia
Cub_S Napisano 31 Marca 2006 Napisano 31 Marca 2006 Według mnie to najprostszyi najszybszy sposób , ale jak chcesz pozdrawiam
maalini Napisano 31 Marca 2006 Autor Napisano 31 Marca 2006 Według mnie to najprostszyi najszybszy sposób , ale jak chcesz pozdrawiam 202,5 metra czyli 2025 mm ta? Naliczyłem 202.5 cm czyli w obwód koła wpisać 2025?? Dzięki i pozdro jeżeli dobrze :]
Alvaren Napisano 31 Marca 2006 Napisano 31 Marca 2006 Zrób tak jak napisał Cub S bo nie ma standardowych obwodów teraz producenci robią niby oponki 2.1 a w rzeczywistości to albo 2.2 albo 1.9 itd .... jestem za sposobem Cub s-a sam tak mierzyłem i przy mojej niby 2.3 conti po obliczeniach niby mam 2.1..........
Cub_S Napisano 31 Marca 2006 Napisano 31 Marca 2006 no w tym tkwi diabełek , rozmiar rozmiarowi nie równy zależy od producenta , a tak masz dokładnie i pewnie
Ecia Napisano 31 Marca 2006 Napisano 31 Marca 2006 maalini: temat założony wbrew ZASADOM. Następnym razem prosimy o poprawę . Pozdrówko porządkowe .
pigla Napisano 3 Kwietnia 2006 Napisano 3 Kwietnia 2006 Czy jest ważne gdzie jest umieszczony czujnik ? Czy musi byc przy feldze ? Czy mogę umieścic go na połowie widelca i też będzie dobrze ?
Schwefel Napisano 3 Kwietnia 2006 Napisano 3 Kwietnia 2006 Najlepiej jak jest w połowie wysokości między piastą a obręczą, ale to ze względów praktycznych. Obojętnie gdzie byś nie założył czujnik a i tak będzie to samo przekazywał.
dayus Napisano 27 Kwietnia 2006 Napisano 27 Kwietnia 2006 Najlepiej jak jest w połowie wysokości między piastą a obręczą, ale to ze względów praktycznych. Obojętnie gdzie byś nie założył czujnik a i tak będzie to samo przekazywał. a ja tego jakos nie potrafie zrozumiec, rozwin swoja mysl. Wydaje mi sie,ze lepiej jest bardziej przy piascie(beda szybciej wskakiwac informacje),ale z drugiej strony predkosc powinna sie roznic,przy ulozeniu przy piascie,a przy feldze.
Jack Danniels Napisano 27 Kwietnia 2006 Napisano 27 Kwietnia 2006 Tu nie chodzi o prędkość z jaką magnes mija czujnik tylko o ilość obrotów koła w jednostce czasu. A ta będzie jednakowa niezależnie od miejsca mocowania czujnika. Po to wprowadzasz obwód koła. Licznik liczy obroty, mnoży je przez obwód i stąd ma przebieg Proste?
dayus Napisano 28 Kwietnia 2006 Napisano 28 Kwietnia 2006 lość obrotów koła w jednostce czasu Przeciez nizej (blizej piasty) magnes ma krotsza droge do pokonania, a wiec bedzie wiecej tych obrotów w jednostce czasu...
crazybiker Napisano 28 Kwietnia 2006 Napisano 28 Kwietnia 2006 Nie prawda, chcesz przykladu? Bardzo prosze: zaloz dwa czujniki na ta sama szpryche, jeden przy piascie a drugi przy feldze, obroc okolo i obserwuj, widzisz!!! Dziwnym trafem oba czujniki maja identyczna liczbe obrotow!!! Pzdr.
Majkel Napisano 28 Kwietnia 2006 Napisano 28 Kwietnia 2006 Przeciez nizej (blizej piasty) magnes ma krotsza droge do pokonania, a wiec bedzie wiecej tych obrotów w jednostce czasu... sadzisz, ze kolo przy piascie obraca sie wiecej razy w jednostce czasu niz przy feldze? :lol: nie sadze - z inna predkoscia katowa to tak ale na pewno nie ma wiecej obrotow
Cub_S Napisano 28 Kwietnia 2006 Napisano 28 Kwietnia 2006 No własnie dayus pomyśl logicznie . Czy twoje koło przy piaćie obraca się więcej ray niż ta częśc przy feldze ?? No chyba że już takie coś wykombinowali , kto wie technika idze do przodu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.