Skocz do zawartości

[siodło] najlżejsze w cenie max 350 zł


bigos97

Rekomendowane odpowiedzi

WItam , mam zamiar zbudować crossa o wadze ~ 10 kg , na pierwszy rzut idzie siodło,dotychczasowe żelowe mnie uwiera i jest za szerokie. Poszukuję siodełka wąskiego "deski". Przejechałem się na jakimś tanim no name i było super wygodne - jeżdżę w spodenkach z wkładką. Waga poniżej 180g. Znajdzie się jakaś tz. goła "deska" ? :) Widziałem temat z 2008 roku ale myślę że przez 4 lata wyprodukowali coś lżejszego :P Najlepiej czarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Lekkie i deska... Od razu na myśl mi się ciśnie Saevid s1, Smud Carbon, Tune SpeedNeedle, ale wszystkie co najmniej 100zł więcej niż chcesz wydać - a po ostatnich podwyżkach bywa że i więcej.

Idealny byłby moim zdaniem SLR TT ale obecne ceny to jakieś nie porozumienie, pamiętam kiedyś swojego za 250zł kupowałem teraz są po 450 ale za to wersja XP mieści się w budżecie i wadze, jest dosyć twarde chodź ma rozsądną ilość wyściółki, ładnie wygląda i obecnie na allegro masz przynajmniej kilka sztuk w czarnej wersji. Mam obie te wersje slr'a i mi bardzo odpowiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam , mam zamiar zbudować crossa o wadze ~ 10 kg , na pierwszy rzut idzie siodło,dotychczasowe żelowe mnie uwiera i jest za szerokie. Poszukuję siodełka wąskiego "deski". Przejechałem się na jakimś tanim no name i było super wygodne - jeżdżę w spodenkach z wkładką. Waga poniżej 180g. Znajdzie się jakaś tz. goła "deska" ? :) Widziałem temat z 2008 roku ale myślę że przez 4 lata wyprodukowali coś lżejszego :P Najlepiej czarne.

Najważniejsze przy takim podejściu jest określenie maksymalnej ceny. Bo gdybam że mimo wszystko 60 gram za parę tysięcy cię nie interesi he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLR XC Flow - fajnie wygląda i znalazłem za 360 zł.

SLR TT - jak wygram w totka to zakupię sobie takie siodło :D

http://www.dealextreme.com/p/genuine-tioga-spyder-twin-tail-race-saddle-black-93054?item=41 - takich wynalazków nie chcę :P tradycyjny wygląd to jest to :)

 

Macie jakieś inne ciekawe propozycje do 350 zł ? MINIMALNIE MOGĘ DOŁOŻYĆ ( 10 - 20 zł )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli SLR to wybrałbym czarne XP a nie błyszczące XC bo ten "lakier" szybko sie marszczy i matowieje, źle to wygląda, klasyczna skóra jest trwalsza i ładniej wygląda po czasie.

A widziałeś taką wersję SLR'a - Fibra? Są 3 szt. na allegro, po 350zł 135g, carbonowe pręty.

Jest jeszcze siodło WCS Steem Carbon 149g za 350zł

 

Trochę ostrożnie z gołymi deskami, nie każde i nie każdy toleruje dobrze.

Nie wykosztowywuj się ekstremalnie na siodło, masz w rowerze sporo miejsc gdzie możesz urwać wagę, z perspektywy czasu stwierdzam że siodło to nie najlepsze miejsce na takie manewry (choć mam to szczęście ze jedno z ultralekkich mi strasznie podpasowało więc używam ale jedno zginęło w boju - połamałem), sporo odchudzonych siodeł nie grzeszy też komfortem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Thomson jest carbon friendly, kcnc już niestety nie bardzo. Owszem na obu da radę ale typ mocowania kcnc robi małe wcięcia albo nagniotki na petach węglowych (nawet jeśli to tylko lakier to zawsze) i na pewno ma bardziej punktową koncentrację naprężeń czego carbon ogólnie nie lubi. Przy czym carbonowo-kewlarowego tune'a połamałem na thomsonie a na kcnc jakoś nic się nie stało no ale jednak co do zasady thomson byłby przyjaźniejszy.

Kcnc dobrze mi się sprawdza w szosówce, dobra będzie też do mtb dla ludzi poniżej 70kg, pod 75kg w mocnym terenie jarzmo trzeszczało i trochę pracowało, więc wstawiłem thompson masterpiece i mam z tym spokój przy czym muszę nadmienić że mam jeszcze stary typ kcnc na cieńszych śrubkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę urwać siodłem trochę bo niestety mam lemondkę na kierownice 25,4 a mostków carbonowych nie ma chyba na taką średnice kierownicy. Napęd będzie kompletny XT. Do dobrania została sztyca siodło mostek kierownica i opony. Reszta jest/ będzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A na co ci węglowy mostek jak alu będzie lżejsze i tańsze w tym miejscu?

Przemyśl sztywny widelec np. mosso, patrząc po kołach jakie masz i założonych oponach to amor stanowi ci tylko zbędny balast. Kierka rizer raczej też sio na rzecz jakiejś lekkiej płaskiej alu. Chyba że budujesz rower od zera a nie modernizujesz obecny. Napisz coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja kcnc jak do tej pory jest jedną z niewielu części bez zastrzeżeń, mam ją już 4 rok, przy 75 kilogramach mojej wagi nie protestowała ani razu do tej pory. Jednak nie miałbym serca zapinać do niej karbonowych prętów :) Za to wsadziłem je (patrząc na doświadczenia współpracowników) w jarzmo sztycy bontrager które było przystosowane do współpracy z prętami o przekroju okrągłym a nie owalnym :) Nacisk był punktowy ale odbyło się bez zniszczeń. Jednemu z nich taka kompilacja spradzała się w dosyć brutalnym zastosowaniu i ostrzejszej jeździe niż moja. Tak więc można próbować jeśli ktoś ma pieniądze na eksperymenty. :)

 

Z wymienionych tu siodeł próbowałem się trzy razy z slr'em. Ma ono w przeciwieństwie do wielu innych, także lekkich siodeł, specyficzną konstrukcję, gdzie punkty podparcia kości kulszowych (taki się chyba one zwą) znajdują się w zagłębieniach po bokach osi wzdłużnej siodła, a jego środek jest "wypiętrzony". Bardziej niż na jakimkolwiek innym siodle czułem na nim ucisk krocza i to bardzo boleśnie. Inne siodła miały/mają ( z tych które ujeżdzałem lub ujeżdżam) punkty podparcia kości wyżej co w moim przypadku odciąża "przedziałek", nawet jeśli siodło nie ma dziury. Testowałem wersję kit karbonio, oraz xc bez gel flow i dziury.

Z deseczek całkiem przyjemnie siedzi sie na san marco aspide composite, wersja full deska na tytanowych prętach, 120 gramów. Boki siodła nie opadają tak jak slr,

Bardzo istotna jest wg mnie pozycja na rowerze przy tego typu siodłach - wiele z nich oferuje "komfort" przy dosyć mocno lub mocno pochylonej pozycji - i do tego zostały przecież stworzone - do sportowej jazdy.

Eksperymentalnie posadziłem się na siodło tune - dla mnie było absolutnie na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vincere jak na razie wygrywa. A znajdzie się coś o aluminiowych prętach w wadze zbliżonej do Vincere ? :P

 

A to VIncere da radę na wyprawach kilku dniowych ? Nie chodzi mi o wygodę tylko żeby się nie złamało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A na co ci węglowy mostek jak alu będzie lżejsze i tańsze w tym miejscu?

Przemyśl sztywny widelec np. mosso, patrząc po kołach jakie masz i założonych oponach to amor stanowi ci tylko zbędny balast. Kierka rizer raczej też sio na rzecz jakiejś lekkiej płaskiej alu. Chyba że budujesz rower od zera a nie modernizujesz obecny. Napisz coś więcej.

 

Rower będzie budowany od podstaw z tym że pokupię potrzebne części i potem skręcę to w całość :D Nie założę raczej sztywnego widła bo ten mi odpowiada i szkoda mi go sprzedać , a jeżdżę też w lesie :D Z tego chciałbym wyjąć amor hamulce manetki i przerzutkę tył jak pisałem wcześniej. Na razie mam piasty XT , przerzutkę XT przód , klamki XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...