Jaworrr Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Witam, kombinuję jaki damper założyć do ramy z tematu. Na przodzie mam Revelationa 140mm. Wstępnie myślałem o jakimś powietrznym, sprężyna boję się, że nadto dociąży całość http://allegro.pl/fo...2479649944.html Będzie to hulało? Skok 50,8 dobry? Do jazdy od xc do enduro. Oczekuję miękkości bo właśnie przesiadam się z ht. I standardowo jak to w naszym kraju nie mam za dużo kasy do wydania. Pół tysiaka... thx from the mountain!
severian Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 Chodzi o tego rp2 z Reigna?Odradzam,ten damper jest ustawiony pod konkretne zawieszenie.Może być ok ale nie musi,np dasz 300 psi a sag i tak będzie wynosił 50 %.
Jaworrr Napisano 17 Lipca 2012 Autor Napisano 17 Lipca 2012 dokładnie o tego właśnie... a czy da się w jakiś sposób go w razie potrzeby 'przestawić'?
Mod Team durnykot Napisano 17 Lipca 2012 Mod Team Napisano 17 Lipca 2012 Musiałbyś zmienić zaworowanie tłumika ( kompresji i tłumienia ) i dopasować jego charakterystykę do przełożenia w Twojej ramy - wątpię aby ktoś w Polsce podjął się takiego wyzwania. Zresztą nie ma czegoś takiego jak ustawienia domyślne tłumika- chyba że za takie przyjmiesz parametry zaworowania dla Twojej ramy. Łatwiej będzie wyszukać Monarcha posługując się tą tabelką. Nowy Monarch to ok. 550 pln http://www.rowerowy.com/czesci/dampery/rock_shox_monarch_3_1
Jaworrr Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 Super, dzięki. Widzę, że index D może się okazać odpowiedni ale wysłałem zapytanie do sklepu bo nie ogarnąłem tebelki. Dam znać jak otrzymam odpowiedź.
Fenthin Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Widzę, że nie przeczytałeś wszystkiego. D to 200x57mm lub 216x63mm, a Ty potrzebujesz 200x50mm. Przełożenie tej ramy waha się od plus minus 2.34:1 (0mm) do 2,42:1 (max ugięcie), więc zdecydowanie index B.
Jaworrr Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 Coś mi sugerowało 200x57, może faktycznie ma być 200x50. Ale żeby było weselej, to ze sklepu rowerowego odpisali mi: 'Polecam 200 x 57 mm indeks A' - Co nijak ma się do tabeli. Na cuda nie liczę, ale chciałbym maksymalnie wykorzystać ramę. Póki co jestem maksymalnie rozdarty : )
Mod Team durnykot Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Napisano 18 Lipca 2012 Dwie kwestie: - RS zaleca aby do tłumików o długości m.in 200x50 używać m.in Tune A - Twoja rama ma rosnące przelożenie ( wartość przełożenia rośnie wraz ze skokiem), więc dobierając tłumik patrzysz na opcję Rising Rate. Tak więc Tune A wydaje się słusznym wyborem. Pozostaje jedynie wybór wielkości komory ( Low,Medium,High). Przeca to banalne......
Jaworrr Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 ok, zatem A. Tylko czy 50 czy 57mm? Ze sklepu odpisali mi, że 57mm daje 'większe możliwości' cokolwiek mieli na myśli. Tylko czy w takim przypadku wahacz przy maksymalnym ugięciu nie uderzy w przedni trójkąt? A wybór komory pod charakterystykę ramy, jeśli rosnące przełożenie to high czy low volume? Która to będzie duża puszka (hi czy low?) co ma wyrównać progresję ramy. Master of dizaster jakby to było proste to już bym zjeżdżał po klatce schodowej na pole. Ogólnie dzięki, ale ogarnij jeszcze proszę powyższe : )
Mod Team durnykot Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Napisano 18 Lipca 2012 Prywatnie raczej założyłbym tłumik Low Volume ( "mała puszka")- jeździsz na mniejszych ciśnieniach, mniejsze prawdopodobieństwo dobicia i większa progresja ugięcia. Przy High Volume ( duża puszka) może się zdarzyć,ze braknie kompresji i dojdzie do dobicia. W tym jednak przypadku musisz wiedzieć czego oczekujesz od zawieszenia. Co do wielkosći skoku- zakładajac 200x50 będziesz miał pewnosć ,ze rama będzie pracowała zgodnie z zamysłem projektanta. Jak będzie to wszystko działało z tłumikiem o większym skoku- nie mam pojęcia . Zresztą nie znam się na tym i tylko teoretyzuję .....
Fenthin Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Ja jednak optuję za Tune B. Takie tylko pytanie, skoro Falling Rate, czemu wykres leci w górę... Do Crime tylko i wyłącznie 200x50. Mam taką samą ramę i właśnie użeram się Eurobike (naprawa gwarancyjna dampera). Dostałem już 190x50mm i 200x55mm, w obu przypadkach wahacz obija o podsiodłówkę.
Jaworrr Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 Właśnie też jeszcze wertuję temat. Z wyliczenia skok ramy/skok dampera (120/50) wychodzi 2,4. Czyli indeks B. I też nie rozumiem wykresów. Jeśli durnykot masz info, że moja rama 'ma rosnące przelożenie ( wartość przełożenia rośnie wraz ze skokiem)' to z nazwy pasuje wykres rising rate, ale logicznie pasuje falling rate. Stosunek na osi y wraz z ugięciem pokazanym na osi x powinien rosnąć a nie maleć. W takim przypadku pasuje monarch z komorą low volume, jako że high volume ma progresję ugięcia (odczytuję jako zwiększającym się zapotrzebowaniem na siłę w celu głębszego schowania lagi). Oczywiście te teorie biorą w łeb jeśli wykresy czyta się inaczej...
Mod Team durnykot Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Napisano 18 Lipca 2012 Yyyy, tego..... No właśnie ,dlaczego? Dla mnie Rising- Wznoszący Falling- Opadający Się pogubiłem Jaworrr, Fenthin napisał o przełożeniach na tej ramie Przełożenie tej ramy waha się od plus minus 2.34:1 (0mm) do 2,42:1 (max ugięcie), IMO większą progresję ma Low Volume.
Jaworrr Napisano 18 Lipca 2012 Autor Napisano 18 Lipca 2012 Hehe, nie no. Coś jest pochrzanione. Jeśli progresja ramy jest rosnąca (rising rate) to czy wykres nie powinien wyglądać tak?: Ale jeśli wygląda tak, to nazywa się falling rate (progresja malejąca(tylko, że logicznie mi się to nie zgadza)), i wtedy jak w pysk strzelił pasuje tune B i amor bez dodatkowej progresji (bo po co dwa razy utrudniać ugięcie, rower wiadomo nie jest do skakania) Ale to Ty jesteś dla mnie tutej mentorem więc ja nie wiem:) Co do LV i HV który ma większą progresję zapytam w sklepie. I tak zostanie na koniec pytanie kogo posłuchać
Fenthin Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Hmm: klik Jakaś logika w tym jest, progresja MALEJE.
Mod Team durnykot Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Napisano 18 Lipca 2012 Jaworrr, do Mentora to mi brakuje jeszcze jakieś 100lat nauki.Zresztą jak widać.... Ale coś mi się widzi ,że masz rację...
Jaworrr Napisano 19 Lipca 2012 Autor Napisano 19 Lipca 2012 Większą progresję ma 'HV czyli High Volume dzięki dodatkowej komorze powierza' Teraz pytanie czy to jest tej ramie potrzebna dodatkowa kompresja. Czekam jeszcze na odpowiedź od Kross'a.
Jaworrr Napisano 20 Lipca 2012 Autor Napisano 20 Lipca 2012 Dobra, mamy odpowiedź od Krossa, wychodzi na to, że to czy wybierzemy HV czy LV zależy wyłącznie od naszych zapędów jeździeckich. 'tłumik high volume czy low volume indywidualnie w zalęzności od potrzeb użytkownika, high volume zalecany jest przy bardziej agresywnej jeździe' Zastanowię się, wybiorę, pojeżdżę i dam znać. Wszystkim MEGA DZIĘKI za pomoc!!!!
pablo191f Napisano 20 Lipca 2012 Napisano 20 Lipca 2012 z ciekawosci sprawdzilem na stronie producenta, czy cos napisali na ten temat, jednak dosc ubogie informacje tam podaja. link: http://www.kinesis.com.tw/frames/a640-2008.php
roy2152 Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 Troche spóźniony chyba ale mogę coś powiedzieć o tej ramie. Mam przejechane 1500 km. W tym ok 800 na monarchu 3.1 tune B HV, który pakowany był razem z całym rowerem. Działało mi to beznadziejnie. Nie wiedziałem czy tak ma być czy ja robie coś źle. Ciśnienie nabijałem takie żeby było 30% sagu a zawieszenie było dość drętwe. Żeby było czuć jakąś pracę musiałbym jeździć na 50% sagu, ale tak to już przecież nie może być. Ogólnie na różnych forach monarchy nie mają najelszych opnii. Dodatkowo trzeba uważać z nie wiadomo po co ruchomym zaworem, który potrafi przepuszczać powietrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.