Skocz do zawartości

[kierownica] wymiana w Kross Hexagon X5


Dawid794

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !

 

To mój pierwszy post,ale wiem, że nic mnie nie usprawiedliwia i lepiej jak nie popełnię jakiegoś błędu.

 

Jako, że dopiero zaczynam głębszą przygodę z jeżdżeniem, na początek kupiłem dość tani rower - Kross Hexagon X5, rocznik 2012.

 

Wszystko dobrze, rower fajny, ale zatęskniłem za 'rogami' i prostą kierownicą, którą miałem w tanim rowerze i która, moim zdaniem, dawała większy komfort jazdy.

 

W moim Krossie fabrycznie zamontowana jest kierownica gięta, dość szeroka.

Niestety, w mojej najbliższej okolicy próżno szukać dobrego sklepu rowerowego, dlatego postanowiłem kupić coś przez internet. Nie mam kogo zapytać, więc piszę tutaj i z góry dziękuję za odpowiedź.

 

1) Czy mógłby mi ktoś polecić jakąś kierownice prostą? Zakres cenowy dość niski, bo max 60zł, no chyba, że w tej cenie nie ma nic sensownego, to może uda mi się zebrać coś więcej.

 

2) Jaka jest optymalna długość takiej kierownicy z uwzględnieniem bocznych rogów?

 

3) Czy każde 'rogi' pasują do każdej kierownicy prostej?

 

4) Czy zmieniając kierownice muszę zmieniać też wspornik kierownicy? Czy może zostać ten, który jest fabryczny? Na co powinienem zwrócić uwagę? Jakieś wymiary? Nie chciałbym kupić czegoś, co nie nada się do zamontowania.

 

5) Czy faktycznie jest sens zmiany kierownicy na prostą? Osobiście odniosłem takie wrażenie, ale może jestem w błędzie i moje myślenie jest czysto nieprofesjonalne.

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Mam nadzieje, że z czasem moja wiedza będzie coraz większa i nie będę musiał fatygować Was do odpowiedz na takie amatorskie pytania!

Napisano

Kierownica to bardzo indywidualna część w rowerze. Nie powiemy ci jakiej powinna być ona długości. Ty musisz dobrać ją "pod siebie".

Długość kierownicy musisz sam dobrać, ocenić, czy lepiej jeździ ci się na długiej, czy na krótkiej, giętej, czy prostej, itp.

Napisano

Kierownica to bardzo indywidualna część w rowerze. Nie powiemy ci jakiej powinna być ona długości. Ty musisz dobrać ją "pod siebie".

Długość kierownicy musisz sam dobrać, ocenić, czy lepiej jeździ ci się na długiej, czy na krótkiej, giętej, czy prostej, itp.

Nic dodać nic ująć. sama prawda.

Napisano

Co do rozmiarów to generalnie są dwa - 31,8 i 25,4 , więc musisz zmierzyć jaki masz rozmiar, co do konkretnych modeli to Ritchey Comp będzie ok

Napisano

na początek załóż mostek "do góry nogami" pozycja powinna się zmienić na taką jakbyś miał prostą kierownicę, potem oceń czy nadal chcesz coś kupować.

Napisano

Pytanie jaka teraz masz kierownice jaką długość jaki wznos? Jeśli spory to na prostej możesz już mieć za nisko.

Standard sportowych kierownic to 580-600mm Jeśli chcesz rogi to musisz pamietac że do twojego optimum szerokosci chwytu musisz dodać ze 4cm na rogi wiec 600 to minimum. Oczywiście sa to zalożenia dla w miarę rosłego rowerzysty ani mikrusa ani szafy 3 drzwiowej.

Ktoś polecił ritchey comp ja bym polecał truvativa i tańszy i lżejszy. Cicho podpowiem że ktoś teraz wystawił na allegro od złotówy truvativa XR z rogami :) nowy bez rogów to 49zł Chcesz jeszcze lżej to model TEAM ewentualnie prosty boplight.

Jak nie zalezy Ci na wadze marce i nie fruwasz na rowerze ze łeb urywa to szukaj coś od accenta czy nawet zoom 220 najlzejszy z najtanszych do zdobycia nowy za 19zł :). Niestety na okazje trzeba cierpliwosci i czajenia sie na allegro :). Składam teraz rower wiec jestem na bieżąco z allegro :)

Napisano

Taka szerokośćbyła standardem, ale kilka lat temu. Dziś to 620-660mm, bardzo często gięta bez rogów.

Jestem całkowitym amatorem jak autor postu i z ciekawością przeczytam czemu standard sie zmienił i dlaczego przeglądając oferty sklepów nie natrafiam na taki standard 660mm.620 tak takich jest sporo ale 660?

Oczywistościa jest że im kierownica szersza tym musi być bardziej gięta ale jeśli mamy kiere na szerokość swoich barków to mocno gieta raczej niewskazana no chyba że mamy anatomie dłoni nie z tej planety.

Napisano

Prosta, 660mm: klik Także nie do końca z tymi giętymi. Poza tym jaki to problem kupić 680mm i skrócić o 20mm?

 

Ponieważ zaczęło się od USA, zmieniło się to, jak sądzę, głównie przez pojawienie się 29erów i zwiększenie trudności tras. Używając szerokiej kierownicy, łatwiej utrzymać koło w ryzach, szczególnie duże.

Napisano

Akurat tutaj jak z siodelkiem ;) Raz indywidualne preferencje, dwa rozmiary/wymiary ciala. Kiedyś dawałem radę na 580. Teraz po roku silowni (ze względu na komtuzję ćwiczona głównie "góra"), szerokość 660-670 to optimum :) Pamiętaj też, że skrócić to 5min. roboty. Poszerzyć... ;)

Napisano

Kierowcy formuły 1 nikt nie będzie proponował kierownicy od jelcza... Szeroka kierownica nie będzie dobra do jazdy między samochodami przechodniami dzrzewami itd.... jakie sa jej zalety nie wiem.Jestem dość barczysty jeździłem na640 i to był max szerzej to juz bym się czuł jak kierowca autobusu...

Napisano

to zrób jakis konkretny zjazd z kierownicą 580 a potem z 680 i poczuj moc;) dla mnie 685mm to MAX i na takiej jeżdżę od dawna, ale teraz jest boom na 700, 710mm... tyle że tym z kolei trudno się czasem między drzewami zmieścić :D

Napisano

to zrób jakis konkretny zjazd z kierownicą 580 a potem z 680 i poczuj moc;) dla mnie 685mm to MAX i na takiej jeżdżę od dawna, ale teraz jest boom na 700, 710mm... tyle że tym z kolei trudno się czasem między drzewami zmieścić :D

No dobra to aj już nic nie doradzam pewnie kwestia przyzwyczajenia. Może zaraz bedzie moda na mostki ponad 130mm i bedziemy jeździć rozpłaszczeni wzdłuż i w szerz Mnie to z kiera 700mm do mieszkania by nie wpuscili... :D Jeździłem na 620 chwile na 640 teraz kupilem 580 (jezscze do mnie nie dotarła) i boje sie że przesadziłem :) Wiem jedno będzie lżejsza :P

Cos właściclel postu nie pisze co postanowił ;)

Napisano

No to pięknie. Mam obecnie prostą 560mm + rogi i coś mi się tak wydawało, że za wąsko jest...;-) Czas poszukać czegoś w okolicach 600-620 chyba...

Napisano

Przez kilka dni nie miałem możliwości przeglądania forum i jak widzę jest sporo odpowiedzi i dyskusja, więc chyba ten temat nie był tak do końca bez sensu!

 

Ktoś wcześniej pytał. Moja obecna kierownica to KROSS (Stalowa, wznios, 600mm, mostek 25,4mm), porównałem sobie jazdę na kierownicy Ritchey w Kelly's Madman 2010 , modelu nie znam ,ale dość wąska. Faktycznie różnica ogromna i tak jak już mówiliście wszystko zależy od tego gdzie. Na dodatek przy prostej kierownicy mam uczucie słabszej kontroli nad rowerem, ale to pewnie minie.

 

Macie racje, przez forum nie da się nic stwierdzić, trzeba wypróbować. I taki mam zamiar, tylko tutaj pojawia się kolejne pytanie:

 

 

Nickson, poleciłeś mi kierownice, w tym też te tańsze, nawet taką za 19zł. To dobra informacja, bo dużego budżetu nie mam ,ale jak jest z jakością takiej kierownicy za 19zł?

Kierownica to jednak bardzo ważna część roweru, na niej opiera się ciężar i w ogóle.

Niby to tylko 19zł, ale chodzi tu bardziej o kwestie bezpieczeństwa.

Jak z tym jest? Warto na takie coś polować?

Napisano

Jak mam potem w szpitalu leżeć to wolałbym dołożyć trochę do lepszej kierownicy niż Zoom.

Opowiem Ci pewną historię, jak byłem mały: Jeździłem bardzo ładną czerwoną Cobrą na kołach 26'

z kierownicą firmy Zoom. O rower bardzo dbałem, tata smarował łańcuch itp. Raz kolega wyzwał mnie

na pojedynek (wyścig dookoła bloku). Wystartowałem pierwszy. Niestety w drugim zakręcie był piach wyniesiony przez jakieś dzieci z piaskownicy. Obróciło mi tył i glebnąłem, ale nic mi się nie stało. Szybko podnosiłem rower i się spieszyłem jednak zobaczyłem...

wygiętą kierownicę firmy Zoom. Byłem bardzo wkurzony i było mi nie przyjemnie przykro. Wkrótce wymieniłem na jakąś inną i żyłem

długo i szczęśliwie :) Mam nadzieję, że pomogłem.

 

Aha, ja wiem, że nie wszyscy na kierownicę mogą przeznaczyć 200 zł i kupić lekką, wytrzymało, karbonową, ale czasem warto troszkę dołożyć (30-35 złoty) i kupić coś markowego. Pozdrawiam.

Napisano

myślę że przeznaczenie 40-70zł na kierownicę to minimum absolutne, lepiej mieć pewność.

 

Kierownicą w Kellysie się nie sugeruj bo ma inna geometrie niż Twój kross, więc inaczej się też siedzi. Kontroli nad rowerem na wąskiej kierownicy nie będzieszmiał tak dobrej jak na szerokiej.. dlatego, przemyśl najpierw i spróbuj z mostkiem do góry nogami ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...