Herodot Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Witajcie, czy ktoś testował Maxxis Aspen jako oponę napędową zgodnie z kierunkiem bieżnika i odwrotnie? Niby te gumy mają bieżnik kierunkowy, ale gdzieś spotkałem się z opinią, że tylną lepiej założyć odwrotnie (wiadomo, dla lepszego wgryzania się w teren). Z drugiej strony rośnie opór. Tak więc pytanie, czy warto Waszym zdaniem?
ElDiablo Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Skoro producent podaje kierunkowość toczenia proponuję się tego trzymać. Zmiana wspomnianej może powodować większe opory toczenia, tym samym większe zużycie. Lepsze wgryzanie odwrotnie założonej opony to mit wg. mnie. Po prostu tylne koło jest lepiej obciążone i może dawać takie subiektywne wrażenie. Innymi słowy zakładaj jak "szczałeczki" bądź opis mówią i śmigaj pedałować.
Herodot Napisano 17 Lipca 2012 Autor Napisano 17 Lipca 2012 Myślę, że jednak nie go końca tak jest Obecnie na rowerze mam założone opony Bontragera. Opony posiadają strzałki w dwóch kierunkach opisane "Front" i "Rear" i w zależności od tego, czy opona jest do przodu czy do tyłu powinna być zakładana normalnie lub odwrotnie. Dodam, że bieżnik ma charakter kierunkowy, dokładnie tak wyglada http://bontrager.com/model/08763
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.