wojtekpolanica Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Witam, mam pewien problem. Otóż jak sobie jeżdżę po górach, a dokładniej zjeżdżam łańcuch cały czas obija mi się o ramę(ten kawałek pod łańcuchem). Co mogę z tym zrobić, bo już powstały dwa odpryski? Widziałem, że niektórzy czymś to oklejają, żeby tak nie tłukło. Tylko czym?
Juraleona Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Taśma izolacyjna, srebrna nieśmiertelna (brzydka jak noc) pocięta stara dętka, ewentualnie, można się wycffanić i kupić specjalnie do tego celu zaprojektowaną, osłonę pod łańcuch za 15 zł... Ale to takie... mainstreamowe...
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 to już lepiej taśmą izolacyjną - masz do wyboru kolory - czarna, zielona, niebieska, czerwona, biała - sam wybierz i odpimpuj rower
Juraleona Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Tylko dokładnie oczyść ramę przed naklejeniem, najlepiej też jakimś odtłuszczaczem. Naklejaj taśmę od strony korby, przesuwając się w stronę napędu, nałóż tyle warstw ile trzeba twoim zdaniem.
wojtekpolanica Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 Dzięki za rady zaraz zabieram się do roboty
Kiciok Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Pokaż zdjęcie jak skończysz, taka mała prośba. Mam taśmę i chęć okleić tą część ramy, ale chciałbym obczaić jak by to pi razy oko wyglądało. Ja niestety muszę zdjąć koło i linkę przerzutki, co mnie troszkę zniechęca...
Juraleona Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 Wygląda to dobrze, nawet przy 3-4 warstwach, szczególnie jak masz wszystkie kolorki tęczy i chcesz się pobawić
Kiciok Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 Wczoraj już okleiłem. Stwierdziłem, że mogę się nie doczekać, a tak to najwyżej odkleję jak coś będzie nie teges. Wyszło mi tak: http://dl.dropbox.com/u/15031538/17072012213.jpg Jestem zadowolony
razorjack Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 przy okazji możesz pomyśleć o napinaczu albo czymś podobnym nowe przerzutki Shadow+ (na razie jest tylko XTR, ale za kilka miesięcy będzie SLX i XT) - tylko one wszystkie pod 10s możesz zamontować jakiś pseudo napinacz, np. bionicon c-guide albo coś podobnego lub samemu zrobić.
Sagitt77 Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 Niektórzy taką osłonę robią z kawałka opony, nawet całkiem "drapieżnie" to wygląda...
Mod Team Puklus Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Napisano 18 Lipca 2012 No np ja dokładnie taką technologie używam, zjedzona już Conti służy do ochrony i tak już zjedzonego lakieru
jhendrix Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Chyba jednak wolalbym kupic pianke na rame z ta tasma na zdjeciu nie bardzo to wyglada.
Kiciok Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Na pewno ładniej, niż obita rama ile można malować to na czarno Pianka niby ok, ale taśmę zawsze mogę nałożyć nową, a gdy się ubrudzi, to tylko myje ją. Nie muszę prać takiej pianki jak się uświni.
Piotrek383 Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 A według mnie warto zainwestować w profesjonalną osłonkę, np. http://allegro.pl/oslona-neoprenowa-ramy-kellys-rzeszow-i2472684940.html Lepiej według mnie wygląda, lecz zdarza się, że linka od przerzutki idzie obok tamtej rurki i nie da się tego założyć
grucha34 Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Ja tam z powodzeniem stosuję starą dętkę przyciętą do odpowiednich rozmiarów. Do zamocowania służą zipy i problem odprysków lakieru znika raz na zawsze. Zmieniać tego też nie trzeba bo łańcuch nie uszkodzi tak łatwo grubej gumy
Crazyk Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Pianka niby ok, ale taśmę zawsze mogę nałożyć nową, a gdy się ubrudzi, to tylko myje ją. Nie muszę prać takiej pianki jak się uświni. Po co prać protektor? Ja mam czarny, można go latami nie prać bo nie zmienia za bardzo koloru. Jedynie biały napis staje się lekko ciemniejszy - wystarczy przetrzeć szmatką na mokro i jest jak nowy.. Akurat myślę, że pianka jest ładniejsza, praktyczniejsza i bardziej bezobsługowa. Taśmę izolacyjną trzeba zmieniać bo się rwie od uderzeń łańcucha - sprawdzone...
razorjack Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 takie gotowe produkty wyglądają lamersko ! tylko DIY
PoleK Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 przy ostrym lataniu, gdzie łancuch "wali" w tylne widły, osłonka neoprenowa wytrzymuje... niewiele:) a dętka/taśma/opona, sporo
Terrqge Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Ja rowniez nie piore, od krossa dostalem taka oslonke i mimo ze nie widac juz prawie napisu kross jakos mi to nie przeszkadza. Mozna ja w kazdej cheili odpiac (rzepy). /wytapatalkowane z x8.
Crazyk Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 przy ostrym lataniu, gdzie łancuch "wali" w tylne widły, osłonka neoprenowa wytrzymuje... niewiele:) a dętka/taśma/opona, sporo Pokaż foto jak Ci się zniszczyła osłonka. Może masz za długi łańcuch? W izolacyjnej zewnętrzna warstwa rwała mi się nawet po 1-2 wyjazdach a z osłoną jeździłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i nic się złego nie działo. Jeżdżę MTB/XC i trochę mi tłucze po tym trójkącie...
Juraleona Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 przy ostrym lataniu, gdzie łancuch "wali" w tylne widły, osłonka neoprenowa wytrzymuje... niewiele:) a dętka/taśma/opona, sporo A możesz powiedzieć ile przejechałeś z neoprenem? Jakoś po całych tych przejechanych górach nie widzę na neoprenie żadnego śladu A jak w DH tłucze Ci łańcuch to napinacz popraw Ale neopren ma jedną wadę: Potrafi się zsunąć w kierunku najmniejszej zębatki na kasecie i się wkręcić (tested-_-) Jak dla mnie 1:0 dla taśmy izolacyjnej i dętki na zipach.
Terrqge Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 MI się jeszcze nigdy nie wkręciło, wystarczy mocno przypiąć i trzyma się na miejscu.
djmolo Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 Ja swoj neopren na koncach zacisnalem opaska zaciskowa koloru czarnego i wogole nie podpada na czarnej oslonce. Wysłane z mojego Sensation Z710e
Crazyk Napisano 19 Lipca 2012 Napisano 19 Lipca 2012 Ale neopren ma jedną wadę: Potrafi się zsunąć w kierunku najmniejszej zębatki na kasecie i się wkręcić Kurde, jak? Może inaczej go zakładamy bo u mnie jeżeli przesunie się do przodu to będzie ocierał o oponę co mi się z 3 razy zdarzyło na starym protektorze (nowy jest ciasny, że się nie ruszy). Poza tym mam na tyle mało miejsca (w starej ramie też tak było), że szybciej haczyłby o blat niż o młynek. Do korby u mnie nie ma szans dojść.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.