LukaszBike Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Witam serdecznie wszystkich użytkowników, jestem zupełnie świeży na forum, nazywam się Łukasz i aktualnie mieszkam w Czechach. Aktualnie stoję przed zakupem pierwszego fulla i potrzebuję porady. Aktualnie w grę wchodzą 2, może 3 rowery. Faworyci to Specialized Cabmer Comp 2011 (cena ok 5000 PLN) i Giant Trance X3 2012 (cena ok 6000 PLN). Do tego ostatnio wpadł mi w oko Haibike Q FS SL 2012 (cena 5500 PLN). Specyfikacje wszystkich są dostępne w sieci więc nie będę zaśmiecał tematu. Przeczytałem dużo testów, wertuję forum i Giant z systemem Maestro jest bardzo chwalony. Sęk w tym, że w X3 damper to FOX Float R czyli najniższy model. W Specialized jest RockShox Ario RL, o którym jest bardzo mało informacji. Haibike - stylizacja krzykliwa i nie wiem co mam sądzić o marce... Pod względem wyposażenia Giant bije Speca na głowę ale kosztuje również 1k PLN więcej. Dostajemy za to amory FOXa (btw. jak jest z ich serwsiem? Słyszałem, że co 1000 km - jak to wygląda realnie) U Speca boję się trochę bujania przy podjazdach no i dampera. Rower będzie służył głównie do dawania frajdy po leśnych ścieżkach i kamieniach, żadne zawody. Z góry dziękuję wszystkim za porady. Pozdrawiam, Łukasz
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 ale linki do specyfikacji mogłeś już podać, żeby teraz każdy nie musiał tracić kilku minut na ich szukanie.... ja bym celował w Trance'a, ma dwa foxy, dobre zawieszenie (FSR potrafią bujać), reszta, jak hample itp, z czasem może być do wymiany foxy wystarczy raz na sezon serwisować (no chyba że trzepiesz 10kkm w ciężkim terenie, to częściej)
LukaszBike Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 masz rację, podaję linki: Specialized http://www.evanscycles.com/products/specialized/camber-fsr-comp-2011-mountain-bike-ec025034#features Giant http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.x.3/9161/49269/ Haibike http://www.haibike-polska.pl/64-q-fs-sl.html czy w Giancie nie będzie przeszkadzał mi damper? Słyszałem, że jego praca nie jest zbyt płynna. Z drugiej strony nie wiem nic o RockShox Ario RL - ktoś miał okazję go testować?
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 chociaż jak patrzę na Haibike, może być jeszcze ciekawszy. bardziej uniwersalny, więcej skoku i geometria 'luźniejsza' (mniej ścigancka) damper z możliwością włączenia i wyłączenia propedala
Juraleona Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Mnie też Haibike przyciągnął na dłużej niż inne... Zastanów się jak dużo będziesz wymagał od tego, jak trudne trasy chcesz pokonywać.
Sol Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 I Camber i Trance to chwalone konstrukcje. http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/review-specialized-camber-expert-12-45696 http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/review-giant-trance-x2-11-40878 Tyle że różne. Sorry więc za oczywistą poradę - ale o tym co wybrać powinna zadecydować jazda próbna, a nie lista osprzętu czy zdjęcie. Co do Trance jeszcze, ponoć ma nietypową długość montażową dampera, co może się przełożyć na problem z ewentualną wymianą na coś bardziej zaawansowanego. Ale z drugiej strony bez przejechania nie ocenisz czy wymiana w ogóle jest konieczna
LukaszBike Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 jeździłem na Giancie i Specu ale były to krótkie jazdy bez większej możliwości sprawdzenia jak sprawdzają się w terenie. Na obu czułem się bardzo dobrze, są zwinne (obecnie jeżdzę 11 letnim Kellysem Quartz, także dla mnie wszystko jest bardziej zwrotne). Niestety Haibikem nie mam możliwości przejażdżki i trochę obawiam się, czy jego geometria będzie OK do szybkiego pomykania po leśnych ścieżkach. Marka jest mało znana a znalezienie jakiegokolwiek testu graniczy z cudem. Lubie trudne podjazdy i strome zjazdy, korzenie, skały to jest mój żywioł. Czasami zajadę do Novego Města na Singletrek. Cenowo Giant to szczyt moich możliwości i nie będę mógł pozwolić sobie na wymianę osprzętu. a i jeszcze jedno - Haibike waży 13,5 kilo - nie wydaje się wam, że to dużo?
Obes Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Jak dla mnie 13,5 kg to jeszcze rozsądna waga przy jeździe o jakiej piszesz. Hai ma dosyć krótkie ramy, zupełnie co innego niż Spec, same kąty sterówki i podsiodłowy jak najbardziej do szybkiej jazdy w trudnym terenie ... dodatkowo Hai ma dosyć mały rozstaw kół jak na rower AM.
Sol Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 13,5 w rozmiarze (zapewne) S żeby być precyzyjnym . Ten Hai to sprzęt do AM, więc waga nie dziwi - z resztą i tak jest przyzwoita, przy założeniu że jest prawdziwa. Pytanie czy potrzebujesz sprzętu do AM czy ścieżkowca. AM pozwoli na nieco więcej w terenie, kosztem wagi i gorszego zachowania na podjazdach. IMO na leśne ścieżki i większość naszych szlaków górskich 120 mm wystarczy, a przy tym jest przyjemniejsze w jeździe na co dzień. Z resztą to nie rower jeździ tylko człowiek
LukaszBike Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 no właśnie, nie jestem pewien, czy potrzebuję tyle skoku. Z tego co widzę, to sektor ma możliwość regulacji w zakresie 110-150mm tylko domyślam, się, że wiąże się to z rozkręceniem amorka. Fakt, że osprzęt jest OK ale jeśli zdecyduję się na Hai to przed kupnem nie będę miał możliwości zobaczyć tego roweru a przy tej cenie trochę mi to przeszkadza. Podobnie z wyborem wielkości - wolę usiąść niż wierzyć tabelkom. W zeszłym roku sprzedawali w Czechach Gianta Trance X4 2011 (odpowiednik Trance X3 2012) za ok 5000 PLN - że się wtedy nie skusiłem
Obes Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 No właśnie ludzie mają różne preferencje zarówno co do pozycji na rowerze jak i jego prowadzenia, wybór to indywidualna sprawa, prawidłowe dobranie roweru jest ważniejsze niż różnice w osprzęcie.
LukaszBike Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 Sprawdzałem, że koszt serwisowania sprzętu FOX wiąże się corocznie minimum 400 PLN (widelec + tłumik). Macie może z tym doświadczenie? Wiem, że FOX to firma legenda ale płacić tyle pieniędzy za serwis...
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 no mniej więcej tak to wygląda, jeśli mało jeździsz to co 2 lata też można. ale jak chcesz dobry sprzęt, to utrzymanie kosztuje. serwis RockShoxa będzie niewiele tańszy (pewno o 10-20%)
LukaszBike Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 Heh, mojego RST przez 11 lat rozkręciłem chyba dwa razy...
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Z tego co widzę, to sektor ma możliwość regulacji w zakresie 110-150mm tylko domyślam, się, że wiąże się to z rozkręceniem amorkaregulację skoku ma u-turn, to znaczy że pokrętłem na postoju zmieniasz dowolnie skok w 10 sekund.
LukaszBike Napisano 17 Lipca 2012 Autor Napisano 17 Lipca 2012 koledzy, aby mi trochę namieszać doszła jeszcze jedna propozycja https://www.canyon.c...ike.html?b=2555 Na temat Cannyon slyszałem różne rzeczy - w testach wypadają świetnie ale niektórzy twierdzą, że testy są kupione i rower się sypie... Wiadomo, ile osób tyle opini, połowa z ocezrniających pewnie nie widziała roweru na oczy. Canyon prowadzi tylko sprzedaż wysyłkową i czas oczekiwania to 6 tygodni, ale jestem cierpliwy. Co sądzicie o tym biku? Pozdrawiam,
razorjack Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 no i tu mógłbyś pozastanawiać się między Nerve XC a Nerve AM (i w prawym górnym rogu możesz język zmienić ) bardzo dobry stosunek ceny do komponentów o sypaniu się nie słyszałem, co ma się sypać ? amorki Foxa czy osprzęt Shimano? https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2563 https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=2555
LukaszBike Napisano 17 Lipca 2012 Autor Napisano 17 Lipca 2012 no właśnie, są to tylko opinie... Teoretycznie każdy rower jest na osprzęcie Shimano lub SRAM i amorku FOX i Rock Shox więc z żadnym nie powinno być problemów. A co sądzisz o geometrii? Swoją drogą ciekawe, że rowerek ma całkiem ciekawy osprzęt a suport to chyba najtańsza możliwa wersja, nadająca się do jazdy - Shimano BB-ES25 Nerve AM przekracza sumę, którą chcę przeznaczyć na rower i żona by się ze mną rozwiodła.
Obes Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 Co ma się sypać ? słyszałem coś o pękniętej ośce na zlocie ...
razorjack Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 no właśnie, są to tylko opinie... Teoretycznie każdy rower jest na osprzęcie Shimano lub SRAM i amorku FOX i Rock Shox więc z żadnym nie powinno być problemów. A co sądzisz o geometrii? Swoją drogą ciekawe, że rowerek ma całkiem ciekawy osprzęt a suport to chyba najtańsza możliwa wersja, nadająca się do jazdy - Shimano BB-ES25no rower jest tani, jak na foxy i rockshoxy które oferuje, stąd i niskie korby czy Avidy Elixir 1 geometria wydaję się być OK, tzn. nie za bardzo ścigancka, luźniejsza, zbliżona do Trance'a
Obes Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 Pomyśl nad takim ciekawym rowerem Centurion z zawieszeniem VPP, rower ma naprawdę porządną ramę : http://www.centurion.de/pl_pl/bikes/2011/123/MTB+Full+Suspension/No+Pogo+600
LukaszBike Napisano 17 Lipca 2012 Autor Napisano 17 Lipca 2012 ten rower mnie mocno nie urzeka a wychodzi drożej niż wszystkie pozostałe. Dzięki za typ.
Sol Napisano 17 Lipca 2012 Napisano 17 Lipca 2012 Co do Canyona - prawdopodobnie trafiła im się felerna partia Nerve w 2009, która pękała przy normalnym użytkowaniu. Możesz o to popytać użytkownika Shovel na emtb.pl Z godnych uwagi ścieżkowców jest jeszcze Fuel EX, ale przy budżecie którym dysponujesz (rozumiem że 6k max) musisz szukać okazji z zeszłych roczników. Ceny nowych zaczynają się od ok. 7k. Aha, jest jeszcze X-control www.porebarowery.pl/5191,produkt.html Bardzo fajny sprzęt, który z uwagi na wejście X-flow przeszedł na półkę niżej i nie jest już oferowany w lepszych konfiguracjach. Ale to co jest wystarczy żeby cieszyć się jazdą, a przy tym dostajesz w zestawie naprawdę dobre hample.
LukaszBike Napisano 17 Lipca 2012 Autor Napisano 17 Lipca 2012 interesowałem się x-control ale widziałem kilka zdjęć pękniętego tylnego zawieszenia Lapierre i odpuściłem. Swoją drogą - jak się sprawdza damper Lapierre w porównaniu z FOX Float R czy Rock Shox? Za 4800 PLN mógłbym mieć Lapierre X-Control 210 rocznik 2011
Peterp079 Napisano 18 Lipca 2012 Napisano 18 Lipca 2012 Jeśli chodzi o to że w Trance jest tylko Float R to akurat nie ma się czym przejmować. Maestro na tyle fajnie działa że wcale tam nie ma konieczności wkładania nie wiadomo czego. Choć sam włożyłem RP23 to w sumie platformę załączam sporadycznie. Akurat trafił się w dobrej cenie to go wziąłem. A sam rower spisuje się świetnie na praktycznie każdym szlaku. Jedynie co to na bardziej kamienistych zjazdach szybciej pojedziesz z rowerem o wiekszym skoku niż na Trance co nie zmienia faktu że i tak masz mnóstwo frajdy. Za to podjeżdżanie łatwiejsze. Choć nowoczesne konstrukcje z wiekszym skokiem też efektywnie podjeżdżają ale to jednak już trochę inna półka cenowa (mach 5.7C czy Mondraker Foxy tak dla przykładu) Nie mniej jednak najważniejsza jak Ktoś wczesniej zauważył przymiarka do roweru. Ma być wygodnie i komfortowo. Osprzęt dopiero w następnej kolejności. Widzę że miałeś taką okazję więc pewnie zauwazyłeś co bardziej Ci leży i na się zdecyduj.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.