Skocz do zawartości

[śrubki] - alu, zielone


Piksel

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam nieodpartą chęć kupienia alu śrubek w kolorze zielonym.Najlepiej wszystkie rozmiary, ale niestety nie znalazłem takich śrub nigdzie w pl.Czy ktoś zna sklep gdzie można je dostać?

Nie stać mnie na kupno tytanowych śrub po 10zł sztuka na cały rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czy ja wiem czy do mostka nie można, śruby mocujące mostek do sterówki można tam nie ma wielkich obciążeń na śruby, śruby mocujące kierownice no tu można by sie kłócić.

 

Możesz sobie dać alu śrubke razem z alu top capem na mostek, do blatów korby, regulacyjne w przerzutkach, lockringi na kasecie i CL jak ktoś ma, nyple choć to akurat za nakrętkę mozna wziąć, wszelkie mocowania lampek światełek i odblasków, śruby zaciskające linki w przerzutkach i chyab tyle, no może bidon, śruby mocujące przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

a nie łatwiej po prostu policzyć? zwłaszcza że mogą być różnych rozmiarów.

 

2x - manetki

2x - klamki

2x- koszyk na bidon

1x - przykręcenie przedniej przerzutki

2x - regulacja przedniej przerz

4x - kominy w korbie

1x - śruba do tylnej przerzutki

3x - regulacja tylnej przerz

2x - ośki kółek tylnej przerz (do razu możesz zmienić kółka na kolorowe)

-śrubki trzymające linki przy ramie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba tytanowa jest wytrzymalsza, uniemożliwia to ścięcie łba śruby podczas hamowania.

No i właśnie to mnie zastanawia. Na ile jest to realne zagrożenie a na ile rowerowe voodoo. Śruba w sklepie ze śrubami kosztuje kilka/kilkadziesiąt groszy ale dopisanie do niej słówka "rowerowa" powoduje dwudziestokrotny wzrost ceny. Moim zdaniem powielane są tu mity bez pokrycia w rzeczywistości.

No i na koniec, sprawdziłem i na śrubach stosowanych przy tarczy shimano nie ma jakichkolwiek oznaczeń śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście też mam założone alu tylko fioletowe praktycznie na całym rowerze, oprócz hamulców i mostka, co do samych srub, po pierwsze bardzo dobry imbus że nie wyrobić gniazda, a po drugie trzeba uważać jak sie dociaga ponieważ łatwo idzie zerwać alu śrubke, ja zamiawiałem z tej strony: http://www.vincere.pl/sklep/index.php?k74,sruby-aluminiowe polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No i właśnie to mnie zastanawia. Na ile jest to realne zagrożenie a na ile rowerowe voodoo. Śruba w sklepie ze śrubami kosztuje kilka/kilkadziesiąt groszy ale dopisanie do niej słówka "rowerowa" powoduje dwudziestokrotny wzrost ceny. Moim zdaniem powielane są tu mity bez pokrycia w rzeczywistości.

No i na koniec, sprawdziłem i na śrubach stosowanych przy tarczy shimano nie ma jakichkolwiek oznaczeń śruby.

Ale ja mówię o przypadku zastosowania śrub aluminiowych do mocowania tarcz. Lepiej jest zastosować tytan (maniaki lekkości) lub zwykłą śrubę stalową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że sruba Alu jest duzo mniej wytrzymała a tarcza podczas hamowania jest poddawana bardzo dużym siłom. Tytan jest zdecydowanie mocniejszy ale lżeszjy od stali stąd jeżeli odchudzamy śruby w newralgicznych miejscach najlepiej zastosowac tytan. Porównanie materiału mozesz zrobić nawet na rogach. W moim przypadku nie jestem wstanie dokrecić tak mocno Alu aby rogi nie obracały sie dosc mocno (sprawdzane przez mojego kumpla) ale przy oryginalnych stalowych tak łatwo mu juz nie poszło mimo, że przykręcaliśmy z jednakową siłą a śruby maja takie same wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruby są także robione z wielu różnych stopów o różnych wytrzymałościach.

w sklepach można kupić różne tanie śrubki, którym po dwóch/trzech dokręceniach zjadą się otwory na imbus.

a może też kupić droższe śrubki ze znacznie wytrzymalszej stali.

oczywiście niektóre ceny to przesada, ale cóż...jak jest zbyt, to takie robią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy do mostka nie można, śruby mocujące mostek do sterówki można tam nie ma wielkich obciążeń na śruby, śruby mocujące kierownice no tu można by sie kłócić.

Jak się nie lubi własnych zębów, to można i przy mostku stosować aluminiowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nudów zrobiłem listę śrubek i nakrętek w rowerze:

 

Top Cap - 1x

Mostek 1-2x + 4x (sterówka, kierownica)

Chwyty 0-4x

Rogi 0-2x

Barendy 0-2x

Manetki - 2x + 0/2x (mocujące, baryłki)

Przednia przerzutka 1-2x + 1x + 2x (mocująca, linka, regulacje)

Tylna przerzutka - 1x + 1x + 3-4x + 2x (główna, linka, regulacje, kółka)

Korba 1-2x + 0-2x + 4-10x (mocujące/zintegrowany ściągacz, śruby HT2, zębatki)

Kaseta 1x + 0-1x (nakrętka, łącząca zębatki)

Klamki hamulcowe 2-4x + 0-2x (mocujące, baryłki - tylko mechaniczne)

HAMULCE TARCZOWE:

Adaptery 4x

Zaciski 4x + 0-2x + 0-2x (mocujące, klocki, linka - tylko mechaniczne)

Przewód hydrauliczny 0-4x

Tarcze 0-12x

V-BRAKE:

Ramiona 2x + 4x (linka, mocujące)

Pivoty 4x

Zacisk sztycy 0-1x

Sztyca 1-2x

RAMY AMORTYZOWANE:

Zawieszenie (liczy oparte o typowego Horsta) 4x + 8x (damper, punkty obrotu)

Wentyle 0-2x

Piasty 0-4x

 

Myślę, że poza szczególnymi przypadkami nie pominąłem niczego.

 

I gdzie jak gdzie, ale do mostka i hamulców nie wkładałbym alu śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...