Piksel Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Witajcie, mam nieodpartą chęć kupienia alu śrubek w kolorze zielonym.Najlepiej wszystkie rozmiary, ale niestety nie znalazłem takich śrub nigdzie w pl.Czy ktoś zna sklep gdzie można je dostać? Nie stać mnie na kupno tytanowych śrub po 10zł sztuka na cały rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 http://bit.ly/SwJUcx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Jak wygląda sprawa z wytrzymałością śrubek aluminiowych? Można ja zastosować np w mostku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 W mostku nie można, możesz dać np do rogów,klamek hamulcowych,zacisków hamulców,ramy etc tam gdzie nie ma dużych obciążeń, do mostka tylko stal albo tytan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Czy ja wiem czy do mostka nie można, śruby mocujące mostek do sterówki można tam nie ma wielkich obciążeń na śruby, śruby mocujące kierownice no tu można by sie kłócić. Możesz sobie dać alu śrubke razem z alu top capem na mostek, do blatów korby, regulacyjne w przerzutkach, lockringi na kasecie i CL jak ktoś ma, nyple choć to akurat za nakrętkę mozna wziąć, wszelkie mocowania lampek światełek i odblasków, śruby zaciskające linki w przerzutkach i chyab tyle, no może bidon, śruby mocujące przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Fakt źle to ująłem oczywiście mi chodziło o alu śruby mocowane przy kierownicy, przy sterówce z pewnością można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Może ostatnio ktoś wymieniał wszystkie śrubki w swoim rowerze na aluminiowe? Ile jest ich potrzebnych? A może ktoś ma listę ? t Tak zdaję sobie sprawę, że nie w każdym rowerze będzie dokładnie tyle samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 a nie łatwiej po prostu policzyć? zwłaszcza że mogą być różnych rozmiarów. 2x - manetki 2x - klamki 2x- koszyk na bidon 1x - przykręcenie przedniej przerzutki 2x - regulacja przedniej przerz 4x - kominy w korbie 1x - śruba do tylnej przerzutki 3x - regulacja tylnej przerz 2x - ośki kółek tylnej przerz (do razu możesz zmienić kółka na kolorowe) -śrubki trzymające linki przy ramie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 ja do tej listy dopisał bym: 2x rogi 1x top cap 6x tarcze hamulcowe (najlepiej przemiennie Alu+Ti a więc komplet na 2 tarcze=6 Al+Ti) 4x zaciski hamulcowe (działa i sie trzyma) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panPierniczek Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Co daje stosowanie tytanowej śruby do tarczy hamulca jeśli gwint w piaście jest aluminiowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 30 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Śruba tytanowa jest wytrzymalsza, uniemożliwia to ścięcie łba śruby podczas hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Dużo tego. Dzięki na pomoc. Ale chyba i tak będę musiał poczekać aż złożę rower albo przynajmniej będę miał wszystkie części żeby dobrać odpowiednie wymiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panPierniczek Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Śruba tytanowa jest wytrzymalsza, uniemożliwia to ścięcie łba śruby podczas hamowania. No i właśnie to mnie zastanawia. Na ile jest to realne zagrożenie a na ile rowerowe voodoo. Śruba w sklepie ze śrubami kosztuje kilka/kilkadziesiąt groszy ale dopisanie do niej słówka "rowerowa" powoduje dwudziestokrotny wzrost ceny. Moim zdaniem powielane są tu mity bez pokrycia w rzeczywistości. No i na koniec, sprawdziłem i na śrubach stosowanych przy tarczy shimano nie ma jakichkolwiek oznaczeń śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prodigy95 Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Ja osobiście też mam założone alu tylko fioletowe praktycznie na całym rowerze, oprócz hamulców i mostka, co do samych srub, po pierwsze bardzo dobry imbus że nie wyrobić gniazda, a po drugie trzeba uważać jak sie dociaga ponieważ łatwo idzie zerwać alu śrubke, ja zamiawiałem z tej strony: http://www.vincere.pl/sklep/index.php?k74,sruby-aluminiowe polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Jak ktoś się boi użyć aluminiowych do tarcz zawsze dla oszczędności można założyć np dwie tytanowe a resztę aluminium Choć chyba gdzieś widziałem dedykowane śrubki do tarcz i były właśnie aluminiowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 30 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 No i właśnie to mnie zastanawia. Na ile jest to realne zagrożenie a na ile rowerowe voodoo. Śruba w sklepie ze śrubami kosztuje kilka/kilkadziesiąt groszy ale dopisanie do niej słówka "rowerowa" powoduje dwudziestokrotny wzrost ceny. Moim zdaniem powielane są tu mity bez pokrycia w rzeczywistości. No i na koniec, sprawdziłem i na śrubach stosowanych przy tarczy shimano nie ma jakichkolwiek oznaczeń śruby. Ale ja mówię o przypadku zastosowania śrub aluminiowych do mocowania tarcz. Lepiej jest zastosować tytan (maniaki lekkości) lub zwykłą śrubę stalową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 chodzi o to, że sruba Alu jest duzo mniej wytrzymała a tarcza podczas hamowania jest poddawana bardzo dużym siłom. Tytan jest zdecydowanie mocniejszy ale lżeszjy od stali stąd jeżeli odchudzamy śruby w newralgicznych miejscach najlepiej zastosowac tytan. Porównanie materiału mozesz zrobić nawet na rogach. W moim przypadku nie jestem wstanie dokrecić tak mocno Alu aby rogi nie obracały sie dosc mocno (sprawdzane przez mojego kumpla) ale przy oryginalnych stalowych tak łatwo mu juz nie poszło mimo, że przykręcaliśmy z jednakową siłą a śruby maja takie same wymiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2012 śruby są także robione z wielu różnych stopów o różnych wytrzymałościach. w sklepach można kupić różne tanie śrubki, którym po dwóch/trzech dokręceniach zjadą się otwory na imbus. a może też kupić droższe śrubki ze znacznie wytrzymalszej stali. oczywiście niektóre ceny to przesada, ale cóż...jak jest zbyt, to takie robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowelas Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Czy ja wiem czy do mostka nie można, śruby mocujące mostek do sterówki można tam nie ma wielkich obciążeń na śruby, śruby mocujące kierownice no tu można by sie kłócić. Jak się nie lubi własnych zębów, to można i przy mostku stosować aluminiowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razorjack Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 mała śrubka alu (takie jak w mostku na rurze) może nie wytrzymać 6Nm dokręcenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Z nudów zrobiłem listę śrubek i nakrętek w rowerze: Top Cap - 1x Mostek 1-2x + 4x (sterówka, kierownica) Chwyty 0-4x Rogi 0-2x Barendy 0-2x Manetki - 2x + 0/2x (mocujące, baryłki) Przednia przerzutka 1-2x + 1x + 2x (mocująca, linka, regulacje) Tylna przerzutka - 1x + 1x + 3-4x + 2x (główna, linka, regulacje, kółka) Korba 1-2x + 0-2x + 4-10x (mocujące/zintegrowany ściągacz, śruby HT2, zębatki) Kaseta 1x + 0-1x (nakrętka, łącząca zębatki) Klamki hamulcowe 2-4x + 0-2x (mocujące, baryłki - tylko mechaniczne) HAMULCE TARCZOWE: Adaptery 4x Zaciski 4x + 0-2x + 0-2x (mocujące, klocki, linka - tylko mechaniczne) Przewód hydrauliczny 0-4x Tarcze 0-12x V-BRAKE: Ramiona 2x + 4x (linka, mocujące) Pivoty 4x Zacisk sztycy 0-1x Sztyca 1-2x RAMY AMORTYZOWANE: Zawieszenie (liczy oparte o typowego Horsta) 4x + 8x (damper, punkty obrotu) Wentyle 0-2x Piasty 0-4x Myślę, że poza szczególnymi przypadkami nie pominąłem niczego. I gdzie jak gdzie, ale do mostka i hamulców nie wkładałbym alu śrub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 3 Grudnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 Nie łatwiej po prostu zajrzeć do tematu: http://www.forumrowerowe.org/topic/97588-sruby-czyli-gdzie-co-mozesz-wkrecic-i-co-ci-to-da/ i przestać robić offtop? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2012 No popatrz, kompletnie zapomniałem o tamtym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.