Skocz do zawartości

[amortyzator] manitou tower pro 29


Manitoupower

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kupiłem amorek manitou tower pro wraz z manetka Milo R7MRD i wymienilem tlumik do tej manetki ze już nie mam 7 stopniowej regulacji blokady tylko on/off . Waże 90 kg. Dowalilem do niego 6.9 bara jak pokazuje tabelka na goleniu . I dziwne bo wsiadajac amorek już sie zapada o jakieś 60% a jak podjezdzam pod górę to pracując nogami dociskam go do końca co nie wymaga siły bo mało mu zostaje i słychać syk powietrza co chyba oznacza ze pracuje . I moje pytanie czy mam Dowalic mu większe ciśnienie chodź producent mówi ze mam dobrze czy tak zostawić bo to normalna praca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich kupiłem amorek manitou tower pro wraz z manetka Milo R7MRD i wymienilem tlumik do tej manetki ze już nie mam 7 stopniowej regulacji blokady tylko on/off . Waże 90 kg. Dowalilem do niego 6.9 bara jak pokazuje tabelka na goleniu . I dziwne bo wsiadajac amorek już sie zapada o jakieś 60% a jak podjezdzam pod górę to pracując nogami dociskam go do końca co nie wymaga siły bo mało mu zostaje i słychać syk powietrza co chyba oznacza ze pracuje . I moje pytanie czy mam Dowalic mu większe ciśnienie chodź producent mówi ze mam dobrze czy tak zostawić bo to normalna praca

 

Przeczytaj ten artykuł

http://www.team29er.pl/testy/331-test-amortyzatora-manitou-tower-pro-29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwna sprawa, widać egzemplarze ( a może roczniki ) różnią się miedzy sobą, mam ten amor od jakichs 2 tyg , też z manetka milo i z blokadą on/off, u mnie po podpompowaniu do mojej wagi , też okolice 90 kg , byl minimalnie zbyt twardy wiec troszkę upuścilem powietrza i działa idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie, w miedzyczasie zmienialem 80 na 100 i ten drugi smiga na prawie 2x nizszym cisnieniu, a teoretycznie to 2 identyczne amory...niemniej dystrybutor mowi, ze niczym sie nie przejmowac, negatywnych konsekwencji wartosci typu 200psi nie bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

... W modelu Expert (Drake) podstawowe znaczenie co do wysokości ciśnienia w komoże powietrzenej ma sprężyna wspomagająca (lub główna jak kto woli). Pro to nieco inna konstrukcja, ale z tego co wiem również posiada stalową sprężynę i może z tąd się bierze różnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie czy jest gdzieś do pobrania instrukcja do towera pro w języku Polskim ? Którędy puścić przewód hamulcowy bokiem czy pod koroną widelca? czy przy mocowaniu linki blokady trzeba pokrętło lekko przekręcić i wtedy dokręcić linkę bo jak dokręcam w jej pierwotnym położeniu to nie dociąga linki na tyle by zablokować a jak trochę pokrętło przekręcę w stronę blokady i wtedy dokręcę linkę to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile ludzi, tyle pomyslow (2) na puszczanie przewodu hamulca, osobiscie puszczam po wewnetrznej, bo mniejsza szansa zahaczyc o jakas galaz, a w kolo i tak sie przewod nie wkreci

 

co do 2 pytania, to chyba sam sobie odpowiedziales :) normalna metoda byc moze nie dzialala z powodu oporu na pancerzu/koncowce, ktory utrudnial wybranie calego luzu reka - lekko chodzi dzwignia blokady?

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwignia chodzi lekko jest to nowy sprzęt więc bez siłowo blokuje amora .Jak jest napis abs na pokrętle to bez linki jest on skierowany centralnie w kierunku tyłu roweru ,ja musiałem przed dokręceniem linki przekręcić pokrętło tak że napis abs jest zwrócony ku główce ramy przy takim ustawieniu manetka jest w stanie zablokować amortyzator.Może tak zostać ? Oczywiście regulacje naciągu linki przy manetce widziałem i nią też regulowałem.Może czepiam się szczegółów,ale lepiej jak jest prawidłowo coś wykonane stąd moje pytania .Dziękuję pozdrawiam i Najlepszego w nowym roku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulamin pkt 2i !

 

jak zakładałem Milo u siebie, to kolejność była następująca:

1. amorek na rower

2. manetka na kierownicę

3. zablokowanie manetki w dolnej pozycji

4. potem przekładasz linkę przez pokrętło na amortyzatorze, ale uwaga zanim dokręcisz to ręcznie je przesuń w pozycje zamknięte

5. dobrze naciągasz i gotowe, kliknij sobie teraz przycisk i zauważ ze manetka odbiła do góry, a amortyzator się odblokował i rozpoczął pracować

 

instrukcji nie czytałem, działałem na logikę :)

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, mam wrażenie że ruch manetki, jest krótszy niż obrót pokrętła i teraz jeżeli nie naciągniesz tak jak napisałem, tylko odwrotnie, to nie uzyskasz pełnego zablokowania przy przełączeniu na zablokowane, i odwrotnie

twój wybór co chcesz osiągnąć

dla mnie ważniejsza jest pełna blokada, niż pełne odblokowanie, bo za mocno "pompuje" jak się wstanie

 

mam nadzieję, że wyrażam się zrozumiale ?

Edytowane przez lago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Kłaniam,

 

Ale google naprawdę nie boli :icon_confused:

 

Manitou Tower Pro 29er QR15 100mm Tapered Steerer: Absolute platform oil damping system: 5-click / 120-degree knob for wide-open, light-platform, firm-platform, and closed-platform settings. Compatible with MILO remote lever (Manitou Integrated Lock Out).

 

Threadless alloy steerer, deep bore hollow crown, and 32mm aluminum stanchions. 1-piece magnesium, reverse-arch lower legs with 9x100mm quick-release dropouts or 15x100 thru-axle: disc brake only (74mm/6" post-mount). Maximum disc and tire sizing: 210mm rotor / 2.50" tire (690mm diameter) clear1x1.gifclear1x1.gif

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten artykuł

http://www.team29er....ou-tower-pro-29

Mam taki amortyzator w wersji ze skokiem 80mm. Ważę 85kg. Też dobijał przy zalecanym ciśnieniu. Zgodnie z instrukcją producenta wymieniłem sprężynę stalową na najtwardszą dostępną wersję. Sprężyny takie można zamówić i wymienić w Dobrych Sklepach Rowerowych - to oni dystrybuują Manitou. Teraz mam go napompowanego tylko trochę ponad zalecane ciśnienie i działa ok, choć dobija przy ustawieniach "na najbardziej otwarte".

Rok temu czytałem w Internecie o tym problemie. O ile pamiętam, producent w modelach 2011 obniżył dozwolone ciśnienie nie zmieniając konstrukcji, bo amortyzatory pompowane na więcej powoli puszczały powietrze lub eksplodowały. Wszystko jest w sieci.

Na amorze przejechałem jedno giga u Golonki i przeżyłem. W ciągu roku eksploatacji, głównie na szosie i polnych drogach, (choć golonkową trasę Korbielowa i Karpacza też widział) amortyzator nie stracił ciśnienia.

Edytowane przez lukaszwum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Panowie mój tower po przebiegu 1600 km zaczą stukać co może być nie tak ? Reklamować go ? Z początku myślałem że to stery ale dla próby wstawiłem stary amortyzator i cisza stąd przypuszczenie że odgłosy pochodzą z towera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...