Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich kupiłem amorek manitou tower pro wraz z manetka Milo R7MRD i wymienilem tlumik do tej manetki ze już nie mam 7 stopniowej regulacji blokady tylko on/off . Waże 90 kg. Dowalilem do niego 6.9 bara jak pokazuje tabelka na goleniu . I dziwne bo wsiadajac amorek już sie zapada o jakieś 60% a jak podjezdzam pod górę to pracując nogami dociskam go do końca co nie wymaga siły bo mało mu zostaje i słychać syk powietrza co chyba oznacza ze pracuje . I moje pytanie czy mam Dowalic mu większe ciśnienie chodź producent mówi ze mam dobrze czy tak zostawić bo to normalna praca

Napisano

Witam wszystkich kupiłem amorek manitou tower pro wraz z manetka Milo R7MRD i wymienilem tlumik do tej manetki ze już nie mam 7 stopniowej regulacji blokady tylko on/off . Waże 90 kg. Dowalilem do niego 6.9 bara jak pokazuje tabelka na goleniu . I dziwne bo wsiadajac amorek już sie zapada o jakieś 60% a jak podjezdzam pod górę to pracując nogami dociskam go do końca co nie wymaga siły bo mało mu zostaje i słychać syk powietrza co chyba oznacza ze pracuje . I moje pytanie czy mam Dowalic mu większe ciśnienie chodź producent mówi ze mam dobrze czy tak zostawić bo to normalna praca

 

Przeczytaj ten artykuł

http://www.team29er.pl/testy/331-test-amortyzatora-manitou-tower-pro-29

Napisano

dziwna sprawa, widać egzemplarze ( a może roczniki ) różnią się miedzy sobą, mam ten amor od jakichs 2 tyg , też z manetka milo i z blokadą on/off, u mnie po podpompowaniu do mojej wagi , też okolice 90 kg , byl minimalnie zbyt twardy wiec troszkę upuścilem powietrza i działa idealnie

Napisano

zgadza sie, w miedzyczasie zmienialem 80 na 100 i ten drugi smiga na prawie 2x nizszym cisnieniu, a teoretycznie to 2 identyczne amory...niemniej dystrybutor mowi, ze niczym sie nie przejmowac, negatywnych konsekwencji wartosci typu 200psi nie bedzie

  • 2 tygodnie później...
Napisano

... W modelu Expert (Drake) podstawowe znaczenie co do wysokości ciśnienia w komoże powietrzenej ma sprężyna wspomagająca (lub główna jak kto woli). Pro to nieco inna konstrukcja, ale z tego co wiem również posiada stalową sprężynę i może z tąd się bierze różnica ?

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Panowie czy jest gdzieś do pobrania instrukcja do towera pro w języku Polskim ? Którędy puścić przewód hamulcowy bokiem czy pod koroną widelca? czy przy mocowaniu linki blokady trzeba pokrętło lekko przekręcić i wtedy dokręcić linkę bo jak dokręcam w jej pierwotnym położeniu to nie dociąga linki na tyle by zablokować a jak trochę pokrętło przekręcę w stronę blokady i wtedy dokręcę linkę to jest ok.

Napisano (edytowane)

ile ludzi, tyle pomyslow (2) na puszczanie przewodu hamulca, osobiscie puszczam po wewnetrznej, bo mniejsza szansa zahaczyc o jakas galaz, a w kolo i tak sie przewod nie wkreci

 

co do 2 pytania, to chyba sam sobie odpowiedziales :) normalna metoda byc moze nie dzialala z powodu oporu na pancerzu/koncowce, ktory utrudnial wybranie calego luzu reka - lekko chodzi dzwignia blokady?

Edytowane przez nabial
Napisano

Ja tez mam u siebie w Towerze puszczone środkiem, pasuje jak ulał a jak miałem bokiem to faktycznie aż się prosi żeby tym o coś zahaczyć.

Napisano

Dźwignia chodzi lekko jest to nowy sprzęt więc bez siłowo blokuje amora .Jak jest napis abs na pokrętle to bez linki jest on skierowany centralnie w kierunku tyłu roweru ,ja musiałem przed dokręceniem linki przekręcić pokrętło tak że napis abs jest zwrócony ku główce ramy przy takim ustawieniu manetka jest w stanie zablokować amortyzator.Może tak zostać ? Oczywiście regulacje naciągu linki przy manetce widziałem i nią też regulowałem.Może czepiam się szczegółów,ale lepiej jak jest prawidłowo coś wykonane stąd moje pytania .Dziękuję pozdrawiam i Najlepszego w nowym roku .

Napisano (edytowane)

regulamin pkt 2i !

 

jak zakładałem Milo u siebie, to kolejność była następująca:

1. amorek na rower

2. manetka na kierownicę

3. zablokowanie manetki w dolnej pozycji

4. potem przekładasz linkę przez pokrętło na amortyzatorze, ale uwaga zanim dokręcisz to ręcznie je przesuń w pozycje zamknięte

5. dobrze naciągasz i gotowe, kliknij sobie teraz przycisk i zauważ ze manetka odbiła do góry, a amortyzator się odblokował i rozpoczął pracować

 

instrukcji nie czytałem, działałem na logikę :)

Edytowane przez nabial
Napisano (edytowane)

nie, mam wrażenie że ruch manetki, jest krótszy niż obrót pokrętła i teraz jeżeli nie naciągniesz tak jak napisałem, tylko odwrotnie, to nie uzyskasz pełnego zablokowania przy przełączeniu na zablokowane, i odwrotnie

twój wybór co chcesz osiągnąć

dla mnie ważniejsza jest pełna blokada, niż pełne odblokowanie, bo za mocno "pompuje" jak się wstanie

 

mam nadzieję, że wyrażam się zrozumiale ?

Edytowane przez lago
  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Ale google naprawdę nie boli :icon_confused:

 

Manitou Tower Pro 29er QR15 100mm Tapered Steerer: Absolute platform oil damping system: 5-click / 120-degree knob for wide-open, light-platform, firm-platform, and closed-platform settings. Compatible with MILO remote lever (Manitou Integrated Lock Out).

 

Threadless alloy steerer, deep bore hollow crown, and 32mm aluminum stanchions. 1-piece magnesium, reverse-arch lower legs with 9x100mm quick-release dropouts or 15x100 thru-axle: disc brake only (74mm/6" post-mount). Maximum disc and tire sizing: 210mm rotor / 2.50" tire (690mm diameter) clear1x1.gifclear1x1.gif

 

Szacunek...

I.

Napisano (edytowane)

Przeczytaj ten artykuł

http://www.team29er....ou-tower-pro-29

Mam taki amortyzator w wersji ze skokiem 80mm. Ważę 85kg. Też dobijał przy zalecanym ciśnieniu. Zgodnie z instrukcją producenta wymieniłem sprężynę stalową na najtwardszą dostępną wersję. Sprężyny takie można zamówić i wymienić w Dobrych Sklepach Rowerowych - to oni dystrybuują Manitou. Teraz mam go napompowanego tylko trochę ponad zalecane ciśnienie i działa ok, choć dobija przy ustawieniach "na najbardziej otwarte".

Rok temu czytałem w Internecie o tym problemie. O ile pamiętam, producent w modelach 2011 obniżył dozwolone ciśnienie nie zmieniając konstrukcji, bo amortyzatory pompowane na więcej powoli puszczały powietrze lub eksplodowały. Wszystko jest w sieci.

Na amorze przejechałem jedno giga u Golonki i przeżyłem. W ciągu roku eksploatacji, głównie na szosie i polnych drogach, (choć golonkową trasę Korbielowa i Karpacza też widział) amortyzator nie stracił ciśnienia.

Edytowane przez lukaszwum
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Panowie mój tower po przebiegu 1600 km zaczą stukać co może być nie tak ? Reklamować go ? Z początku myślałem że to stery ale dla próby wstawiłem stary amortyzator i cisza stąd przypuszczenie że odgłosy pochodzą z towera.

Napisano

jak dobrze pamietam, takie objawy daje zsuniecie sie gumki czy innego dziadostwa w srodku, wiec bez rozebrania sie raczej nie obejdzie, ale powinno obejsc sie bez uszkodzen/wymiany czegokolwiek

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...