Skocz do zawartości

[9450g] Merida Matts "Whitewater" 2005 by Lumperator


Lumperator

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym przedstawić swój projekt, na którym postaram się zejść poniżej 10kg. Sprzęt zakupiony w 2005 roku na osprzęcie Acera/Altus. Wyjściowa waga roweru oscylowała wokół 14kg. Rower widział chyba wszystkie grupy Shimano, 3 pary kół, kilka sztyc, kierownic. Na przodzie siedział jakiś ciężki klocek zwany dalej amortyzatorem. Zmieniony kilka lat temu na Torę 318, później na Skareba, obecnie R7. Rower wykorzystuję na co dzień - maratony, wycieczki, lekkie treningi, niedzielne wypady... ;)

 

W obecnej konfiguracji ze starego roweru pozostała tylko rama. Waga szału nie robi (1856g, alu 6061), ale mam jakiś sentyment do tego (może nieuzasadniony). Będę kombinował, żeby uzyskać jakieś 9,9 może, 9,8kg. Nowe siodło, rogi, zaciski kół, może kiera kcnc... coś w tym kierunku :)

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Specialized - (5g)

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Speed Dial 7 - (181g)

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Speed Dial 7- (180g)

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid Speed Dial 7 - (178g)

Cables: (Pancerze i linki) - Niro Turbo Plus - (90g)

Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX HG80 11-32 + lockring XT- (271g)

Chain: (łańcuch) - Wipperman Connex 908 - (272g)

Crankset: (Korby) - Shimano SLX M660 2x9 - (820g)

- Crank Arms: (Ramiona) - Shimano SLX M660 175mm - (586g)

- Bottom Bracket: (Suport) - Aerozine BB-05-XC 73/68 - (96g)

- Outer Ring: (Blat) - n/a - (0g)

- Middle Ring: (Srednia tarcza) - Shimano SLX 42-T - (72g)

- Inner Ring: (Mala tarcza) - Shimano SLX 26-T - (43g)

- Crank Bolts: (Śruby) - stalowe dla 42t / alu dla 26t - (24g)

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano XTR M971 - (148g)

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR M972 GS - (183g)

Fork: (Widelec) - Manitou R7 Pro 100mm > 80mm ABS+ MILO - (1650g)

Frame: (Rama) - Merida Matts "Whitewater" 2005 - (1856g)

Grips: (Gripy) - Specialized XC Lightweight - (10g)

Handlebar: (Kierownica) - Amoeba Vitra 620mm > 580mm - (179g)

Headset: (Stery) - kulkowe ahead canecreek - (102g)

Pedals: (Pedały) - Author APD-427 - (280g)

Seat: (Siodło) - WTB Speed She - (315g)

Seatpost: (Sztyca) - Amoeba Vitra 27,2 400mm > 300mm - (213g)

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Amoeba 31,8mm (20g)

Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT M770 bez tv - (250g)

Skewers: (Zaciski koł) - Shimano XTR M970- (116g)

Spacers: (Podkładki pod mostek) - 2 x 5mm - (6g)

Starnut: (Gwiazdka) - jakaś najtańsza - (10g)

Stem: (Mostek) - Amoeba Vitra 80mm 25,4mm 10st - (123g)

Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Crossmark exp 120TPI - (488g)

Tire (Rear): (Opona tylna) - Maxxis Crossmark exp 120TPI - (505g)

Top Cap: (Top cap) - meridowy do nowości - (16g)

Tubes: (Dętki) - Schwalbe XX-Light auto - (205g)

Wheel Front: (Koło przednie) - Mavic XC717 + DT Revo + XTR970 - (718g)

Wheel Rear: (Koło tylne) - Mavic XC717 + DT Revo + XTR970 - (849g)

 

Weight (Waga roweru) - 10239g

 

 

Misc : (Inne) - dodatkowe wyposażenie - (420g)

- Bar Ends: (Rogi) - karbonowe no-name - (109g)

- Bicycle computer: (licznik) - Sigma 1606 DTS - (52g)

- Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida aluminium - (45g)

- Light front: (oświetlenie przód) - Cateye HL-EL320 - (12g zapięcie - latarka w plecaku)

- Light back: (oświetlenie tył) - Cateye TL-LD600 - (70g - z baterią)

- Pomp (pompka) - Merida Air Max Aluminium - (132g)

 

Total weight (Waga całości) - 10659g

 

 

merida2012.jpg

 

 

GALERIA

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawmno miałem WTB Rocket V Ti (214g)... z początku było super, ale na dłuższych trasach nie szło ujechać. Spróbowałem niedawno żelowego Sportutera X Race (aż 360g)... tak miękkie, że aż twarde ;) Poszło w odstawkę. Obecne to damskie WTB Speed (sic!). Brakuje mu "energii" na podjazdach, choć na co dzień bardzo wygodne.

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawmno miałem WTB Rocket V Ti (214g)... z początku było super, ale na dłuższych trasach nie szło ujechać. Spróbowałem niedawno żelowego Sportutera X Race (aż 360g)... tak miękkie, że aż twarde ;) Poszło w odstawkę. Obecne to damskie WTB Speed (sic!). Brakuje mu "energii" na podjazdach, choć na co dzień bardzo wygodne.

Może te siodło i wygodne,ale jeśli chcesz zejść poniżej dychy z tą ramą,to tę sofę musisz jednak wymienić.Parę gramów możesz też tanio urwać na zaciskach kół.Dartmor Bolt na przykład niedrogie,lekkie i solidne. :thumbsup:

Sporo gramów dało by radę uzyskać na oponkach i kierownicy,no ale tu już tanio by nie było. :whistling:

Edytowane przez marky5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oponami spróbuję pokombinować, może Conti RK 2.0 SS. Potrzebuję czegoś, co na pewno sprawdzi się na leśnych ścieżkach, suchych drogach, asfalcie. Crossmarki lecą ładnie, ale nie są już pierwszej świeżości. Co do tych zacisków Dartmora, nie rozlecą się? Po przeczytaniu niektórych opinii mam pewne obawy. Są jeszcze Accenty Lite Titan (49g/para), ale o tych zaciskach też krążą różne opinie. Kół nie zaciskam zbyt mocno, nie widzę takiej potrzeby. Co do kierownicy zaś - poszedłbym w temat ok 120-130g. Ciekawą alternatywą wydaje mi się KCNC Dark Side 25,4mm (przy 580 powinna zejść nieco poniżej 130g).

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

1) Ekhm.... Forum Rowerowe - Największe w Polsce. Rowery, dyskusje, sprzęt, doświadczenia rowerowe

2) Chyba walnąłeś się w sumowaniu o 23 g > powinno być 10409 g

3) W sumie to jedynie wizualnie się przyczepię > siodło i rogi do wymiany ;D

4) Podkładki nad mostkiem są gdzieś wliczone? :D

 

Tak, lubię się czepiać pierdółek :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeliczę na nowo jutro, faktycznie coś się tu nie zgadza. Robiłem wyliczenie ze swojej tabelki, w której była nieścisłość, albo jakaś pomyłka przy wpisywaniu na forum. 1cm podkładek też doliczę. Rogi podmienię z kierownicą, obecnie muszę jeszcze przemyśleć jej zakup. Z siodłem będą przejścia, czuję to :P

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to że ma się innym podobać...

Ale skoro ktoś wystawia rower na forum, to chyba normalne, że każdy ma prawo napisać swoje zdanie ???

Zresztą Autor tematu, także napisał że to damskie siodło jest do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być ciut mniej wygodnie, bo to damskie Speed, na długich prostych czasem "spowalnia". Ale też nie może być tak, żeby po 60km cierpieć. Wychwalane przez wielu Rocket V moim czterem literom może i przypasowało, ale przenosiło znacznie więcej uderzeń na kręgosłup, co skutkowało zmęczeniem i w efekcie mniej wydajną jazdą. Podjadę do któregoś sklepu i przymierzę się do Pure V. Obawiam się jednak, że poniżej 300g ciężko będzie zapewnić sobie odpowiedni komfort (a zejście na 280g kosztem dodatkowych 200 zł, to trochę słaby interes). Na żadną dechę nie przechodzę i jakieś żelowe kombinacje. Ta wyściółka ComfortZone w WTB wydaje mi się najwygodniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyki zawsze wydawały mi się niebezpieczne dla krocza ze względu na swoją budowę ;)

Durnykocie, czy na swoim Silverado dokonywałeś przejażdżek przekraczających 100km? Ugina się pod tyłkiem punktowo czy bardziej "plamiasto"?

To znaczy? Od czasu fizika aliante używałem też selle italia slk, bontragera inform rl, rxl, selle italia slr xc, kit karbonio, bontragera affinity, affinity karbon, bonti evoke, san marco aspide i jednak najwygodniejsze bez "ale" było i jest aliante. Pasowało mi bez "układania się" a mój tyłek nie jest tolerancyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...