Lumperator Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 (edytowane) Chciałbym przedstawić swój projekt, na którym postaram się zejść poniżej 10kg. Sprzęt zakupiony w 2005 roku na osprzęcie Acera/Altus. Wyjściowa waga roweru oscylowała wokół 14kg. Rower widział chyba wszystkie grupy Shimano, 3 pary kół, kilka sztyc, kierownic. Na przodzie siedział jakiś ciężki klocek zwany dalej amortyzatorem. Zmieniony kilka lat temu na Torę 318, później na Skareba, obecnie R7. Rower wykorzystuję na co dzień - maratony, wycieczki, lekkie treningi, niedzielne wypady... W obecnej konfiguracji ze starego roweru pozostała tylko rama. Waga szału nie robi (1856g, alu 6061), ale mam jakiś sentyment do tego (może nieuzasadniony). Będę kombinował, żeby uzyskać jakieś 9,9 może, 9,8kg. Nowe siodło, rogi, zaciski kół, może kiera kcnc... coś w tym kierunku Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Specialized - (5g) Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Speed Dial 7 - (181g) Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Speed Dial 7- (180g) Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid Speed Dial 7 - (178g) Cables: (Pancerze i linki) - Niro Turbo Plus - (90g) Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX HG80 11-32 + lockring XT- (271g) Chain: (łańcuch) - Wipperman Connex 908 - (272g) Crankset: (Korby) - Shimano SLX M660 2x9 - (820g) - Crank Arms: (Ramiona) - Shimano SLX M660 175mm - (586g) - Bottom Bracket: (Suport) - Aerozine BB-05-XC 73/68 - (96g) - Outer Ring: (Blat) - n/a - (0g) - Middle Ring: (Srednia tarcza) - Shimano SLX 42-T - (72g) - Inner Ring: (Mala tarcza) - Shimano SLX 26-T - (43g) - Crank Bolts: (Śruby) - stalowe dla 42t / alu dla 26t - (24g) Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano XTR M971 - (148g) Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano XTR M972 GS - (183g) Fork: (Widelec) - Manitou R7 Pro 100mm > 80mm ABS+ MILO - (1650g) Frame: (Rama) - Merida Matts "Whitewater" 2005 - (1856g) Grips: (Gripy) - Specialized XC Lightweight - (10g) Handlebar: (Kierownica) - Amoeba Vitra 620mm > 580mm - (179g) Headset: (Stery) - kulkowe ahead canecreek - (102g) Pedals: (Pedały) - Author APD-427 - (280g) Seat: (Siodło) - WTB Speed She - (315g) Seatpost: (Sztyca) - Amoeba Vitra 27,2 400mm > 300mm - (213g) Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Amoeba 31,8mm (20g) Shifters: (Manetki) - Shimano Deore XT M770 bez tv - (250g) Skewers: (Zaciski koł) - Shimano XTR M970- (116g) Spacers: (Podkładki pod mostek) - 2 x 5mm - (6g) Starnut: (Gwiazdka) - jakaś najtańsza - (10g) Stem: (Mostek) - Amoeba Vitra 80mm 25,4mm 10st - (123g) Tire (Front): (Opona przednia) - Maxxis Crossmark exp 120TPI - (488g) Tire (Rear): (Opona tylna) - Maxxis Crossmark exp 120TPI - (505g) Top Cap: (Top cap) - meridowy do nowości - (16g) Tubes: (Dętki) - Schwalbe XX-Light auto - (205g) Wheel Front: (Koło przednie) - Mavic XC717 + DT Revo + XTR970 - (718g) Wheel Rear: (Koło tylne) - Mavic XC717 + DT Revo + XTR970 - (849g) Weight (Waga roweru) - 10239g Misc : (Inne) - dodatkowe wyposażenie - (420g) - Bar Ends: (Rogi) - karbonowe no-name - (109g) - Bicycle computer: (licznik) - Sigma 1606 DTS - (52g) - Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida aluminium - (45g) - Light front: (oświetlenie przód) - Cateye HL-EL320 - (12g zapięcie - latarka w plecaku) - Light back: (oświetlenie tył) - Cateye TL-LD600 - (70g - z baterią) - Pomp (pompka) - Merida Air Max Aluminium - (132g) Total weight (Waga całości) - 10659g GALERIA Edytowane 19 Lipca 2012 przez safian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AXE95 Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 (edytowane) Bardzo ładny rower. Tylko siodełko zmień. Bo to ciężkie i brzydkie Edytowane 14 Lipca 2012 przez AXE95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 (edytowane) Niedawmno miałem WTB Rocket V Ti (214g)... z początku było super, ale na dłuższych trasach nie szło ujechać. Spróbowałem niedawno żelowego Sportutera X Race (aż 360g)... tak miękkie, że aż twarde Poszło w odstawkę. Obecne to damskie WTB Speed (sic!). Brakuje mu "energii" na podjazdach, choć na co dzień bardzo wygodne. Edytowane 14 Lipca 2012 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigos97 Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Świetne malowanie kolor super ! tak poza tym fajna maszynka // Dobrze widzę że w korbie blaty 26 / 42 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Blaty 42/26. Z kasetą 11-32 daje to radę na płaskiej rzeźbie Mazowsza. Ostatnio coś mnie nogi swędzą na 40T + 27T. Rzadko korzystam z koronek 11 i 12, wolę szybciej zakręcić. W terenie czasem mam wrażenie, że 40T byłaby bardziej optymalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 (edytowane) Niedawmno miałem WTB Rocket V Ti (214g)... z początku było super, ale na dłuższych trasach nie szło ujechać. Spróbowałem niedawno żelowego Sportutera X Race (aż 360g)... tak miękkie, że aż twarde Poszło w odstawkę. Obecne to damskie WTB Speed (sic!). Brakuje mu "energii" na podjazdach, choć na co dzień bardzo wygodne. Może te siodło i wygodne,ale jeśli chcesz zejść poniżej dychy z tą ramą,to tę sofę musisz jednak wymienić.Parę gramów możesz też tanio urwać na zaciskach kół.Dartmor Bolt na przykład niedrogie,lekkie i solidne. Sporo gramów dało by radę uzyskać na oponkach i kierownicy,no ale tu już tanio by nie było. Edytowane 14 Lipca 2012 przez marky5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 (edytowane) Z oponami spróbuję pokombinować, może Conti RK 2.0 SS. Potrzebuję czegoś, co na pewno sprawdzi się na leśnych ścieżkach, suchych drogach, asfalcie. Crossmarki lecą ładnie, ale nie są już pierwszej świeżości. Co do tych zacisków Dartmora, nie rozlecą się? Po przeczytaniu niektórych opinii mam pewne obawy. Są jeszcze Accenty Lite Titan (49g/para), ale o tych zaciskach też krążą różne opinie. Kół nie zaciskam zbyt mocno, nie widzę takiej potrzeby. Co do kierownicy zaś - poszedłbym w temat ok 120-130g. Ciekawą alternatywą wydaje mi się KCNC Dark Side 25,4mm (przy 580 powinna zejść nieco poniżej 130g). Edytowane 14 Lipca 2012 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 14 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 1) Ekhm.... Forum Rowerowe - Największe w Polsce. Rowery, dyskusje, sprzęt, doświadczenia rowerowe 2) Chyba walnąłeś się w sumowaniu o 23 g > powinno być 10409 g 3) W sumie to jedynie wizualnie się przyczepię > siodło i rogi do wymiany ;D 4) Podkładki nad mostkiem są gdzieś wliczone? Tak, lubię się czepiać pierdółek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 (edytowane) Przeliczę na nowo jutro, faktycznie coś się tu nie zgadza. Robiłem wyliczenie ze swojej tabelki, w której była nieścisłość, albo jakaś pomyłka przy wpisywaniu na forum. 1cm podkładek też doliczę. Rogi podmienię z kierownicą, obecnie muszę jeszcze przemyśleć jej zakup. Z siodłem będą przejścia, czuję to Edytowane 14 Lipca 2012 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Fajny, miły dla oka rowerek. Ale jak wyżej Koledzy piszą, siodło koniecznie wymień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 I ma "koniecznie" cierpieć na innym dla zasady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Musi wymienić by się innym podobało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
medik Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Nie chodzi o to że ma się innym podobać... Ale skoro ktoś wystawia rower na forum, to chyba normalne, że każdy ma prawo napisać swoje zdanie ??? Zresztą Autor tematu, także napisał że to damskie siodło jest do wymiany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Może być ciut mniej wygodnie, bo to damskie Speed, na długich prostych czasem "spowalnia". Ale też nie może być tak, żeby po 60km cierpieć. Wychwalane przez wielu Rocket V moim czterem literom może i przypasowało, ale przenosiło znacznie więcej uderzeń na kręgosłup, co skutkowało zmęczeniem i w efekcie mniej wydajną jazdą. Podjadę do któregoś sklepu i przymierzę się do Pure V. Obawiam się jednak, że poniżej 300g ciężko będzie zapewnić sobie odpowiedni komfort (a zejście na 280g kosztem dodatkowych 200 zł, to trochę słaby interes). Na żadną dechę nie przechodzę i jakieś żelowe kombinacje. Ta wyściółka ComfortZone w WTB wydaje mi się najwygodniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Alternatywa z Comfort Zone http://allegro.pl/wtb-silverado-pro-black-240g-wysylka-gratis-i2491081224.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Opcja z Silverado ciekawa (zwłaszcza w tej cenie). Wagowo jak dla mnie super, design tez bardzo zacny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 15 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 I jest bardzo wygodne......piszę te słowa po trzech latach użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Fizik aliante. Najwygoniejsze siodło jakiego używałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Fizyki zawsze wydawały mi się niebezpieczne dla krocza ze względu na swoją budowę Durnykocie, czy na swoim Silverado dokonywałeś przejażdżek przekraczających 100km? Ugina się pod tyłkiem punktowo czy bardziej "plamiasto"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Fizik aliante. Najwygoniejsze siodło jakiego używałem. Potwierdzam z doświadczenia.Robiłem na Aliante ponad 100 kilosów,a pupcia jak po pampersie.Chociaż raczej nie na duże tyłki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Fizyki zawsze wydawały mi się niebezpieczne dla krocza ze względu na swoją budowę Durnykocie, czy na swoim Silverado dokonywałeś przejażdżek przekraczających 100km? Ugina się pod tyłkiem punktowo czy bardziej "plamiasto"? To znaczy? Od czasu fizika aliante używałem też selle italia slk, bontragera inform rl, rxl, selle italia slr xc, kit karbonio, bontragera affinity, affinity karbon, bonti evoke, san marco aspide i jednak najwygodniejsze bez "ale" było i jest aliante. Pasowało mi bez "układania się" a mój tyłek nie jest tolerancyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 To sporo wyjaśnia po tak bogatych doświadczeniach. Miałem na myśli brak zagłębienia / dziury dla wiadomej okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smokey3 Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Bardzo wygodne jest siodełko Selle Royal Frecia http://allegro.pl/siodlo-selle-royal-premium-5107-freccia-man-i2431020137.html Jest pod nim takie fajne wejśćie na lampeczke która jest w gratisie przy tym zakupie co dałem w linku Tylko jest jeden barzdo ważny minus - 500g.. ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 To siodło niestety ma wszystko to, do czego ja nie dążę: - jest ogólnie za duże - ma żelową wyściółkę - niesportowy wygląd - bardzo dużą wagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smokey3 Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Aha no spoko.. Po prostu chciałem miec swoje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.