z0neee Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 mam taki oto problem: TARCZE - tarcza dartmoor nano 140, hamulce juicy 5, klocki nie wiem jakie , adapter jakiś podstawowy raczej nie avid. Czy tarcze dartmoor nano są kompatybilne z juicy 5? A może 140mm jest za małe do ramy/hamulca? Musiałem przypiłować troszkę ten dzyndzel do wyciągania klocka aby założyć zacisk. Co robić? A może tak ma być? nie hamują zbyt dobrze teraz te hamulce ale przejechałem na tej tarczy około 5km to może się jeszcze nie dotarły z góry dziękuję za odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 a jaki masz adapter?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 adapter 160/140 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkura Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 oto problem [...] - dartmoor nano 140, adapter jakiś podstawowy raczej nie avid. Moim zdaniem to jest przyczyna problemu. Miałem podobny problem w magurze - oryginalne adaptery są idealnie dopasowane do zacisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 w sumie to on wygląda jak ten: karbonowy.pl - AVID IS-PM adapter na tyĹ, tarcza 140mm i ten: http://allegro.pl/adapter-avid-is-pm-140mm-tyl-oryginal-okazja-i2437434234.html wiec raczej to nie jest wina adaptera ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkura Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 "Na oko" może i jest ten sam, ale pewnie się różni - u mnie była to różnica baaardzo minimalna, a efekt kolosalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Wina tarczy. Nano ma większą powierzchnię cierną niż powierzchnia klocka i dlatego tak to wygląda. Miałem tą tarczę z Saintem i XTRem i szybko wywaliłem, bo momentalnie znikały klocki od tych dziur, do tego szarpanie i właśnie takie nierównomierne zużycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 i najlepiej na jaka tarcze wymienić? g3cs 160 będzie dobry czy może coś tańszego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Może być choć HS1 będzie lepszy ale droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 w sumie to jedna tarcza hs1 jest droższa od g3cs o około 30zł, sam nie wiem czy jest sens, hs1 jest paskudny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Ale najlepszy z tarcz Avida. Tu masz licytację, może się trafi taniej http://allegro.pl/tarcza-hamulcowa-avid-160mm-nowa-okazja-i2486872542.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 o dzięki wielkie, zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie: http://www.bikestacja.pl/tarcza-hamulcowa-avid-180mm-srub-p-27219.html "Nowy model to nie tylko designe ale też nowe średnice, przy zakupie należy pamiętać, że "stare" adaptery nie będą kompatybilne z tarczami HS1." he? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Stare Avidy miały 185mm i do tego potrzeba było ichniejszego adaptera. Teraz robią już normalne 180mm. W przypadku 140 i 160mm nic się nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 ok, dzięki wielkie za wszystko Kupię 2x g3cs 160 lub 1x g3cs i 1x hs1 również 160 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Nie widzę sensu w kupowaniu dwóch różnych tarcz do jednego roweru. Chyba, że budżet na to nie pozwala. Co do tego, że HS1 wygląda okropnie to ja raczej spotykam się z komentarzami typu "wow, ale fajna tarcza, wygląda oryginalnie i ciekawie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 już postanowione, kupię hs1, do wyboru mam dwie opcje: 2x 160 - mam adaptery 160 i 180 - trza zakupić adapter przód 180 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Widzę, że jesteś z Krakowa, więc góry są pewnie Ci nie obce. 180- to większa pojemność cieplna, hamulcec trochę mocniejszy , wyższa waga. 160- mniejsza pojemność cieplna, mniejsza waga. Jeśli nie zależy ci na paru gramach, a lubisz swoje zęby to bierz 180. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aegis Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Miałem tą tarczę z Saintem i XTRem i szybko wywaliłem, bo momentalnie znikały klocki od tych dziur, do tego szarpanie i właśnie takie nierównomierne zużycie na to nie zawsze wszyscy zwracaja uwage - wazne ze tarcza kozacko sie prezentuje i tylko to sie liczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 to padło na 160 i 180: http://allegro.pl/show_item.php?item=2486872606 http://allegro.pl/show_item.php?item=2486872542 ma ktoś może na sprzedaż adapter przód 180? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 na to nie zawsze wszyscy zwracaja uwage - wazne ze tarcza kozacko sie prezentuje i tylko to sie liczy. Mnie skusiła akurat waga, bo wygląd jest dyskusyjny. Tak czy siak teraz jeżdżę bezproblemowo na ciężkich XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 15 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2012 Tyś te tarcze za darmo prawie kupił... O ile sprzedawca Ci je wyśle za te 30zł. A ja za swoje dałem 160zł w sklepie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 nie kupiłem ich prawie za darmo tylko dogadałem się ze sprzedawcą dałem 125zł z wysyłeczką, 160zł to też niezła cena za dwie tarcze i na dodatek masz je na miejscu i w opakowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0neee Napisano 17 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 no i kurde wiatr w oczy i ch*j w du*ę tarcza 180 jest szersza (grubsza) od 160?;/ Co w takim wypadku robić? spuścić trochę dota z klamki? Nie zapowietrzy to hamulca? Pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 17 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 Rozepchać tłoki, potem założyć hamulec i popompować klamką. Klocki same ustawią się odpowiednio pod grubość tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 Grubsza nie powinna być . Zmierz suwmiarką i daj zdjęcia na forum to się może coś poradzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.