Skocz do zawartości

[opona] koniec żywota opon, zmiana na nowe


Bady

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

W moim Hexagonie opony zrobione z ryżu kończą żywot, w szczególności tył.

Więc poszukuje czegoś nowego do tego roweru, aktualnie założone 26x2.1. Poszukuje jakiś wytrzymałych opon które po 2miesiącach nie będą łyse jak to mam aktualnie.

Poszukuje raczej opony mieszanej niekoniecznie przeznaczonej do MTB bo gównie jeżdżę po ulicy, polecono mi Continental Race King 2.2 - czytałem temat o tej oponie i zdania raczej na jej temat są dobre. Ale z ciekawości chciał bym poznać waszą opinie i ew zobaczyć jakie inne gumy będą mi polecone.

  • Mod Team
Napisano

Jak sie nie nauczysz hamować to i betonowe zuzjesz po miesiącu. Race kingi sa dobre przyczepne i szybkie opony. nie blokuj kół a zobaczysz ile mozna na oponach przejechać.

Napisano

Jak sie nie nauczysz hamować to i betonowe zuzjesz po miesiącu. Race kingi sa dobre przyczepne i szybkie opony. nie blokuj kół a zobaczysz ile mozna na oponach przejechać.

 

Na początku wcale nie hamowałem ze "zrywem", tylko i wyłącznie w sytuacji jak musiałem uniknąć zderzenia. Dopiero z czasem jak zauważyłem że opona się tak szybko zużywa to sobie przestałem folgować.

Napisano

a jakie mialeś założone orginalnie? Skoro brykasz po asfalcie nie rozwazasz założenia np. 1.75?

 

orginalne. raczej wolał bym coś mieszanego, wiem że to może być błąd ale nie chce żeby rower stracił też na wyglądzie i cały czas miał tą nutkę MTB

 

Schwalbe smart sam są uniwersalnymi oponami.

 

wygląda lepiej niż Continental RK 2.2 bo nie wygląda jak taki balon :) ale i o Schwalbe żadnego złego słowa nie słyszałem. Może poczekam chwile i zmienię na lepsze.

Napisano

Mam conti rk 2.2 w wersji supersonic, to delikatne oponki, posłużą długo jak będziesz dbał, nie możesz absolutnie blokować na nich koła, gdyż środkowe klocki szybko ucierpią i zaczną się rozwarstwiać.

Napisano

Załóż sobie 2,5 calowe traktory do DH, o ile dasz radę je założyć, rozrób sobie błoto i u###### rower - będzie fest MTB.

 

Jak można efektywnie hamować z zablokowanym przednim kołem, przepraszam? Hamujemy PRZODEM, tylny hamulec jest tylko POMOCNICZY, gdy np. musimy mocno zahamować podczas zjazdu z górki - wtedy z przednim hamulcem trzeba uważać, z racji małego dociążenia tylnego koła i możliwości upadku.

Moje bontragery H2 po ponad 1kkm, głównie po asfalcie, nie wykazują żadnego zużycia - poza wytartymi cyckami od odlewu opon.

Napisano

Wlasnie przed chwila zamowilem rk 2.2 do mojego bajka bo po 3msc po ponad 1.5km zuzyly sie schwalbe albert ;) teraz wiem ze hamowanie duzo robi na oponki

 

Jak myslicie jaki bierznik maksymalnie wejdzie na obrecz 559x19 ? czy 2.3-2.35 zmieszcze? bo planuje tez zakup na przód ale na razie pieniedzy brak wtedy przeloze te które zamówilem na przód a na tyl chcialbym wsadzic jakies szersze ;p

  • Mod Team
Napisano

uuu panie zjeść opone 1.5km to chyba rekord guinesa :D a oponka najdzie na 19mm spokojnie ale taka balonowata troche będzie :P

Napisano

Puklus ... no to moj wyczyn zgłaszam tez do księgi ...

Zwijane Rubena Scylla Top Design 26x2,1 na napędzie "zjadłem" do poziomu odczuwalnego braku trakcji w terenie (max 1 mm mają klocki na środku) po przejechaniu 1200 km ...

Możesz wierzyć albo nie potrafie hamowac !! :)

 

Pozdro

Napisano

Hutchinson Rock w rozmiarze 26 x 1.95, jeżdżone głównie po asfalcie i po jakichś 5k km przednia prawie jak nowa, tył jeszcze spokojnie pojeździ do zimy. Oponki do kupienia w decathlon/koodza.

 

A rekord, to Tioga Factory XC Slick ... 700 km i poleciała do kosza, bo bieżnik zniknął.

  • Mod Team
Napisano

Jak bym jeździł głownie po twardym to bym brał tylko i wyłącznie semi-slicki jakieś furius fredy czy coś w ten deseń, w nie wymagający teren spokojnie dają radę, a przy dobrej technice i w trudnym są niczego sobie. Opona z klockami na asfalt to jakaś pomyłka, mam górala na miasto i nieźle mi się w nim sprawdzają ritchey'e speedmax'y.

Napisano

Głównie jeżdżę po asfalcie ale nie tylko. Postanowiłem kupić Conti RK 2.2, ale mam dylemat czy wsadzać go na przód czy na tył? Aktualnie na przodzie mam stockową hexagona 26x2.1.

Wola chyba starą założyć na tył a nową na przód. Sporo jeżdżę po trasach rowerowych, gdzie spotykam "narciarzy" bez nart w podeszłym wieku, jak se idą takie dwie obok siebie to lubię im zaraz za plecami zahamować ze "zrywem" :D, zresztą myślę że taki balon będzie dobrze amortyzować przód.

Napisano

Swego czasu pomykałem po mieście na 2.35 z tyłu i nie polecam. Leci to jak czołg, ciężko itp. Jedyny plus, taki, że każdy Cię słyszy.

 

Jak już kupiłeś 2.2, to wsadź ja na tył, bo zamienisz i tył będzie Ci buksować, jak wjedziesz choćby w lekki piasek, trochę błota.

Napisano

2i regulaminu

 

 

RK sprawuje się z przodu dobrze, za to moja stara opona która powędrowała na tył straszliwie wyje, ale efektu buksowania nie zauważyłem.

Jak już się tył zużyje kupie albo drugiego Continentala 2.2 albo tego 2.0 i wsadzę na przód. Ale na razie się nad tym nie zastanawiam, +/- dwa miesiące bez zmian

Napisano

Mam pytanie odnośnie smart sam 28x1,75. Mają u mnie przebieg ok. 5k i do niedawna absolutnie nic się nie działo - cisza i spokój. Aż nagle jakieś 3 tygodnie temu zaczęła się lawina - małe kamyczki zbierające się w pękniętych środkowych paskach przebiły na wylot najpierw przednią, a następnie dwukrotnie tylną oponę. Czy jest to związane ze złym użytkowaniem ? Mają one opinię wyjątkowo wytrzymałych.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...