farmer Napisano 14 Lipca 2012 Napisano 14 Lipca 2012 Powoli zaczynam myśleć nad wymianą napędu i przy okazji przejście na 2x10. Zastanawiam się nad takim setem: przerzutka przód: FD-M785 http://www.centrumrowerowe.pl/pl-PL/produkt/135615/506/PRZERZUTKA-DEORE-XT-FD-M785-2012-SHIMANO korba Deore XT FC-M785 (40,28) http://www.centrumrowerowe.pl/pl-PL/produkt/5090/484/MECHANIZM-KORBOWY-DEORE-XT-FC-M785-DYNA-SYS-2012-SHIMANO przerzutka tył sram x9 10s średni wózek http://www.cyklotur.com/pl-PL/produkt/94307/509/PRZERZUTKA-MTB-X-9-TYL-10-B-SREDNI-WOZEK-SZARY-SRAM-SA007515066030-SRAM Kaseta pg-1070 http://allegro.pl/kaseta-sram-pg-1070-1070-11-36-2x10-3x10-2012-box-i2439958810.html lub CS-M771 http://allegro.pl/shimano-cs-m771-10rz-kaseta-xt-dyna-sys-11-32-cr-i2421046899.html łańcuch CONNEX 10S8 http://www.karbonowy.pl/lancuchy/305-lancuch-wippermann-connex-10s8.html manetki miały być grippy ale na razie cena powala więc będą triggery http://allegro.pl/2x10-manetki-sram-x-9-x9-trigger-lozyska-kulkowe-i2446516984.html Jakie macie opnie na temat zestawu? może coś w nim zmienić może coś nie jest kompatybilne? Jak myślicie którą kasetę wybrać (chodzi mi o wagę i jakość)? Może macie jeszcze jakieś inne ciekawe propozycje co do modernizacji napędu?
farmer Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 No co jest nikt na takim sprzęcie nie jeździł że nie ma żadnych opinii?
jasskulainen Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 przedewszystkim zastanow sie jaka rozpietosc przelozen potrzebujesz 11-32 a 11-36 to spora roznica ja osobiscie mam zle doswiadczenia z kasetami srama, bralbym shimano Pozdro
uczaj25 Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Sądzę że rozpiętość 11-32 na korbę 40,28 jest zbyt mała.Zastanów się czy 40,28 nie będzie zbyt małe ,ja również będę przechodził na 2 blaty tylko 44,30 na kasecie 11-36
farmer Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 Hmm do tej pory miałem 44/32/22 i 11-34 i blatu + najmniejsza koronka raczej nie używałem no chyba że na zjazdach większych bo przy kadencji 90 to musiałem osiągać kosmiczna prędkość żeby to wykorzystać. Raczej obawiam się że zabraknie mi miękkich przełożeń. Rozumiem że mogę sobie podzielić ilość zębów i w ten sposób odnieść przełożenie? Czyli dla starego napędu miałbym: 22 / 34 = 0,6470 22 / 30 = 0,733 22 / 26 = 0,84 dla nowego 28 / 32 = 0,875 lub 28 / 36 = 0,777 Czyli tak jak bym na starym jechał na młynku + 3 lub 2 koronka Dobrze myślę? A jak to jest z przerzutkami czy one obsłużą rozpiętość korba 40/28 i kaseta 11-36 zwłaszcza tylna sram dla średniego wózka? I jeszcze jedno pytanko czy jak jest kaseta shimano dyna-sys to czy nie gryzie się to z przerzutką srama?
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 zastanów się czy 28/40 to nie za dużo i nie lepiej coś w stylu 24-26 / 38-39 i kaseta 11-36 za chwilę będę montował 2x10 do swojego (może poczekam na korby SLX, powinny być za 1-2 miesiące) i raczej bedzie to coś w stylu 24-26 / 38-39 i kaseta 11-36 a tak w ogóle nie napisałeś do jakiego to roweru i jak jeździsz.... bo jeśli do miejskiego, to może lepiej singla złożyć ? Rozumiem że mogę sobie podzielić ilość zębów i w ten sposób odnieść przełożenie? Czyli dla starego napędu miałbym: 22 / 34 = 0,6470 22 / 30 = 0,733 22 / 26 = 0,84 dla nowego 28 / 32 = 0,875 lub 28 / 36 = 0,777 Czyli tak jak bym na starym jechał na młynku + 3 lub 2 koronka Dobrze myślę? tak, dobrze liczysz
farmer Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 no fakt nie napisałem: jeżdżę xc / mtb rower to Giant Anthem X - http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.x.4/7725/45279/ Co do schodzenia w dół z korbą to chyba już nie chcę. W chwili obecnej na młynku jeżdżę na takich podjazdach na których i tak nie udaje mi się wyjechać stąd usunięcie najbardziej młynkowego przełożenia chyba nie będzie dla mnie problemem. Troszkę sztywniejsze przełożenie (z kasetą 36) będzie bardziej motywujące A macie jeszcze jakieś uwagi oprócz doboru przełożeń? np jakość tych podzespołów albo jakieś znane wady itd ...
uczaj25 Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 A jak to jest z przerzutkami czy one obsłużą rozpiętość korba 40/28 i kaseta 11-36 zwłaszcza tylna sram dla średniego wózka? Aby wiedzieć czy obsłuży tą rozpiętość musisz znać pojemność przerzutki w twoim przypadku Sram z wózkiem GS Dla przykładu posłużę się przerzutką shimano XTR 980 GS krótki wózek.Pojemność tej przerzutki to 35T, a więc w twoim przypadku (40-28)+ (36-11)= 37T więc GS z korbą 40/28 i kasetą 11-36 nie obsłuży ,lecz obsłuży 11-32 oraz 11-34
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 tylko czy przejmować się o te 2 brakujące ząbki ? jak często będziesz jeździł na maks przekosie (z przodu młynek, z tyłu 11) ? wtedy łańcuch będzie trochę szorował o przerzutkę - która będzie maks do tyłu odchylona
farmer Napisano 16 Lipca 2012 Autor Napisano 16 Lipca 2012 No z pojemnością to pytanko jaką ma sram x9 bo na stronie producenta SRAM X9 10-Speed Rear Derailleur | SRAM jest tylko lakoniczne 3 cage lengths available - Short for DH, Medium for 2X10 and Long for 3X10 i pytanie czy to mi wystarczy żeby zapodać średnią długość wózka czy muszę gdzieś jeszcze szukać innej specyfikacji a jak tak to gdzie?
uczaj25 Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 S:55mm, M: 75mm, L: 99mm , Przeznaczenie przerzutek krótki wózek do DH, średni wózek 2X10 oraz długi wózek do 3X10.Dziwne że sram przedstawia pojemność w mm ,ale jeśli piszą że M 75mm czyli średni wózek przeznaczony jest na korby 2 blatowe to powinno wszystko grać wraz z tarczą 11-36
COOLoo Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Ja zmieniłem na 2x10 i jest super Kaseta XT 11-36 Korba XT 38-26 Łańcuch XTR PT X0 GripShifty X0 jeżdżę na 29erze i czasem brakuje pary na bardzo ostre podjazdy (w górach). Zastanawiam się nad zmianą koronki 26 na 24 w korbie. W przypadku 26" byłoby ok, a może 40-26.
uczaj25 Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 Doczytałem i na 100% średni wózek obsłuży korbę 2X10 11-32 oraz 11-36 po prostu w zależności od korby np do DH która ma jeden blat to wózek musi być krótszy średni 2 blatowe i długi 3 blatowe . Ja zmieniłem na 2x10 i jest super Kaseta XT 11-36 Korba XT 38-26 Łańcuch XTR PT X0 GripShifty X0 jeżdżę na 29erze i czasem brakuje pary na bardzo ostre podjazdy (w górach). Zastanawiam się nad zmianą koronki 26 na 24 w korbie. W przypadku 26" byłoby ok, a może 40-26. Korba XT 38-26 to nieźle ja również zamierzam przejść na 2X10 i jak dla mnie 38-26 to zbyt mało ,zamierzam przejść na 44-30 i 11-36 ,czemu 44T aktualnie mam korbę xt 44/32/22 oraz kasete 11-32 i często używam blatu 44T jak już chcę rozpędzić się na prostej.Sądzę że 38-26 to dobra sprawa w terenach górskich ale oczywiście każdy gdzie indziej jeździ.
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 no właśnie tu zależy kto jak chce używać, ja blatu też używam często, ale jak będę miał blat 39t to będę go jeszcze częściej używał mi osobiście nie są potrzebne przełożenia umożliwiające jechać 60km/h na oponach 2.4'' jak często używasz blatu i 11t z tyłu ?
uczaj25 Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 jak często używasz blatu i 11t z tyłu ? Szczerze nie zbyt często ale nieraz się zdarza ale częściej z górki . Ogólnie powiedz mi jak tam twoje wrażenia z przejścia na 2X10 ,ogólnie możesz porównać z 3X9
razorjack Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 na 2x10 dopiero za kilka miesięcy przejdę. kumpel ma 11-36 i 39-26 i jest ok. 26/36 pozwoli podjechać każdy podjazd a 39/11 rozpędzić się wystarczająco (rower to lekkie enduro - 160mm skoku, raczej się nim nie jeździ więcej niż 30km/h, chyba że się zmieni opony na jakieś gładkie, ale to przełożenie pewno do około 45km/h wystarczy)
COOLoo Napisano 16 Lipca 2012 Napisano 16 Lipca 2012 po przejściu z 3x10 na 2x10 zacząłem zdecydowanie częściej używać 3 najmniejszych koronek kasety. Zużycie kasety jest bardziej równomierne. Tylna przerzutka częściej pracuje. Nielubiany przód rzadko. Na małych kółkach 26z blat powinien dać podjechać wszędzie. Szukałbym pewnie zestawu 40-26
farmer Napisano 17 Lipca 2012 Autor Napisano 17 Lipca 2012 Przetestowałem swój napęd wczoraj wg tych przeliczników o jakich pisałem i wnioski są takie że 28 / 36 mi wystarczy w zupełności na podjazdach bo jak już jest bardziej stromo to i tak tego nie wyjadę nawet jak będę miał młynek 40 / 11 przy kadencji 90-100 dało mi prędkość około 50 km/h więc też w zupełności wystarcza a na maxa bujnąłem się 63 ale to już przy pomocy dużego zjazdu i kadencja rzędu 125. Ja też właśnie przechodzę na 2x10 żeby lepiej wykorzystać blaty z przodu i rozłożyć równomiernie zużycie tyłu. Na obecnej korbie 90% czau jeżdżę na środkowym blacie. Na 2x10 zakładam że mały blat do podjazdów i trudnych piaszczystych płaskich, duży do tras płaskich i zjazdów i nic mnie nie zaskoczy podczas podjazdów Teraz jeszcze tylko czekam na tylną przerzutkę srama x9 type 2 no i może gripy w niższych grupach osprzętu (a jak się nie pojawi to triggery) i wymianka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.