HairyHeeled Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Cześć! Potrzebuję w miarę tanią tarczę CL. Niestety wybór jest ograniczony praktycznie do produktów Shimano. Zwróciłem uwagę na SM-RT54 http://allegro.pl/tarcza-fala-shimano-160-centerlock-sm-rt54-new2013-i2487940404.html bo... oczy tak mówią 1. Wg. producenta tarcza jedynie dla klocków organicznych. Macie doświadczenia z półmetalicznymi? Co jest z nią nie tak, że się gryzie z metalem? 2.Mam chytry plan w stosunku do tej tarczy: Mocowanie CL jest mniej popularne, a więc potrzebny mi adapter na 6 śrub w razie zmiany na coś Avida, Alligatora itd.Taka przejściówka jest droga, a widzę, że ww SM-RT54 jak i pokrewne modele mają ten adapter wbudowany ale mocowany nitami. Czy ktoś próbował go użyć z tarczą na 6 śrub? Czy to wypali? Jeśli tak to czym go zamocować? Rozwiercić nity, założyć śruby z nakrętkami? Oczywiście chodzi o ten element: http://allegro.pl/adapter-shimano-do-tarcz-hamulca-centerlock-6-srub-i2441985619.html 3. Jaka jest alternatywa dla tych Shimano? Oczywiście na CL. W rozsądnej (dla mnie), czyli podobnej cenie. 50zł max. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Wg mnie jeśli masz koła na cl to kup tarczę cl - szimanochy bardzo fajnie działają wg mnie a w kombinacji z oryginalnymi klockami są ciche. To że tarcza jest resin only to pewnie zabezpieczenie shimano przed gupimi hamerykanami, którzy różne dziwne rzeczy robią a potem idą do sądu, bo np chcieli usmażyć na gorącej tarczy jajka a nie wyszło. Klocki nieżywiczne teoretycznie szybciej zjadają tarcze - pytanie czy szybkość zużycia tarczy ma jakieś znaczenie przy tej cenie i w zestawieniu z ceną i ilością zużytych w tym samym czasie klocków. Co do wykorzystania center locka z tarczy shimano - adapter jest droższy niż tarcza? Wydaje mi się że nie. Poza tym adapter posiada w miejscu śrub piny na których osadza sie tarczę na 6 śrub - jak chcesz taką tarczę zamocować do wydłubanego pierścienia centralnego z takiej tarczy? Alternatywy w rozsądnej cenie nie ma - avid, formula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HairyHeeled Napisano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 RT54 to wydatek 36zł/szt, a najtańszy znaleziony przeze mnie adapter z allegro to 40zł/szt http://allegro.pl/adapter-centerlock-6-srub-23-gramy-ashima-i2467597173.html Co oznacza, że przejściówka jest droższa i nie zawiera tarczy = dodatkowe koszty. W moim zamyśle było wykorzystanie tarczy po tym jak się zużyje. Tzn. teraz pojeżdżę na CL od Shimano, a jak się zużyje to tarczę wyrzucę, a adapter zostawię na kolejną pod 6 śrub. Jeżeli to w ogóle możliwe. Nie miałem w rękach fabrycznej przejściówki, więc nie wiem jak wyglądają te piny. Tarcza na 6śr zazwyczaj przykręcana jest do piasty, a nie do adaptera, a ta z kolei żadnych pinów nie ma. Przykręca się ją śrubami. Wydłubany pierścień centralny pozbawiony jest gwintu - nity go nie potrzebują, więc nową tarczę moim zdaniem można osadzić również nitami lub śrubami z nakrętkami. Oczywiście pomysł nie pozwoli odchudzić roweru ale nie o to tu chodzi. Głównym założeniem tej myśli jest, żeby zrobić coś na zasadzie "bo tak chcę". Po prostu w mojej głowie narodził się pomysł, który nie dawał mi spokoju. Jestem ciekaw czy da się to zrobić i chętnie sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 No możesz chcieć, pytanie na ile chcenie jest warte 4 zeta różnicy w cenie. Żeby to przerobić będziesz potrzebował chwilę czasu, w tej chwili dłuższej lub krótszej będziesz potrzebował ileś tam kilokalorii energii, którą musisz pozyskać z większego lub mniejszego kotleta który zjesz - obawiam się że cena kotleta zniweluje na minus zysk z tańszej tarczy w stosunku do adaptera. JAK DLA MNIE to sztuka dla sztuki, oczywiście jak kto lubi. Pierścien cl musiałbyś albo gwintować pod śrubki (otwory po nitach), albo kombinować ze śrubkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HairyHeeled Napisano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 4 zeta? Nie kupuję tarcz, żeby pozyskać adaptery. Potrzebuję tarcze, adaptery to produkt uboczny. Na czymś trzeba jeździć, adapterami nie zahamuję! Myślę, że kotlet w te czy we w tę robi sporą różnicę! Wolę być kotlet do przodu. Ale masz rację, to sztuka dla sztuki. A o gwintowaniu nie ma mowy. To nie jest potrzebne. Myślałem o skręceniu tarczy z adapterem taką oto śrubą: http://www.airtradecentre.com/product/47a6d386703e8276749983.jpg Ewentualnie przynitowanie jej jak oryginalnej co pisałem już ze 3 razy. Pytając czy możliwa jest taka operacja bardziej zastanawiałem się, czy te 6 śrub na tarczy Shimano jest w tej samej odległości co przy odpowiedniej tarczy z mocowaniem na 6śr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HairyHeeled Napisano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Niestety nikt nie odpowiedział mi na pytanie czy rozstaw nitów pierścienia CL pokrywa się z otworami tarczy na 6 śrub. Odpowiedź brzmi: NIE. Przynajmniej w modelu SM-RT53. Co nie oznacza, że nie spróbuję wytworzyć kiedyś takiego adaptera właśnie z pierścienia centralnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekBOP Napisano 18 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Niestety nikt nie odpowiedział mi na pytanie czy rozstaw nitów pierścienia CL pokrywa się z otworami tarczy na 6 śrub. Odpowiedź brzmi: NIE. Przynajmniej w modelu SM-RT53. Co nie oznacza, że nie spróbuję wytworzyć kiedyś takiego adaptera właśnie z pierścienia centralnego Nie pasuje cl na 6 śrub ... Sprawdziłem różne i różności z znajomym w rowerowym i nic nie pasuje wszystko jest za wielkie jedynie co pasuje to od marketówek tarcza ale powodzenia z hamowaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.