piobeg Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Witam! Jako, ze to moj pierwszy post na tym forum pragne sie przywitac ze wszystkimi. A teraz do rzeczy. Mam problem z Magura HS33, a mianowicie nie odbija mi jeden z klockow. Tylny ten do, ktorego idzie wezyk od klamki. Powiem na wstepie szczerze, ze nigdy nic przy hamulcach nie robilem (rower mam od polowy 2006 roku) i wszystko dzialalo zawsze jak nalezy. Jest to wersja z regulacja, czyli ta czerwona gwiazdka przy klamce. Klocek nie reaguje nawet na jej krecenie. Z kolei jak juz przydusze klamke to klocek zbliza sie do obreczy jednak z wyraznie mniejsza sila nizeli drugi i ten sprawny klocek wrecz popycha kolo w druga strone. Oczywiscie po tym zabiegu niesprawny klocek nie chce wrocic. Nie wiem co z tym zrobic tym bardziej widzac cene plynu do tych hamulcow. Macie moze jakies rady, doswiadczenia jak sobie z tym dac rade, bo prawde mowiac jezdzic na rowerze z tak naprawde tylko jednym hamulcem troche mija sie z celem? Pozdrawiam PIOBEG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sigviper Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Powiem na wstepie szczerze, ze nigdy nic przy hamulcach nie robilem (rower mam od polowy 2006 roku) i wszystko dzialalo zawsze jak nalezy. Aż przestało. Rozepnij hamulec i odkręć śrubę mocującą linkę przy zacisku. Zdejmij linkę z blokadą z klamki na kierownicy. Następnie luźną już linkę ręcznie przeciągnij w te i wewte przez wszystkie pancerze, obracając. Tak jak się czyści coś wyciorem.... Rozprowadzisz w ten sposób smar i być może pozbędziesz się brudu. Powinno pomóc - jak nie, trzeba będzie wymienić pancerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Kolego, ale magura ma tyle wspólnego z linkami co ja z satanizmem.... Wygląda na to że jeden z tłoczków jest zatarty, czyli trzeba rozebrać cylinder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Nie wiem co z tym zrobic tym bardziej widzac cene plynu do tych hamulcow. O cenę płynu to nie masz co się martwić bo można je zalać każdym innym olejem mineralnym, chociażby tym od Shimano. Tłoczka nigdy nie wyjmowałem więc nie wiem ale pewnie zatarł się i raczej już go nie ruszysz. Najtaniej wyjdzie kupno używanego HS33 i wymiana całego cylindra. Sigviper nie wypowiadaj się na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuvel Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Spróbuj jeszcze tego: - zdejmij zacisk z tarczy i wyjmij klocki; - unieruchomiony tłoczek potraktuj np, WD-40 lub zaaplikuj ze 3 krople nafty; - ruchomy tłoczek ściśnij np kombinerkami (przez szmatkę oczywiście); - naciśnij klamkę by ruszyć zatarty tłoczek; - UWAŻAJ, BY TŁOCZEK NIE WYSZEDŁ Z CYLINDRA !!! Jak się uda to denaturatem wyczyść, potem kropelka oleju na bok tłoczka (nie więcej). Wyczyścić, poskładać a w przyszłości serwisować częściej niż raz na 6 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 - zdejmij zacisk z tarczy i wyjmij klocki; Jakiej tarczy??Ludzie wy w ogóle wiecie co to jest Magura hs33?Ja wam powiem: jest to szczękowy hamulec hydrauliczny, a nie tarczówka, czy v-brake. Ja bym się nie bawił w reanimację obecnego, gdyż używane hs można dostać w naprawdę dobrej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuvel Napisano 14 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 no fakt, nie wiedziałem, nie sprawdziłem - przynajmniej chęci miałem dobre ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piobeg Napisano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 Rozebralem znowu cale to ustrojstwo dzisiaj i nie przyczepione do ramy jakos ten klocek dzialal. Przymocowalem z powrotem i stoi. Troche poluzowalem te srube, ktora laczy wszystko w calosc (czyli te do gory, nie te laczaca hamulec z rama) i troche sie rusza. Nie wiem jaki to ma zwiazek, bo ten plastik z cylinderkiem nie wyglada na zbyt gietki, ale cos tam dalo. Generalnie hamulce pierwsza klasa. Hamuja jak szatany, ale zyja chyba wlasnym zyciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.