Skocz do zawartości

[rower retro] Wymiana części lub nowy rower


tesara

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam posiadam wiekowego scotta bouldera z 1993 roku. Taki jak na załączonych obrazkach również lista części. Jego bazą jest rama cr-mo tange. Żeby móc na nim jeździć muszę wymienić w nim trochę części.

Opony

stery

łańcuch

korba

kaseta

hamulce

klamki

kiera

Koszt ich wymiany to ok 600-700 zł. Nie jeżdżę w zawodach raczej wycieczki czasem po górach. Byłem już na to zdecydowany i przeszedłem się do serwisu rowerowego żeby się dowiedzieć parę technicznych szczegółów. Serwisant gdy usłyszał o wieku roweru i ile chcę w niego włożyć mówił, że lepiej zastanowić się nad nowym rowerem. Odpowiedziałem że za 700 zł to mogę mieć jakiegoś markeciaka. On na to, że trzeba by trochę dopłacić. Jak powiedziałem że max mogę dać 1500 zł to pokazał mi jakąś meridę. Oczywiście alu rama i osprzęt acery i jakiś amortyzowany widelec. Szczerze mówiąc niezbyt mi się ten rower podobał a i tak musiałbym za niego dać 2 razy więcej niż za wkrzeszenie mojego scotta. Stąd pytanie co lepiej zrobić ? Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

http://img18.imagesh...452/0001spb.jpg

http://img607.images.../712/0002eh.jpg

Napisano

Tak wiem już mam upatrzone wszystkie części poza korbą. W mojej starej deore lx jest jeszcze 5 śrub i rozstaw 110 mm szukałem i wiem że bardzo trudno dostać takie i musiałbym kupować przez ebayaa musiałbym wymienić 2 największe blaty a to koszt koło 150-200 zł co przekracza koszt nowej korby. Zastanawiałem się nad

http://hermesbike.pl/korba-shimano-fcm411-mtb-p-552.html

lub

http://rowertour.com/shimano-korba-deore-fc-m442-44-32-22.html

czy może jakąś inną. Wolałbym nie zmieniać suportu z kwadratu na octalink no chyba, że warto ale mój suport bb-un51 się całkiem ładnie kręci nie widzę żadnych luzów

Napisano

Hamulce wymień na v'ki, tu nie ma się co bawić w retro canti co nie hamują. Klamki tez odpowiednie to v'ek.

 

Ja bym jednak zakładał canti. Mało kto je dzisiaj już ma. Tylko że łatwość ustawiania jest lepsza w V. A jeżeli decydujesz się na V to na tył brakebooster może się przydać, tamte ramy miały mniej sztywne na rozginanie górne rurki tylnego trójkąta, właśnie ze względu na mniejszą siłę canti.

A rowerek warty renowacji. Mam niekłamaną słabość do rowerów z tamtych lat.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...