tesara Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Witam posiadam wiekowego scotta bouldera z 1993 roku. Taki jak na załączonych obrazkach również lista części. Jego bazą jest rama cr-mo tange. Żeby móc na nim jeździć muszę wymienić w nim trochę części. Opony stery łańcuch korba kaseta hamulce klamki kiera Koszt ich wymiany to ok 600-700 zł. Nie jeżdżę w zawodach raczej wycieczki czasem po górach. Byłem już na to zdecydowany i przeszedłem się do serwisu rowerowego żeby się dowiedzieć parę technicznych szczegółów. Serwisant gdy usłyszał o wieku roweru i ile chcę w niego włożyć mówił, że lepiej zastanowić się nad nowym rowerem. Odpowiedziałem że za 700 zł to mogę mieć jakiegoś markeciaka. On na to, że trzeba by trochę dopłacić. Jak powiedziałem że max mogę dać 1500 zł to pokazał mi jakąś meridę. Oczywiście alu rama i osprzęt acery i jakiś amortyzowany widelec. Szczerze mówiąc niezbyt mi się ten rower podobał a i tak musiałbym za niego dać 2 razy więcej niż za wkrzeszenie mojego scotta. Stąd pytanie co lepiej zrobić ? Dzięki za wszelkie podpowiedzi. http://img18.imagesh...452/0001spb.jpg http://img607.images.../712/0002eh.jpg
blackiwan Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Najlepiej kupić takie części jak miał oryginalne. Na allegro czasami można wyrwać w dobrym stanie retro części.
Schwefel Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Hamulce wymień na v'ki, tu nie ma się co bawić w retro canti co nie hamują. Klamki tez odpowiednie to v'ek.
tesara Napisano 13 Lipca 2012 Autor Napisano 13 Lipca 2012 Tak wiem już mam upatrzone wszystkie części poza korbą. W mojej starej deore lx jest jeszcze 5 śrub i rozstaw 110 mm szukałem i wiem że bardzo trudno dostać takie i musiałbym kupować przez ebayaa musiałbym wymienić 2 największe blaty a to koszt koło 150-200 zł co przekracza koszt nowej korby. Zastanawiałem się nad http://hermesbike.pl/korba-shimano-fcm411-mtb-p-552.html lub http://rowertour.com/shimano-korba-deore-fc-m442-44-32-22.html czy może jakąś inną. Wolałbym nie zmieniać suportu z kwadratu na octalink no chyba, że warto ale mój suport bb-un51 się całkiem ładnie kręci nie widzę żadnych luzów
nieborak Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Jeśli chodzi o blaty 110/74 to mam komplet nowych stalowych (48/38/28), w 100 zł spokojnie się zmieścisz. Albo kup cały rower w dobym stanie, np. ten http://allegro.pl/scott-superslope-shimano-xt-dx-retro-polecam-i2484421611.html ablo ten http://allegro.pl/retro-scott-adventure-na-exage-300lx-okazja-i2463497198.html i przełóż osprzęt.
Schwefel Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Korby typu Alivio sobie odpuść, nie pasują do tego stylu. Wrzuć coś z epoki http://allegro.pl/korby-shimano-deore-lata-90te-moc-xtra-mtb-fc-mt60-i2482155231.html http://allegro.pl/retromtb-kultowe-deore-lx-middleburn-okazja-i2481570040.html
tesara Napisano 14 Lipca 2012 Autor Napisano 14 Lipca 2012 Jeśli chodzi o blaty 110/74 to mam komplet nowych stalowych (48/38/28), w 100 zł spokojnie się zmieścisz. Albo kup cały rower w dobym stanie, np. ten http://allegro.pl/sc...2484421611.html ablo ten http://allegro.pl/re...2463497198.html i przełóż osprzęt. Jakie masz te blaty ?
cienkun Napisano 14 Lipca 2012 Napisano 14 Lipca 2012 Hamulce wymień na v'ki, tu nie ma się co bawić w retro canti co nie hamują. Klamki tez odpowiednie to v'ek. Ja bym jednak zakładał canti. Mało kto je dzisiaj już ma. Tylko że łatwość ustawiania jest lepsza w V. A jeżeli decydujesz się na V to na tył brakebooster może się przydać, tamte ramy miały mniej sztywne na rozginanie górne rurki tylnego trójkąta, właśnie ze względu na mniejszą siłę canti. A rowerek warty renowacji. Mam niekłamaną słabość do rowerów z tamtych lat.
nieborak Napisano 14 Lipca 2012 Napisano 14 Lipca 2012 Blaty zwykłe czarne stalowe http://picasaweb.google.com/101286877446328121567/BianchiSpillo02#5760253832141330354 Ale tak jak pisałem, najprościej byłoby kupić cały rower, to co potrzebujesz to przełożysz a resztę sprzedaż
tesara Napisano 14 Lipca 2012 Autor Napisano 14 Lipca 2012 Znalazłem na allegro taką korbę. Jest tam również kaseta więc miałbym od razu te dwie części. Co do łańcucha to nie wiem czy nie lepiej zmienić na nowy. Wydaje mi się że zębatki na korbie i kasecie są w bl dobrym stanie co myślicie ? http://allegro.pl/naped-korba-kaseta-lancuch-shimano-lx-46-36-175mm-i2489893967.html
Schwefel Napisano 14 Lipca 2012 Napisano 14 Lipca 2012 Wygląda nieźle. Tylko wypolerować ramiona korby i jeździć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.