Skocz do zawartości

[Tarcza] Wymiana 180/203mm - Shimano BR445


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

potrzebuję w miarę sensownej porady w takiej sprawie: posiadam w swoim sprzęcie hamulce Shimano BR445 wraz z najtańszymi tarczami shimano 160mm przód/tył (zdjęcie poniżej). Co do pracy samych hamulców nie mam zastrzeżeń, gorzej jest jednak z siłą hamowania, a dokładniej jej brakiem przy mocniejszym/dłuższym obciążeniu podczas szybszych zjazdów. Parę dni temu miałem sytuację, kiedy to dłużej hamując tarcza zrobiła się praktycznie brązowa, w powietrzu rozległ się przepaskudny smród, klamki nie chciały odbijać, a ja ostatecznie zmuszony byłem hamować butami. Po całej sytuacji, po przejechaniu kawałka, opalenizna znacząco zniknęła, a hamulec zaczął pracować normalnie.

 

Tak czy siak wystraszyłem się konkretnie, dlatego postanawiam coś z tym zrobić aby uniknąć takich sytuacji w przyszłości. Tak więc planuję zainstalować tarczę min. 180mm bądź ostatecznie 203mm. Jak myślicie, w jakim stopniu poczuję różnicę między tarczą 180 a 203? Czy jest ona w ogóle opłacalna? Poza tym, tarcza Alivio różni się np. od XT czymkolwiek innym niż tylko wagą?

 

tarcza-hamulcowa-sm-rt30-shimano-160-mm-centerlock-kolor-srebrny.jpg

 

 

Jeszcze pytanie, laickie bo laickie, lecz wolę zawczasu spytać - nigdy nie rozbierałem żadnej tarczy hamulcowej w rowerze. Jestem amatorem w tej kwestii, ponieważ do tej pory jeździłem wyłącznie na vkach. Tutaj chciałbym jednak zapytać - czy do wymiany tarczy CL potrzebna będzie tylko końcówka do wolnobiegów?

 

Aha, amortyzator to RS Recon 120mm. Z góry wielkie dzięki za pomoc, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć , widzę, że naprawdę chcesz skatować tego recona :teehee: 203mm to przesada na przód. Amorek zacznie łapać luzy. A to co opowiedziałeś to objaw przegrzania układu. Na przód ładuj max 180mm. A co do jakość to jak zawsze w cenie liczy się waga, jednak pewnie ktoś zauważy różnice. Jak chcesz kupić dobre tarcze to polecam Avid HS1, sam zbieram fundusz na zestaw 180/160 :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, wielkie dzięki, czyli jestem zdecydowany na 180mm. Jak wygląda jednakże sprawa z założeniem tarczy Avida na gwint Center Locka? Tak jak mówiłem, montaż muszę wykonać samemu w najmniejszym stopniu skomplikowania (jeśli oczywiście jest to możliwe). W miejscu, gdzie aktualnie przebywa rower, poza podstawowymi imbusami i przedwojennym hydraulikiem nie dysponuję kompletnie niczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz hample shimano to kup tarcze shimano, najlepiej XT na aluminiowym pająku. XT są o wiele sztywniejsze niż HS1 avida, sam planuje przesiadkę z tarcz avida na shimano XT lub XTR.

Nie ma sensu też kupować tarcz ice tech jak napisał kolega gugool bo po pierwsze są o droższe od zwykłych a po drugie są dedykowane pod hample z rocznika 2012 SLX, XT, XTR.

Do całego zestawu dokup klocki metaliczne bo zapewne masz żywiczne (organiczne) i spokojnie wystarczy Ci set 180/160 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, tarcza na szybko zakupiona wraz z adapterem.

 

shimano-slx-sm-rt64m-180_687.jpg

+

http://www.alpebike.pl/adapter-accent-post-mount-przod-7quot-p-7679.html

 

Trochę lipa, gdyż szukałem nowego SLXa 2012 (strasznie mi się podobają), a było na stanie niestety tylko to. Tak czy siak lepsze to w 'bardzo niskiej' cenie 95zł od ręki, niż XT za ponad 150zł.. Do tego adapter accenta i jutro od razu montaż. Wszystko znowu wydaje się zbyt piękne aby mogło być prawdziwe - już coś po kościach czuję, że z montażem to pewnie będą niezłe jaja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...