Skocz do zawartości

[opony] Geax Saguaro 26x2.2 co do kompletu?


komtur88

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Moje RoRo 2.1 zakończyły żywot. Udało mi się okazyjnie kupić 1szt Geax Saguaro 2.20 High Performance i chciałbym dobrać coś sensownego do kompletu.

Podobno zestaw Saguaro przód Mezcal tył jest dobrym rozwiązaniem? Macie może jakieś inne propozycje albo doświadczenia? Może Saguaro na tył a przód inny?

Napisano

Witam,

Moje RoRo 2.1 zakończyły żywot. Udało mi się okazyjnie kupić 1szt Geax Saguaro 2.20 High Performance i chciałbym dobrać coś sensownego do kompletu.

Podobno zestaw Saguaro przód Mezcal tył jest dobrym rozwiązaniem? Macie może jakieś inne propozycje albo doświadczenia? Może Saguaro na tył a przód inny?

 

Kwestia gdzie i po jakim terenie jeździsz i jaką masz technikę. Ale kombinacja agresywny przód/delikatniejszy tył jest bardzo popularna i sprawdza się w prawie każdym terenie - jakieś 70 % oporów toczenia pochodzi z tylnej opony i tam warto dać coś szybszego, nawet semislicka pokroju Mezcala. Z kolei przyczepniejsza guma na przednim kole zapobiega uślizgom przodu które nieuchronnie kończą się hamowaniem.... twarzą :D

Saguaro przyciężka jest, fakt, ale na poczatku tego sezonu definitywnie wyleczyłem się już ze skrajnie wylightowanych opon. IMHO to jedna z lepszych gumek jaką miałem, a zajeździłem już tego sporo, oj sporo.......

Napisano

To może cos takiego Przód-Saguaro 2.20 Tył- Mezcal 2.1. Rozumiem że Mezcal w wersji TNT nie będzie gryzł się z dętką :-)

 

Wersja TNT Geaxa jest do użytku z dętką i bez. Ale jak i tak jeździsz z dętką to nie pakuj się w dodatkowe gramy na ściankach TNT.

Napisano
Wersja TNT Geaxa jest do użytku z dętką i bez. Ale jak i tak jeździsz z dętką to nie pakuj się w dodatkowe gramy na ściankach TNT.

 

 

Tak wiem, ale ta wersja TNT jest w dobrej cenie a za rok i tak zmieniam całe koła i przechodzę na system bezdętkowy. A co do samego zestawu to może być? Albo dokupić drugą Saguaro 2.20?

Napisano

A jak się spisuje Saguaro jako opona napędowa? Na przód mam Gato 2,3 i teraz zastanawiam się co dać na tył na górskie wypady na raczej suche warunki? I jak wersja 2,0 czy 2,2?

Napisano

@ Komtur - zestawik jasne że może być. Porządne gumy w miarę rozsądnych pieniądzach, nie za chorą kasę jaką sobie obecnie śpiewa Schwalbe czy Hutchinson. Jedna uwaga - jak pojeździsz chwilę na TNT z dętką to potem możesz mieć trochę więcej "zabawy" przy uszczelnieniu. Wiem bo przerabiałem to na wiosnę.

 

@shiler - Saguaro jako napędowa.... napędza :D. Robi robotę i tyle - czego więcej wymagać od opony ?

Fakt, Geax ma lepsze opony na asfalty (Aka, Barro Race), ma typowe na błotko (Gato i Gato Mud), ale spróbuj np. na Barro Race pojeździć po mokrych korzeniach :laugh:

A Saguaro to faktycznie taki typowy "allrounder" jak stoi w katalogu Geaxa - nie jest najszybsza na asfalcie ale jak rozkręcisz to pójdzie. Zapcha się błockiem, ale jakieś tam resztki przyczepności jeszcze zachowa - słowem idealna oponka na maratony gdzie występują w zasadzie wszystkie rodzaje nawierzchni.

Co do rozmiaru - widzę że lubisz duże balony i jak ci waga nie przeszkadza to ładuj się w 2.2. Sam też jeżdżę na podobnym zestawie, tyle że Gato z przodu mam 1,9. I o ile Saguaro jest bardzo OK, to do Gato na przodzie mam pewne uwagi.

Ale to chyba temat na inny wątek....

 

PS. Tak Gato jak i Saguaro szybko gubią bieżnik na asfalcie, ale to wina miękkiej mieszanki (twardość 60 Shore'a) i cena jaką się płaci za lepszą przyczepność.

Napisano

Ostatecznie na tył kupiłem Mezcal 2.1.

Czyli Aktualny zestaw to Saguaro 2.20 Przód a Mezcal 2.1 Tył.

A co polecacie na gorsze warunki? Mocniejszy deszcz, błoto, kamienie i takie tam przygody. Wybieram się w Beskid Sądecki a kuzyn obiecał mi właśnie takie atrakcje.

Napisano

Ostatecznie na tył kupiłem Mezcal 2.1.

Czyli Aktualny zestaw to Saguaro 2.20 Przód a Mezcal 2.1 Tył.

A co polecacie na gorsze warunki? Mocniejszy deszcz, błoto, kamienie i takie tam przygody. Wybieram się w Beskid Sądecki a kuzyn obiecał mi właśnie takie atrakcje.

 

Zgodnie z zasadą "agresywniejszy przód" Saguaro przełóż do tyłu, a do przodu - jak już jesteśmy przy Geaxie - albo Gato, albo Barro Mountain.

Gato dla mnie ma jeden feler - za duży odstęp między klockami na czole a tymi z boku bieżnika. Powoduje to że jak się mocniej składasz w zakręt, czoło bieżnika na chwilę "puszcza" przyczepność i opona dostaje delikatnego bocznego poślizgu, dopóki nie złapią boczne, miękkie klocki. Trwa to ułamek sekundy, (im mocniej się składasz tym krócej), ale zanim się nie przyzwyczaiłem nie mogłem kompletnie "wyczuć" na co na tej gumie można sobie pozwolić, a na co nie.

A można naprawdę DUŻO. Trzeba tylko zdecydowanie pochylać bike'a w zakręt.

Napisano

slav4

a masz jakiś pomysł jak zamontowac Mezcala z tyłu? Tzn ma on tylko jedną strzałkę ROTATION. Czy ustawić go zgodnie z zaleceniami czy może odwrotnie tak jak opony z dwoma kierunkami?

Napisano

slav4

a masz jakiś pomysł jak zamontowac Mezcala z tyłu? Tzn ma on tylko jedną strzałkę ROTATION. Czy ustawić go zgodnie z zaleceniami czy może odwrotnie tak jak opony z dwoma kierunkami?

 

Montuj zgodnie ze strzałką. Producent wie co robi - jeśli nie przewidział Mezcala jako opony dwukierunkowej, to znaczy że zaleca JEDEN sposób/kierunek montażu.

Popatrz zresztą na ten niziutki bieżnik - jak założysz odwrotnie, to trakcji praktycznie nie poprawisz bo dalej nie będzie miała się "czym" zahaczyć o grunt, a zachowanie tyłu w zakrętach może być różne :icon_confused:

Napisano

Sorry, że się podepnę, ale mam jedną już oponę niedługo do wymiany, przełożyłem ją puki co na przód, ale chciałbym niedługo wymienić obydwie.

Aktualnie mam 2x Specialized "The Captain" Sport, 60 TPI, wire bead, 26x2.0" bardzo cienkie te opony ostatnio przebiłem oponę i dętkę chyba na poboczu z pokruszonego asfaltu :icon_confused: opony jak z papieru ehh.

 

Co byście polecili dosyć uniwersalnego do mojego fulla tak do 150zł może 200zł mniejwięcej za komplet :icon_question: Im taniej tym lepiej bo średnio z kasą teraz.

jazda bardzo mieszana, codziennie do pracy po chodnikach i ulicy ale tylko 6km w sumie, na weekend jeżdżę puki co ~20-30km większość po lesie i szutrowych drogach, ale będę też dalej za miasto się zapuszczał jak ostatnio w sumie 60km i wtedy będzie tak z 50:50 asfalt i las, a w nim wiadomo i ubita droga i piachu dużo dobrze żeby się spisywały dobrze w piachu i raczej chciałbym teraz 2.2 kupić szerokość, w deszczu nie jeżdżę ale zdarza się czasem lub jeździć po deszczu także oponki muszą sobie poradzić :)

Zależy mi też aby w miarę długo mi posłużyły, chyba że kupię drutówki to tam nie aż taka szkoda będzie opon. Ale jedna z ważniejszych cech to chciałbym aby były mocno odporne na przebicia i wagę stawiam raczej na drugi plan.

 

Obręcze Custom DT Swiss 445D, disc, double wall, pin joint, eyelets, 24mm, 28/32h - napisane na nich max 26x2.3

Dętki 2x Continental MTB 26"x1,75-2,5" (47/62-559)

 

Obecnie myślałem nad kombinacjami:

1.) opcja

PRZÓD:

GEAX AKA 2.2 products Ť Geax.com

GEAX BARROMOUNTAIN 2.10 lub 2.3, products Ť Geax.com

TYŁ

GEAX SAGUARO 2.2 products Ť Geax.com

GEAX BARROMOUNTAIN 2.10 lub 2.3 products Ť Geax.com

 

2.) opcja

PRZÓD:

CONTINENTAL MOUNTAIN KING 2.2 Continental Bicycle -Mountain King 2.2

CONTINENTAL X-KING 2.2 Continental Bicycle -X-King 2.2

TYŁ:

CONTINENTAL RACE KING 2.2 Continental Bicycle -Race King

GEAX SAGUARO 2.2 products Ť Geax.com

 

Doradzicie coś co spełni mniejwięcej moje oczekiwania i będzie dosyć odporne na przebicia :icon_question::huh:

Napisano

Wg mnie najlepszy zestaw z podanych propozycji to Xking z przodu i Saguaro z tyłu, choć może RaceKing byłby tańszy.

 

Na pewno nie pakuj do przodu AKA.

Napisano

A jak kupię X-KING 2.2 do przodu i RACE KING 2.2 do tyłu to będzie raczej ok :icon_question: bo nawet dobrze by wyglądało obie opony z tej samej "paki". A jak z odpornością tych drutówek na przebicia :icon_question:

 

Myślę też, że i tak rzadko się wymienia oponę z przodu to może kupić X-KING 2.2 Protection ~160zł, a do tyłu RACE KINGA 2.2 drutówkę ~50zł hmm :rolleyes:

tylko w sumie z drugiej strony widziałem na żywo w rowerze u jednego bikera co jeździ maratony Race Kingi 2.2 i ten bieżnik to taki płytki... i mówił że miękka mieszanka, to raczej tego modelu innego niż drutówka bym chyba nie chciał jeśli ma się szybko skończyć, a jak jest z wysokością i trwałością bieżnika GEAX SAGUARO względem Race Kinga :icon_question: bo też tą oponę mi zachwalał

 

To teraz bardziej rozważam:

 

1.) budżetowo

Przód: X-KING 2.2 drutówka

Tył: RACE KING 2.2 drutówka

 

2.)budżetowo

Przód: X-KING 2.2 drutówka

Tył: SAGUARO 2.2 drutówka

 

3.)

Przód: X-KING 2.2 Protection

Tył: RACE KING 2.2 drutówka

 

4.)

Przód X-KING 2.2 Protection

Tył: SAGUARO 2.2 drutówka

 

5.) Na bogato

Przód: X-KING 2.2 protection

Tył: RACE KING 2.2 protection

~350zł ewentualnie po dłuższym zbieraniu kasy

 

Jakieś sugestie :icon_question::teehee:

Napisano

Jeśli dopuszczasz w świadomości założenie drutówek, to chyba nie ma sensu kupowanie drogiej opony na tył, zwłaszcza, że kładziesz nacisk na cenę. Kup sobie zwijanego Xkinga do przodu i RaceKinga drut na tył. Saguaro z drutem jest dużo cięższe, a czy lepsze- trudno powiedzieć. Jeśli jeździsz tak jak to opisujesz, to będziesz zadowolony z RaceKinga z tylu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...