epit Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Witam wszystkich - to mój pierwszy post tutaj. ;-) Jestem amatorem, trochę tutaj zastanawiałem się nad swoim problemem, ale pewnie dobrze byłoby, jeśli ktoś z bardziej doświadczonych forumowiczów mógłby potwierdzić moje rozważania... Planuję zakup kół do mojego miejskiego roweru i zastanawiam się jaki rozmiar byłby tutaj optymalny. Zmierzyłem widełki i odległości, które wydają mi się najistotniejsze: - koło przednie: 252 mm. od osi koła do piwotu hamulca, - koło przednie: 355 mm. od osi koła do "wnętrza szczytu" widełek, - koło przednie: 440 mm. od osi koła do osi pedału w najbliższym położeniu - koło tylne: 360 mm. od osi koła do suportu poprzecznego widełek (wspawany element poprzeczny), - koło tylne: 265 mm. od osi koła do piwotu hamulca. Ogólnie rower to staruch poskładany z wielu używanych części. Miałem tutaj koła 26"/1.75, ale piwoty przy tylnym kole są zbyt mocno oddalone od osi koła. Opona koliduje tam ze szczękami hamulców V-brake... krótko mówiąc rozwiązaniem lepiej się nie chwalić. :-) Teraz zepsuła się piasta tylna i myślę, żeby kupić nowe koła. Rozumiem, że interesuje mnie głównie zewnętrzna średnica koła, żeby określić czy koło się zmieści do ramy. Na wikipedii są obwody opon w zależności od rozmiaru. Z tego co wymyśliłem, to powinno się zmieścić koło z oponą maksymalnie o promieniu 355mm. - margines bezpieczeństwa = około 345 mm. Obwód takiego koła to 345 * 2 * 3,14 = 2166mm., czyli powinienem móc zastosować koła 28" z oponami 700x32 (obwód 2155mm.), 700x28 (obwód 2136mm.) oraz mniejsze. Czy to się zgadza? Może ktoś potwierdzić, żebym nie był zaskoczony odebraną paczką? ;-) Drugie pytanie dotyczyć będzie miejsca między pedałami, a przednim kołem. Ile miejsca powinno być tam dostępne, żeby spokojnie pedałować? Wydaje mi się, że około 10cm. powinno mi wystarczyć (nie planuję błotnika, itp.), wtedy oba wymienione rozmiary teoretycznie powinny pasować... Jeśli ktoś mógłby to potwierdzić lub ewentualnie d