edi7777 Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Hej, mam taki problem, że jak naciskam klamkę tylnego hamulca to ona bardzo powoli wraca do swojej pierwotnej pozycji. Z przednim wszystko jest ok więc mam porównanie. Jest to dość wkurzający problem. Może tak od początku - miałem luzy na obu klamkach w kierunku góra-dół więc zastosowałem trik z tego tematu: http://www.forumrowe...ce-w-juicy-357/ czyli włożyłem dodatkowo po 2 takie pierścienie zrobione z puszki. W klamce tylnego hamulca mógłbym włożyć jeszcze 1 bo dalej jest w niej minimalny luz. Myślałem że to przez te pierścienie klamka nie odbija więc je wyjąłem. Nic się nie zmieniło wiec wyczyściłem klamkę ze starego smaru, przesmarowałem te oryginalne tuleje i dalej klamka kiepsko odbijała. Więc wsadziłem te metalowe zrobione przeze mnie pierścienie, żeby przynajmniej tego luzu nie mieć w klamce no ale mam teraz problem z powolnym odbijaniem. Z tą klamką mam ciągle jakieś problemy bo jeszcze kiedyś wcześniej to przy naciskaniu było w niej słychać takie piszczenie - znalazłem rozwiązanie na forum, że wystarczy popsikać wd-40 i od czasu do czasu to robię więc klamka nie piszczy. Teraz moje pytanie - czym to może być spowodowane? Czy mogłem w jakiś sposób zapowietrzyć klamkę przy wymianie tych pierścieni i to może powodować taki efekt? Czy raczej jest to zużycie tłoczka? Macie jakiś prosty sposób na rozwiązanie tego problemu? Znalazłem podobny temat tu: http://emtb.pl/forumo/thread-1361.html ale w nim pisze o nieodbijaniu klamki, a u mnie ona odbija ale tak powoli bez precyzji... Pozdrawiam i proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 klima z EMTB miał taki sam problem jak Ty, tylko w większym nasileniu. Konieczny serwis klamki, wymiana uszczelnień na tłoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 No tak czułem, że moje hamulce chciałyby się z Tobą zobaczyć I tak mam w przednim do wymiany cały zacisk bo źle go odpowietrzyłem kiedyś i puki co trzyma ale i tak wolałbym go wymienić, a mam jeszcze 2 zaciski z innych ultimate. Może po weekendzie uda mi się je wysłać bo teraz szkoda mi tracić wyjazd w góry oczywiście jak masz czas. Napiszę jeszcze pw. Dużo kosztują takie uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juraleona Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Nie jestem specem, ale chyba uszczelki do dota się nie lubią z brunoxem, wd 40 i innymi olejami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 No może i się nie lubią ale nie chodzi mi o smarowanie uszczelek dota tylko tulei ślizgowych klamki (tego trzpienia który je w nich trzyma). Zastanawiam się jeszcze czy na pewno chce naprawiać te hamulce czy po prostu już nie pora na wymianę. Ostatnio miałem styczność z elixirami 7 sl i fajnie działają te hamulce. Myślałem też np. o magura marta lub gustav. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 Ostatni tydzień jeździłem po górach w Ustroniu i jakoś tak po 2 wypadach w góry klamka zaczęła normalnie działać. Dziwne to jakoś... i tak hamulce będą musiały pewnie przejść serwis ale puki co szkoda mi czasu i pogody żeby nie jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2012 To nie jest dziwne, one wiedzą że darzysz je pewną niechęcią, którą wyraziłeś ostatnio. Próbują coś zrobić żeby sprawa przyschłą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz71 Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Przerabiałem to już. Wolne wracanie klamki spowodowane jest tym, że napuchły 2 uszczelki (czarne gumki na tłoczku), przez co trudno poruszają się one w cylinderku. Można wymienić te gumeczki na nowe, albo spróbować coś zrobić ze starymi. Ja w mojej jednej klamce trochę przeszlifowałem te gumeczki drobnym papierem ściernym, żeby miały odrobinę mniejszą grubość i klamka działa teraz jak nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.