caralho Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Cześć :-) chciałbym złożyć rower do amatorskiego XC. Mieszkam w Łodzi i chętnie jeżdzę po okolicznych laskach ale sprzęt, który posiadam obecnie zupełnie mnie nie satysfakcjonuje (leciwy Author Profile SX). Dlatego postanowiłem złożyć coś samemu, od podstaw. Nie chcę robić tego po kosztach ale nie planuje też wydawać na ten sprzęt majątku. Generalnie nie śpieszy mi się i chciałbym co miesiąc kupować 1-2 części. Myślałem o ramie Dartmoor Hornet (http://www.ambike.pl/p/pl/1821/rama+dartmoor+hornet+euro+bb+2011.html) - lekka, sztywna rama za rozsądne pieniądze. Jedyna problem mam z rozmiarem - dostępna jest 14" a ja mam 182 cm wzrostu i nie wiem, czy nie będzie za mała. Nie wiem też jakiego rozmiaru powinny być koła do takiej ramy. Może przy okazji moglibyście polecić też jakieś konkretne opony? Jeśli chodzi o napęd to, z tego co czytałem, bardzo dobrą relację cena/jakość ma osprzęt Shimano Alivio. Ostatnia generacja tego sprzętu jest wciąż do kupienia (komplet ok. 500 zł) - co sądzicie? Amortyzaror o skoku do 100mm - propozycje? Ja znalazłem coś takiego: http://www.ambike.pl/p/pl/3803/amortyzator+rock+shox+xc+30tk+cl+100mm+26.html Hamulce typu V-brake, bo nie widzę sensu w kupowaniu tarczy do amatorki. Resztę rzeczy (mostki, kierownice i pedały) jestem w stanie wybrać sam wedle swoich upodobań więc nie ma o czym mówić. Czekam na Wasze komentarz i sugestie.
qwaq Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Zamiast Dartmoora weź Accenta El Nino, Alivio będzie ok, ale możesz wsadzić Deore na tył, zamiats RS XC kup Sr Suntour Epicona, co do hamulców to komplecik Avidów SD7 + klamki FR5 będzie ok, koła oczywiście 26", a opony Maxxis Crossmark
caralho Napisano 11 Lipca 2012 Autor Napisano 11 Lipca 2012 Zamiast Dartmoora weź Accenta El Nino, Alivio będzie ok, ale możesz wsadzić Deore na tył, zamiats RS XC kup Sr Suntour Epicona, co do hamulców to komplecik Avidów SD7 + klamki FR5 będzie ok, koła oczywiście 26", a opony Maxxis Crossmark Wielkie dzięki Maniak! A co z rozmiarem ramy? 14" będzie ok??
MokryxD Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Dla ciebie to prędzej 19. W tej cenie do XC będziesz miał nowego Accenta El Nino.
caralho Napisano 11 Lipca 2012 Autor Napisano 11 Lipca 2012 Dla ciebie to prędzej 19. W tej cenie do XC będziesz miał nowego Accenta El Nino. Aha, dzięki. No własnie dlatego pytałem - na większości stron, na których byłem, podane są takie małe rozmiary i troche mnie to dziwiło... Hmmm a czy rower w takiej konfiguracji sprawdziłby się także do lajtowego FR?
iza121 Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 amortyzator do fr to skok minimum 120-130 - przy czym musiałbyś szukać ramy, której geometria jest dostosowana, do takiego skoku amortyzatora, żeby nie uszkodzić główki ramy
caralho Napisano 11 Lipca 2012 Autor Napisano 11 Lipca 2012 amortyzator do fr to skok minimum 120-130 - przy czym musiałbyś szukać ramy, której geometria jest dostosowana, do takiego skoku amortyzatora, żeby nie uszkodzić główki ramy eeeeee, chyba jednak wystarczy mi początkowa konfiguracja
Sagitt77 Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Co do amortyzatora to niestety ani RS XC ani Epicon nie jest pod hamulce V. Teraz to cięzko będzie Ci kupić amor z piwotami. Radziłbym Ci kupować jednak hamulce tarczowe. O wiele lepsza skuteczność, poza tym w Łodzi masz zjazdy na których lepiej mieć tarcze . Co do ramy to fajniejsza jest ramka Accent Peak.
iza121 Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Po pierwsze po to składasz rower, żeby był on dostosowany pod Ciebie. Z Twoich postów wynika, że z jakimkolwiek kolarstwem miałeś raczej niewiele wspólnego, już samo pytanie o odpowiedni rozmiar i chęć zakupu 14' przy 182 to coś nie bardzo. Proponuje najpierw poczytaj o sprzęcie i zdecyduj się na to jak chcesz jeździć, wtedy skup się na odpowiednich częściach i ich kompatybilności, zaproponuj ramy, które Tobie pasują i sprzęt, który wydaje Ci się najlepszy - i wtedy można doradzić i podyskutować Po to składasz rower, żeby odpowiadał Tobie, każda rama ma specyficzną geometrię, która może bądź nie musi odpowiadać danej osobie (ze względu na to, że jesteśmy różni). Każdy rower ma swoje przeznaczenie jeden jest do xc, drugi fr, a trzeci do dh. Dostosuj sprzęt do siebie i swoich możliwości, w przeciwnym przypadku kup gotowy rower, bo składanie, na ramie, którą ktoś proponuje, tylko dlatego, bo uważa, że jest fajna jest imo bezsensu.
maroko777 Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Generalnie składanie roweru przy małym budżecie jest bez sensu i nie opłacalne.... Kup sobie po prostu gotowy rower po uprzedniej przymiarce w sklepie i będziesz Pan zadowolony a nie zaskoczony finalnym efektem składania roweru bez wiedzy i doświadczenia...
Bop3 Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Co do amortyzatora to niestety ani RS XC ani Epicon nie jest pod hamulce V. Tu się nie zgodzę można znaleźć RS XC 32 TK z piwotami. A zawsze lepiej mieć dobre V-ki niż jakiekolwiek tarcze
caralho Napisano 11 Lipca 2012 Autor Napisano 11 Lipca 2012 Po pierwsze po to składasz rower, żeby był on dostosowany pod Ciebie. Z Twoich postów wynika, że z jakimkolwiek kolarstwem miałeś raczej niewiele wspólnego, już samo pytanie o odpowiedni rozmiar i chęć zakupu 14' przy 182 to coś nie bardzo. Proponuje najpierw poczytaj o sprzęcie i zdecyduj się na to jak chcesz jeździć, wtedy skup się na odpowiednich częściach i ich kompatybilności, zaproponuj ramy, które Tobie pasują i sprzęt, który wydaje Ci się najlepszy - i wtedy można doradzić i podyskutować Po to składasz rower, żeby odpowiadał Tobie, każda rama ma specyficzną geometrię, która może bądź nie musi odpowiadać danej osobie (ze względu na to, że jesteśmy różni). Każdy rower ma swoje przeznaczenie jeden jest do xc, drugi fr, a trzeci do dh. Dostosuj sprzęt do siebie i swoich możliwości, w przeciwnym przypadku kup gotowy rower, bo składanie, na ramie, którą ktoś proponuje, tylko dlatego, bo uważa, że jest fajna jest imo bezsensu. Pytanie o ramę było, wg mnie, uzasadnione bo do tej pory jeździłem wyłącznie na szosie i mtb (w którym mam ramę 21,5) ale te ramy dartmoora czy accenta mają trochę inną geometrię więc myślałem, że mniejszy rozmiar ma może jakieś uzasadnienie. Poza tym nie widzę większych niekompatybilności w sprzęcie, o którym pisałem w pierwszym poście ale specjalistą nie jestem. W tej chwili popierdzielam po lasach na góralu i jakoś specjalnie wygodnie mi nie jest dlatego szukam alternatywy w postaci roweru do XC. A poza tym lubię grzebać przy rowerze i stanowi to dla mnie kolejny argument na rzecz składania zamiast kupowania.
maroko777 Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 W tej chwili popierdzielam po lasach na góralu i jakoś specjalnie wygodnie mi nie jest dlatego szukam alternatywy w postaci roweru do XC. rower xc wcale nie sprawi że będzie Ci wygodniej, dla poprawy komfortu polecam fulla A poza tym lubię grzebać przy rowerze i stanowi to dla mnie kolejny argument na rzecz składania zamiast kupowania. kup gotowy rower, następnie rozkręć go na czynniki pierwsze a potem złóż w całość a jakim konkretnie budżetem dysponujesz ?
qwaq Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 A zawsze lepiej mieć dobre V-ki niż jakiekolwiek tarcze Tu się nie zgodzę, hydrauliki pokroju nowych Deorek spokojnie zastąpią dobre V-ki, dlatego zmieniam propozycję V-ek na podane wcześniej tarczówki, co do proponowania autorowi fulla, to nie wiem czy jest sens skoro nie jeździ w góry
Basiq Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Przy niskim budżecie o wiele lepiej kalkuluje się kupić coś takiego jak ten kross niż pakować się w składanie - zwłaszcza, że nie masz w tej materii doświadczenia bo jak widać - rama 500 napęd 500 amor 600, a gdzie koła, rurki, siodło, hamulce... wyjdzie znacznie więcej niż ten rower A zawsze lepiej mieć dobre V-ki niż jakiekolwiek tarcze A to chyba jakaś prowokacja...
caralho Napisano 11 Lipca 2012 Autor Napisano 11 Lipca 2012 rower xc wcale nie sprawi że będzie Ci wygodniej, dla poprawy komfortu polecam fulla nie mam tyle kasy zmiana geometrii ramy będzie musiała wystarczyć kup gotowy rower, następnie rozkręć go na czynniki pierwsze a potem złóż w całość hahaha a jakim konkretnie budżetem dysponujesz ? tak dokładnie to Ci nie powiem - dlatego też chce składać rower po trochu, co miesiąc dokupując jakąś część.
qwaq Napisano 11 Lipca 2012 Napisano 11 Lipca 2012 Jak chce składać to niech składa, skoro sprawia mu to przyjemność Co do specyfikacji to proponuję: - Rama: Accent El Nino lub El Norte - Amortyzator: Sr Suntour Epicon lub Raidon, który też wystarczy - Manetki: Shimano Alivio - Korby: Shimano Alivio - Przerzutka przód: Shimano Alivio - Przerzutka tył: Shimano Deore - Kaseta: Shimano Alivio - Łańcuch: KMC - Mostek + kierownica: Ritchey Comp - Sztyca: Smica Comp - Siodełko: sam zdecyduj - Piasty: Novatec D041 + D142 - Obręcze: Mavic XM117 Disc - Szprychy: CnSpoke - Opony: Maxxis Crossmark
caralho Napisano 12 Lipca 2012 Autor Napisano 12 Lipca 2012 Dzięki qwaq! Właśnie o takiej charakterystyce mniej więcej myślałem. Chociaż muszę przyznać, że ten kross którego zarzucił Basiq, trochę mi namieszał ;-) A gdybym jednak zdecydował się pójść w gotowce, to co sądzicie o 29" ? Dzięki qwaq! Właśnie o takiej charakterystyce mniej więcej myślałem. Chociaż muszę przyznać, że ten kross którego zarzucił Basiq, trochę mi namieszał ;-) A gdybym jednak zdecydował się pójść w gotowce, to co sądzicie o 29" ? Przykładowo: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.1/9166/49298/
Gość pw524 Napisano 12 Lipca 2012 Napisano 12 Lipca 2012 Ja składałem i jestem zadowolony bo mam rower pod siebie i czuje ze to się wszystko trzyma kupy. Z kupowanymi rowerami jest jeden generalny problem że zawsze jest coś lepsze kosztem czegoś innego i bardzo czesto konfiguracja jest ni z gruchy ni z pietruchy. Osprzęt potrafi być często dwóch biegunowo odmiennych jakościowo klas, np: kapitalna rama na kołach z plasteliny. Ogólnie to co rzuca się w oczy jest lepsze kosztem np: pisat z najniższej grupy albo zupełnie poza grupowych. Efekt jest taki że po jednym sezonie i tak trzeba 30% części wymieniać.
djmolo Napisano 12 Lipca 2012 Napisano 12 Lipca 2012 29 jak dla mnie wypas. 185cm i 100kg. Jezdzi mi sie super. Tyle ze mam authora traction 29. Wysłane z mojego Sensation Z710e
qwaq Napisano 12 Lipca 2012 Napisano 12 Lipca 2012 Ogólnie rowery 29" są droższe, np. porównaj sobie osprzęt tych Krossików ( http://www.kross.pl/pl/2012/level-b3-29er i http://www.kross.pl/pl/2012/level-a5 ), średnio o klasę niższy w 29"
caralho Napisano 13 Lipca 2012 Autor Napisano 13 Lipca 2012 Ogólnie rowery 29" są droższe, np. porównaj sobie osprzęt tych Krossików ( Level B3 (29er) | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie i Level A5 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie ), średnio o klasę niższy w 29" Fakt - cena taka sama a osprzet w 29" gorszy. No ale podobno (i z tego co widze djmolo potwierdza) jeździ się wygodniej i szybciej, a mnie poza XC interesuje jeszcze turystyka rowerowa. Generalnie spory wybór jest w cenie <3000 zł: Author, Giant, Merida Big Nine , Kross. Nawet jakiegos KTMa znalazłem.
dery Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Zamiast El Nino polecam Accenta Peak. Ta rama jest naprawde baardzo ciekawa
PoleK Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 za 2500 mozna juz kupic Gianta 29" na X4 i Avidach 1, co prawda z XCM ale w podanym wyzej A4 tez jest XCM... więc nijak nie opłaca się pakować w 26" obecnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.