Skocz do zawartości

[Rower szosowy] próba złożenia


Gorthin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakiś czas temu kumpel sprzedawał swój rower szosowy, bo wyjeżdżał na studia i go nie kupiłem i teraz żałuje icon_curve.gif Miał najzwyklejszy w świecie. Rama ze szrotu, widelec nowy, do tego kierownica z manetkami, przód 40 zębów, tył bodaj 20 zębów mówił. Lekka fajna konstrukcja, fajnie lekko chodziło i po asfalcie super się jeździło.

 

I właśnie mam zamiar skompletować własny rowerek. Nie zamierzam jeździć w jakiś wyścigach kolarskich, nie mam czasu na tego typu rzeczy. Ale chce sobie jeździć codziennie rano przed pracą 30-40minut. Mam rower górski, ale to jest raczej męczarnia niż przyjemność z jazdy po asfalcie. Dlatego mam zamiar złożyć własny. I teraz tak:

 

1. Ramę aluminiową postaram znaleźć się na szrocie. Wiadomo nie będę kupował popękanej czy jakieś zdeformowanej.

2. Jaka by rama nie była, to widelec szosowy pewnie trzeba będzie kupić?

3. Najbardziej martwię się o kierownicę. Może również znajdę takową na szrocie, ale czy można dostać taką w sklepie? Chodzi mi o kompletną z manetkami przy równoległej części kierownicy jak i manetkami przy łuku (nie wiem jak to opisać, chyba wiecie o co mi chodzi icon_razz.gif ).

4. No i co z zębatkami? Czy bawić się w przerzutki, czy wystarczy dobrze dobrać ilość zębów. W necie pisali, że np na przednim dać 48 zębów. A na tylne 11-20 zębów?

Koła wiadomo trzeba będzie kupić.

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz o jakich pieniądzach rozmawiamy.Chce wiedzieć gdyż poleciłbym ci rowerki gotowe wdg mnie jak się nie ma dużo kasy to roweru się nie składa bo poprostu wychodzi drożej-to odnośnie nowych części raczej.Używanym częścią ja nie ufam, można fajną używaną szosę nawet za 1500 zł dorwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. używanym częściom, nie częścią.

2. jaka będzie różnica między kupnem używanego roweru od kupienia używanych części i złożenia go? Za tyle kasy można kupić czasem dobry rower. Ale jeśli nie ma pośpiechu, osobiście wolałbym powolutku obserwować allegro i polować na okazje. Dzięki temu złożyłem całkiem fajny rower, za całkiem fajne pieniądze, może nie na najnowszym osprzęcie, ale bardzo dobrym. No ale do tego trzeba też mieć trochę pojęcia o sprzęcie i o składaniu. Bo co z tego, że kupi się tanio części, jak trzeba potem komuś zapłacić, żeby to złożył w całość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może i faktycznie lepiej coś upolować. Przekonaliście mnie.

Nie owijając w bawełnę, najlepiej żeby rower stał do niedzieli u mnie już :laugh:

Nie znam się więc proszę o radę. Budżet to max 500zł. Niestety więcej nie mogę, gdyż odrestaurowuję auto i potrzebuje sporo kasy. Nie ukrywam, że wolałbym kupić coś za 300-400zł a resztę przeznaczyć na strój kolarski.

Mój wzrost to 178cm, waga nie przekracza 90kg. Żeby nie było, nie to nie jest tłuszcz :icon_cool:

 

Wybierałem spośród tych:

http://allegro.pl/listing.php/showcat?id=16420&offer_type=1&price_from=&price_to=500&postcode_enabled=0&state=0&distance=1&postcode=&city=&listing_sel=2&listing_interval=7&a_text_i%5B420%5D%5B0%5D=&a_text_i%5B420%5D%5B1%5D=&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E

 

Nie znam się, ale te wydały mi się całkiem fajne:

http://allegro.pl/gouverneur-i2456452670.html

http://allegro.pl/unikat-gazelle-tour-de-france-modolo-i2473747085.html

http://allegro.pl/diskus-markenrad-i2468015416.html

http://allegro.pl/mam-na-sprzedaz-kolarke-i2454157258.html

http://allegro.pl/rozowy-diamant-shimano-rama-vitus-miche-i2479247696.html

http://allegro.pl/kolazowka-jakuba-columbus-allele-shimano-rigida-i2479248061.html

http://allegro.pl/mam-na-sprzedaz-kolarke-ktm-i2462591895.html

http://allegro.pl/rower-motobecane-piekna-szosowka-i2473841011.html

http://allegro.pl/rower-kolarski-kolarzowka-peugeot-sachs-i2475971962.html

http://allegro.pl/rower-kolarski-kolarzowka-grandeur-sachs-i2475971964.html

http://tablica.pl/oferta/rower-szosowka-kolarka-ID1i55X.html

 

Jest tu coś ciekawego i godnego uwagi?

Oczywiście jak kupie ten rowerek to sobie go trochę dopieszczę i przejrzę.

Może nie w tym roku, ale w nowym coś tam wymienię, dokupię. Chodzi o jakąś dobrą podstawę, tak aby posłużył ze 2 może 3 lata. Bo po odrestaurowaniu auta planuję kupić coś za jakąś większą kwotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo co z tego, że kupi się tanio części, jak trzeba potem komuś zapłacić, żeby to złożył w całość

Każdy kto choć trochę ogarnia da sobie z tym radę (choć może i nie?) :P

a resztę przeznaczyć na strój kolarski.

Ja dałem dychę (no i stówka za buty) :icon_cool:

Najlepszy z tego wszystkiego byłby ten Jakuba, ale lekko za duży. A reszta to trochę lipa, można wyrwać coś lepszego, ewentualnie ten Diamant byłby dobry ale jest szpetny (ale co kto lubi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie ten Diamant byłby dobry ale jest szpetny (ale co kto lubi).

 

Kolorem się nie przejmuję. Mam w piwnicy pełno sprayów. Może nie będzie pięknie wyglądał. Ale mam to gdzieś, liczę czy będzie sprawny i na te 2 lata spokojnie starczy. Oczywiście będę serwisował i dbał.

 

Ostre koło raczej odpada. Jeździłem i raczej nie ogarniam. Odpada.

A taki jeszcze jest:

http://allegro.pl/sz...2454041850.html

 

A i jeszcze jedna rzecz. Wezmę tego diamanta tak na 99%. Jutro wpłacę kasę. Tylko czy jest możliwość aby domontować do niego taką kierownicę, chodzi o to aby były manetki od hamulca, te przy równoległej części kierownicy, wiecie o co chodzi. Poniżej obrazek.

 

http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/24/54/15/72/2454157258_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka możliwość tylko masz dwa wyjścia. Albo upolować gdzieś takie klamki stare jak na foto (jakby co to mam chyba komplet tylko mają dość wyczuwalne luzy) albo kupić klamki przełajowe tylko to już jest liczone w dolarach a z tego co mówiłeś to taka opcja odpada. Możesz też się przyzwyczaić do takiego układu gdzie jedziesz trzymając klamkę (w tych klasycznych nie jest to dość wygodne).

Co do tego roweru który podałeś: nie wiadomo co za rozmiar, nie znam marki spidel, ale prezentuje się najlepiej, no i jest tam jakaś campa i shimano, więc teoretycznie czemu nie. Ale jakby był znany rozmiar, no i jeżeli masz czas żeby dojechać do Wołowa (ale tu jak coś to i ja bym mógł pomóc bo mam niedaleko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego drugiego roweru, to dzwoniłem, ale włącza się poczta póki co. Jak się dowiem jaki rozmiar ma rama to dam znać jeszcze.

 

Będę szukał takich klamek, a póki co przemęczę się z tymi co są. A w sklepie rowerowym nie było by takich klamek? Jest u mnie w mieścinie rynek w czwartek i gościu handluje rowerami może on będzie miał coś. Może rower może klamki. Zobaczę.

 

A póki co będę brał tego Diamanta. Myślę, że nie ma co narzekać. Ten rok góra dwa pojeżdżę sobie na nim. Będzie konserwacja, serwis. Może zmienię na zimę koła i zębatki. Zobaczymy, ale chyba narzekać nie będzie na co. Tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo co ma za osprzęt, ale jak białe przerzutki to może Shimano Sante? Popytaj gościa o to co tam w tym rowerze jest dokładnie.

Klamki takie tylko na bazarze lub w sklepie gdzie będą mieli używki, nówek nie dostaniesz.

To Ty w końcu nie kupiłeś tego Diamanta? Bo pisałeś jakbyś już za niego kasę przelewał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kupiłem Diamanta. Jutro zostanie paczka wysłana kurierem, więc piątek góra sobota powinien być u mnie. I zobaczę co i jak z tym rowerkiem. Czy jest gotowy do jazdy, czy trzeba chwile podłubać.

 

W pierwszej kolejności idzie zamaskowanie koloru. Albo kupię spraya i machnę od zewnątrz, albo może taśmą parcianą poowijam troszkę, tak z prześwitami aby nie było widać. I na trasę.

 

Przy okazji, jest jakiś poradnik typu: 'Podstawy kolarstwa szosowego' taki wiecie, gdzie by było opisane kiedy i jak ustawionych używać przerzutek itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower najlepiej maluj sprayem.

Co do kadencji to optymalna jest coś koło 90 / min. a jak to będzie w Twoim przypadku to ciężko powiedzieć, nie da się wywróżyć czy na danych zębatkach dasz radę tak szybko kręcić albo czy nie będzie młynka.

Jak kupisz rower to robisz z licznika za 5 zł czujnik kadencji, sprawdzasz co i jak i wtedy będzie można cokolwiek o tym myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower już u mnie. Od piątku zrobiłem już 350km. Wszystko spisuje się świetnie. Zadbany rower, wszystko fajnie chodzi. I tak jak napisał na aukcji właściciel, przednie koło mimo że proste to trochę bije góra/dół. Ale w ogóle nie przeszkadza w jeździe.

 

Różowy kolor zostaje bez przemalowania. Na zdjęciach wygląda jak rower dla dziewczynki, ale na żywo wygląda świetnie. Po prostu sportowa szosówka.

 

Jedyny mankament to przednia przerzutka, a właściwie to chyba 'gałka zmiany przerzutki'

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/010105766/21_f.jpg

 

Chodzi mi o tą po lewej. Ta po prawej jest od tylnej przerzutki i ładnie działa. Ale ta od zmiany przedniej jest chyba zepsuta. Bądź to problem z ustawieniem.

 

Mianowicie chodzi o to, że kiedy przesuwam ją aby przerzucić na większą zębatkę (przerzuca się, jest ok), ale ta 'gałka' cofa się trochę, co przyczynia się do lekkiego cofnięcia się tego elementu co przerzuca łańcuch (nie znam fachowego określenia) i po prostu łańcuch ociera o tę część. Nie wiem czy to po prostu zepsuta 'gałka' czy kłopoty z ustawieniem jej. Próbowałem ze 2h ją ustawiać, ale nic nie pomagało. Cały czas się cofa. I nie wiem czy czasem nie powinno coś kliknąć jak przesuwam tą 'gałkę'. Bo w tej od tylnych przerzutek to co bieg to słychać takie kliknięcie co znamionuje zmianę, a w tej lewej nie wie czy tak powinno być czy też nie? Trochę łopatologicznie, no ale inaczej nie wiem jak :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś ją dokręcić? No i fotka, którą dałeś jest dość mikroskopijna, ale w tym wypadku to szczegół ponieważ i tak ze zdjęcia się nic nie wywróży. One są indeksowane czy jak ustawisz tak będzie? Raczej to drugie, ale wolę spytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś ją dokręcić? No i fotka, którą dałeś jest dość mikroskopijna, ale w tym wypadku to szczegół ponieważ i tak ze zdjęcia się nic nie wywróży. One są indeksowane czy jak ustawisz tak będzie? Raczej to drugie, ale wolę spytać.

 

Dokręcić gałkę?

Faktycznie fotka się zmniejszyła jak wklejałem to była duża. Jakby co to mogę zrobić foto. Ale i tak pewnie nie ma po co, bo i tak się z niego nic nie wyczyta.

 

Hmmm, tylna jest indeksowana (chodzi o to, że klika tak?). A co do przedniej to właśnie nie wiem czy powinna klikać, czy też nie. Z tego co czytam, to pewnie nie powinna klikać. Cudowałem już różnie z tą przednią gałką. Zwiększałem linkę, bo myślałem, że może ciągnie bo jest zbyt napięta, kręciłem śrubkami itd. Nie wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dokręcenie do ramy pomogło.

Ale dalej coś jest nie tak. Bo jak kręcę korbą to przez pewną długość łańcucha nie ociera, po czym przez kawałek łańcucha ociera, o ten element co przerzuca przednie przerzutki.

 

I tak przy okazji chciałem się spytać, bo nie mogłem znaleźć. Mianowicie chodzi o pozycje stopy na pedale. Mam go naciskać częścią przednią, środkową, bo końcową to na pewno nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak kręcę korbą to przez pewną długość łańcucha nie ociera, po czym przez kawałek łańcucha ociera

Krzywy blat?

Co do pozycji: śródstopie nad osią pedału jako pozycja wyjściowa a potem kombinuj czy bardziej siłowo wolisz czy z wysoką kadencją, odpowiednio stopa do przodu i do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywy blat?

 

W sensie, że zębatka tak?

Jeśli była by zębatka cała przekrzywiona, to pewnie na całej długości by ocierało. Chyba, że kilka zębów jest krzywych i ociera. Jutro postaram się podejść do gościa, który bawi się w rowerach kilkadziesiąt lat, za parę zł mi poustawia. Zobaczymy co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem rano aby przejrzał. To stary kolarz mający 60tke na karku i pamiętający czasy jak się ścigał z żukami i syrenami :D

Stwierdził, że przednia zębatka jest trochę jajowata. Powiedział, że ta jajowatość mogłaby mi się przydać w górach :P

Ale poustawiał przerzutki i wszystko dobrze chodzi i nic nie wadzi. Także już można na szosę wyjeżdżać. Dzięki za pomoc, jak będę miał pytania to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A co sądzicie o tej kolarzówce ? Kupiłem niedawno tą kolarzówkę / szosówkę (chyba tak to się nazywa ? PEUGEOT, link : PEUGEOT na tej stronie znajduje się 20 zdjęć roweru. Wiem tylko, że jest to PEUGEOT i zapłaciłem za niego 400 zł. Chciałbym na tym rowerze szybko i wygodnie jeździć. Czy w takim razie wystarczy zmiana siodełka na bardziej miękkie ? Czy nie przepłaciłem za ten rower ? Czy moze znasz ten model ? Takie informacje dostałem od sprzedajacego:

 

WITAM SPRZEDAJE ROWER PO REGULACJI PEUGEOT

DANE TECHNICZNE":

RAMA PEUGEOT

WIDELEC PEUGEOT

KORBA: OD PEUGEOTA

PRZERZUTKA PRZÓD: SIMPLEX

PRZERZUTKA TYŁ: SIMPLEX

PIASTY: EILARD

HAMULCE: MAFAC

KLAMKI: MAFAC

MANETKI: SIMPLEX

OBRĘCZE MAVIC

SIODEŁKO WHELLER

SZTYCA ORYGINALNA

PEDAŁA GIPIEMME SPRINT

STERY ORYGINALNE

MOSTEK ATAX

KIEROWNICA ORYGINALNA

DŁUGOŚĆ RURY POD SIODŁOWEJ 59CM

KOŁA 28"

WAGA11,5KG

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można było wyrwać coś lepszego za tą kasę. Sprawdź koła - piasty, centrowanie może nawet wymiana opon. Wymień linki i klocki a najlepiej to całe hamulce. Do tego sprawdź czy nie ma luzów na sterach i suporcie. Jeżeli siodło pasuje pod Twój tyłek to ja bym nie ruszał, lepszy odrapany klasyk niż nowa, niewygodna chinka.

Jeszcze jedno pytanie, to ma koła 27?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...