Skocz do zawartości

[opony] Wybór odpowiedniego zestawu ze stajni Maxxis


Spekulant

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do zakupu lekkich drutówek ze względu na ograniczenia budżetu i zainteresowała mnie oferta Maxxisa. Szczególnie mam na myśli Aspena i Crossmarka. Czy ktoś może mi porównać te dwie opony? Czy któraś z nich jest bardziej napędowa, a któraś trakcyjna?

Albo może jakieś w ogóle inne propozycje drutu w okolicach 600 gram. :)

Napisano

Bierz Crossmarka. W ciemno. ZA-RĄ-BI-STA opona jak dla mnie, małe opory toczenia na asfalcie, dobrze a nawet bardzo dobrze trzyma w terenie, szczególnie na podjazdach. Trzeba się tylko przyzwyczaić do jazdy na twardej oponie tak żeby kostka boczna działa wtedy kiedy trzeba.

Napisano

dobrze a nawet bardzo dobrze trzyma w terenie, szczególnie na podjazdach. .

 

Zależy w jakim terenie. Jak jest mokro to opona się zapycha i nietrzyma już tak pewnie. Niemniej jednak to bardzo uniwersalna opona.

 

Godne polecenia opony Maxxisa do XC to Crossmark, Aspen i Ikon.

Napisano

O Crossmarku słyszałem dużo dobrego, ale interesuje mnie ten Aspen, podobno jest dobry jako napęd. Jeździł ktoś na tym? Zależy mi przede wszystkim na leśnych ścieżkach.

Napisano

O Crossmarku słyszałem dużo dobrego, ale interesuje mnie ten Aspen, podobno jest dobry jako napęd. Jeździł ktoś na tym? Zależy mi przede wszystkim na leśnych ścieżkach.

 

Będzie dobry. Tylko szybko się zajedzie bo ma bieżnik lichy. W kopnym piachu nie bardzo sobie radzą.

 

A to muszą być Maxxisy? Myślałeś może o Kenda Karma albo Hutchinson Toro?

Napisano

hutchinsona trudno dostać, a niedaleko mam sklep rowerowy, który ma bogatą ofertę maxxisów i schwalbe, o karmie słyszałem bardzo dobre i bardzo złe opinie, nie chcę ryzykować. Wcześniej jeździłem na RK 2.2 protection i nie polubiłem się z tą oponą ze względu na brak trzymania bocznego i problem z równym założeniem na obręczy (opona cały czas się poruszała po obręczy i urywała wentyle).

Napisano

Schwalbe ma dość drogie opony, więc z tego co piszesz to na Crossmarku się nie zawiedziesz. A jak chcesz Aspena to bardziej jako opona kierunkowa nie napędowa.

Napisano

U mnie aspen na przodzie, tył crossmark, kupiłem w ciemno i nie żałuję, szybkie opony w teren, jak na razie jeżdżę w suchym terenie, asfalt dobre trzymanie niskie opory toczenia, leśne drogi żwiry kamieniste drogi idą jak trzeba zjazdy podjazdy, w magazynie rowerowym z czerwca polecają aspen typ econom(szybka wytrzymałe opony w stosunku do ceny)

Napisano

Monorail przód, Crossmark tył to dość uniwersalny set, bo gdzie Crossmarki zaczynają się uślizgiwać tam Monorali jeszcze jedzie. Gdzieś czytałem że np Hermida najczęsciej uzywa kompletu Aspen/Monorail. Ogólnie to Aspeny są bardzo niedocenianymi oponami jeśli chodzi o opory toczenia i kiedy trasa będzie sucha i twarda poprzecinana drogami asfaltowymi to opony te sprawdzają się wysmienicie.

Napisano

Na tył wezmę crossmarka lub aspena, ale teraz pozostaje kwestia przodu. Chciałem się zapytać także o opony innych marek, np geax saguaro czy hutchinson toro, bo jednak przednią oponę wolałbym bardziej terenową.

Napisano

A może by tak Continental jakiś ? Ja mam z tyłu Explorera 2.1 tania i dobra. Wracając do Karmy to ściera się wolniej niż Crossmark, kumpel miał obie na tył i mówił, że są porównywalne.

 

Godne uwagi są jeszcze Smart Samy - co prawda droższe ale za to starczą na dłuuugo ;)

Napisano

Sprawę już rozwiązałem :)

Okazało się, że dwa pobliskie sklepy są oficjalnymi sklepami dystrybutora hutchinsona w Polsce i zamówiłem sobie ciekawy zestawik tej właśnie marki ;)

 

Jeśli chodzi o Continentala to bardzo zawiodłem się na tej marce...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...