best24 Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Witam! Potrzebuję jak najtańszego hamulca na przód. Max mogę dać 250zł lecz chciałbym jak najtańszy. Mój amorek to XTC v2. Mieszkam w górach, jeżdżę po górach. Czasami po asfalcie. Częściej po drodze gminnej. Pełno błota. Zjadzy po 15-20%. Aktualnie jeżdżę tylko z hamulcem na tyle bo z przodu rozwaliłem. Mam duże umiejętności i umiem jak najbardziej efektywnie rozłożyć siłę hamulców w stosunku do typu zjazdu. Ważne jest to aby miały dobrą modulacje. Najlepiej wraz z klockami. Mam tarcze 160mm. Jakie polecacie? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 5 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Deore 596 http://sklep.kastor-bike.pl/index.php?page=shop.product_details&category_id=18&flypage=flypage_new.tpl&product_id=206&option=com_virtuemart&Itemid=20&vmcchk=1&Itemid=20 i zacznij od razu odkładać na nowy amortyzator . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
best24 Napisano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 To jest hydrauliczne widzę. Jednak ja mam klamkomanataki(jest to zintegrowane). Mam to jakoś wywalić czy jak? Aha, jeszcze jedno. Widzę że klocków nie dostanę gratis. Więc jakie polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Musiałbyś wymienić manetkę. Możesz jeszcze zainteresować się mechanicznym Avidem BB7. Wtedy możesz zostać przy klamkomanetce. A na widelec zbieraj, zbieraj. Nie spotkałem jeszcze nowego hamulca pozbawionego klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AXE95 Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Musisz kupić manetkę a w zestawie są już klocki żywiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
best24 Napisano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 bb7 już zamówiłem lecz gość napisał mi że podczas pakowania wykrył 'wadę fabryczną' i nie jest w stanie ich wysłać. Jednak teraz myślę że hydrauliczne będą lepsze ponieważ nie ma takich oporów. Linka nie trze o pancerz. Jakoś wyciągnę klamkę z klamkomanatki(utnę czy coś w tym stylu) i zamontuję tą. Jednak nie jestem pewien czy przewód nie jest za krótki. Zaraz zmierzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz231 Napisano 6 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 Dobre pancerze oraz linka i klamka chodzi lekko.Tu masz jeszcze stara wersję zacisku w monobloku http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-avid-ball-bearing-7-160mm-przod-i2467065477.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
best24 Napisano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 hmmm deorki o 3 złote droższe. Które wybrać? Mam niezły dylemat... Które są mocniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 6 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 Moim zdaniem deorki zdecydowanie lepsze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
best24 Napisano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2012 Modulacja mnie kusi. Jak by mnie patrzyć przy moim stylu to najwyższy priorytet. Mam 2 opcje. Wywalić klamkę z klamkomanatki i zamontować tą lub kupić nową. Jednak to się zrobi kiedy indziej. Zamawiam te Deorki. Ten sklep kastor-bike, jakie macie o nim zdanie? Aha. Znacie jakieś kody rabatowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wito12 Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Moim zdaniem deorki zdecydowanie lepsze . a jest jakaś różnica między hamulcami na przód a na tył czy nie ma ? bo się zastanawiam czy gdybym kupił 2 hamulce tarczowe które podpisane są że pasują do przodu to czy podeszłyby też do tyłu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Rozumiem, że mówimy o hamulcach hydraulicznych? Przedni hamulec ma znacznie krótszy przewód hamulcowy. Ponadto niektóre klamki nie są symetryczne. Lewa pasuje jedynie na lewą stronę kierownicy, analogicznie prawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wito12 Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Rozumiem, że mówimy o hamulcach hydraulicznych? Przedni hamulec ma znacznie krótszy przewód hamulcowy. Ponadto niektóre klamki nie są symetryczne. Lewa pasuje jedynie na lewą stronę kierownicy, analogicznie prawa. aaaa faktycznie tu jest rozmowa o hydraulikach bo ja pytałem o mechaniki konkretnie Avidy BB5 tylko zasugerowałem się tematem że mechaniki dlatego zapytałem ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Jak dodawane są też adaptery to wtedy jest też w nich różnica. Innych różnic brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wito12 Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Jak dodawane są też adaptery to wtedy jest też w nich różnica. Innych różnic brak. aha no tak bo pewnie zależy jaka tarcza taki adapter czyli że np. tarcza 180mmm to adapter też musi być do 180 a nie 160, czyli jakbym kupił 2 te hamulce to powinny one podejść też na tył wydaje mi się (LINK) bo widzę że adapter jest ? właśnie jeszcze 1 pytanie mam oprócz powyższego, tu pisze że to jest: "Przód 180 Post Mount. " czyli wersja PM, no ale ja widzę na tym zdjęciu że to jest przecież IS bo są dziury od boku nawiercone a te co są od środka to są już skręcone z zaciskiem znaczy ten adapter jest skręcony z zaciskiem na wejściu PM, czyli np. do takiego amora (klik) i takiej ramy (klik) te hamulce chyba podejdą ? bo widzę że w ramie i amorze też są wejścia IS ? chyba że ja to źle rozumuje te wejścia, bo nie znam się na tym ale tak wyczytałem i widziałem fotki jak wygląda IS a jak PM, może się mylę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Chodzi o to, że zacisk jest wykonany w technologii Post Mount. Z tego co wiem Avid zawsze dodaje adaptery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Jeżeli w ramie czy widelcu masz mocowanie IS, a zacisk jest PM, potrzebujesz adaptera IS-PM. Z przodu sprawa jest prosta, jaki rozmiar tarczy, taki zacisk. Z tyłu adapter albo stricte tylny dopasowany do rozmiaru, albo uniwersalny o rozmiar większy. Przykładowo, chcesz mieć z tyłu tarczę 160mm, potrzebujesz adaptera, którego z przodu użyłbyś z tarczą 180mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wito12 Napisano 13 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Jeżeli w ramie czy widelcu masz mocowanie IS, a zacisk jest PM, potrzebujesz adaptera IS-PM. Z przodu sprawa jest prosta, jaki rozmiar tarczy, taki zacisk. Z tyłu adapter albo stricte tylny dopasowany do rozmiaru, albo uniwersalny o rozmiar większy. Przykładowo, chcesz mieć z tyłu tarczę 160mm, potrzebujesz adaptera, którego z przodu użyłbyś z tarczą 180mm. Dzięki za pomoc. Trochę to skomplikowane ale chyba już dzięki Waszej pomocy, rozumuje co i jak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Jeżeli w ramie czy widelcu masz mocowanie IS, a zacisk jest PM Znacznie gorzej jak masz odwrotnie bo jest tylko jeden adapter jaki mozna zastosować i min. tarcza w takim wypadku wynosi 180. chcąc mieć 200 trzeba zakładać 2 adaptery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.